Alla kategorier Lägga golv Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Årsta Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

Bolmensvägen 47, 120 50 Årsta — Visa karta

Välkommen till Parkettspecialisten!

Vi är som namnet antyder riktigt bra på att lägga, slipa och renovera alla typer av parkettgolv. Genom att vi följt golvläggare som varit yrkesverksamma sedan 40-talet har vi lärt oss hantverket i grunden och vi kan parkett.

Har du en lägenhet eller ett rum på 20-30 kvm? Vi kan klara renovering, läggning, slipning och lackning av golv på endast en dag i de flesta fall! Våra golvslipningsmaskiner är moderna och suger upp dammet automatiskt, så det är klart att flytta tillbaka in direkt efter avslutat arbete.

Vi ger alltid 5 års garanti på vårt arbete och vi ger gärna fast pris på just ditt projekt efter ett besök hos dig.

Kom ihåg att vi gör mer än slipa golv och lägga parkett. Vi har 15 hantverkare i bolaget med bred kompetens och gör även måleri, snickeri och hela renoveringar.

Läs vad 34 kunder tycker om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

• Elli E
    Elli E skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Jag har inte längre någon kommentar.
  • Helena W
    Helena W skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi fick ett gammalt slitet och sprucket parkettgolv lagat, slipat och lackat så att det nu ser helt nytt ut! Dessutom har det funkat jättebra med kommunikationen för allt övrigt - bokning, tidsangivelser, nyckel och faktura, trots att fakturan tappades bort av posten. Prisvärt också, utmärkt!
  • Carsten  B
    Carsten B skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi är jätte nöjda med hjälpen vi har fått av detta bolag.
    Snabba & tydliga svar på telefon & mail.
    Rent och snyggt efter utförd golvslipning, vi valde ett pigmentet hårdvax och vi är så nöjda.
    Lagningen efter julgransfoten som läckt lagades upp & nya ekstavar tillverkades i ursprungsmåttet.
    Vi har rekommenderat detta bolag till vänner & bekanta som även dom är supernöjda med hjälpen med sina golv samt ommålning & tapetsering.
    *****
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Dåliga på att kommunicera såväl med kunder som internt mellan varandra. Hyr även in utländsk arbetskraft som helt plötsligt "lämnar landet" och skyller på det istället för att ta ansvar för sin verksamhet och hur man rekryterar. Dock själva slutresultatet av arbetet bra. Men det kräver att man är på plats och leder verksamheten.
  • Sussane L
    Sussane L skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Extremt snyggt utfört, rent och snyggt. Snabba svar på förfrågningarna och tydliga svar på mina många frågor. Fick svar även kväll samt på helger när jag hade mina konstiga :) frågor.
    Dom slipade + hårdvaxoljade alla golv till belåtenhet.
    Målade även om väggar & tak samt tapetserade sovrummen.
    Trevliga och proffsiga från beställning till utförande.
    Rekomenderas
  • Daniel T
    Daniel T skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Väldigt nöjd. De slipade min 50 tals parkett i Fruängen, en etta. Golvet var väldigt slitet och hade en hel del repor jag gjort genom åren ja bott där. När jag flyttade in såg jag även att golvet alldeles fläckigt, antagligen högklackade skor som någon dansat i som orsakat en ganska tråkig syn.
    Parkettspecialisten kom exakt på utsatt tid varje gång vi hade avtalad tid. De svarade väldigt snabbt på mail, även helger vilket var förvånande.De höll allt de skrev att de kunde göra och skulle göra.
    De slipade mina golv när jag var bortrest och resultatet var: WOW! Det såg ut som ett helt nylagt golv! Inget damm från slipningen kvar, inga märken någonstans. Jag är supernöjd med utförandet, priset och proffsigheten.
  • Karl-Johan  A
    Karl-Johan A skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Otroligt proffsiga. Håller tiderna, lösningsorienterade och med hög kvalité i arbetena. Har anlitat dem två gånger och kommer definitivt boka in dem när vi flyttar till nästa lägenhet.
  • Anders S
    Anders S skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Anlitade Parkettspecialisten när vi skulle sälja min mammas lägenhet för slipning av parkettgolv i vardagsrum
    hade fått tips av en bekant som var väldig nöjd med en slipning som dom gjort hos honom.
    Parketten blev jättefin,trots att den var väldigt sliten!
    duktiga o kunniga ,snabbt svar på offertförfrågan o utfört på utsatt tid.
    Hel nöjd!
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Kan rekommendera parkettspecialisten. Offert med vändande förfrågan. Snabb återkoppling på frågor. Rätt pris. På plats enligt överenskommelse. Utfört arbete på tid. Snyggt jobb.
    Bättre kan det inte bli.
    Andra gången de nu bevisar sig som en bra leverantör.
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Jag är så glad att jag valde Parkettspecialisten. Dem kom på utsatt tid, hade ett proffsigt bemötande och resultatet på golven blev över förväntan. Jag kommer använda dem till alla mina kommande renoveringar. Mvh Birgitta
  • Sven G
    Sven G skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Tack!
    Jag var skeptisk till att det skulle gå att få golven fina igen.
    Snyggt lagat och jättefina golv. Tack för bra service
    Sven /Bromma
  • Fred E
    Fred E skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Hejsan!

Snabb o.detaljerad offert, klart o.tydligt.
    Rep.slipning o.lackering ov parkett från -48.
    Blev som nytt efter 3-dagar.
    MYCKET Nöjd.
    Parkettspecialisten rekommenderas starkt.

Hälsar Fred E. / Årsta
  • Cristina J
    Cristina J skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi är så otroligt nöjda med våra golv.
    Snabb service och ett trevligt bemötande vid beställning.
    Killarna som utförde jobbet var artiga och väldigt proffsiga på sin sak.
    Kan verkligen rekommendera detta företag om ni är behov av golvslipning.
    Vi valde en hårdvaxolja och är så nöjda.
    Rent & snyggt efter utförandet.
    Lycka till
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Bokade in en golvslipning på kort varsel och allt gick smidigt. Var inte helt nöjd med golvet då man såg en del spår och fläckar från maskinen. De kom dagen efter och åtgärdade så nu är jag väldigt nöjd!
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Snabb service, fint utfört arbete.
    Dom nya golven vart extremt fint utförda med inläggning och dom befintliga golven såg som nya ut efter omslipningen.
    Rekommenderas varmt.
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Jag är nöjd med hjälpen jag fick för valet av pigmentfärg. Golven blev snygga. Trevlig personal.
  • Linnea
    Linnea skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Parkettspecialisten använder underleverantörer och har inte koll på personerna som utför arbetet eller kvalitén på slutresultat. Jag undrar egentligen vad deras syfte är, då allt vi kom överens om blev fel:
    1) Lackfärg på golvet
    2) Förseningar
    3) Total tidsåtgång

I tillägg till kontaktpersonen på Parkettspecialisten, var jag i kontakt med 5 olika personer under uppdraget. En man & kvinna som hämtade nyckeln, kvinnans dotter, två slipare varav den ena inte var på plats under hela dagen (trots att han själv meddelade att han vår på väg via telefon). Detta var för övrigt det enda namnet vi fått från Parkettspecialisten i förväg.

När jag började ifrågasätta namn på personer med åtkomst till vår lägenhet var Parkettspecialisten omöjliga att få tag på, - svarar inte på sms, ringer inte tillbaka och känner inget ansvar överhuvudtaget.

I tillägg till ovan var det i stort sett omöjligt att kommunicera med underleventören pga språkförbristningar (varken engelska eller svenska fungerade).

Slipningsresultatet blev OK, dock mycket smuts i lacken och även något skomärke. Det var heller inte städat efteråt; fasttorkat lack i handfat/papperskorg osv. som krävde grovrengöring.
  • Charlie  V
    Charlie V skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    2a gången vi anlitar detta företag gällande golvslipning samt måleri av väggar & snickerier.
    Som tidigare utfördes detta med hög kvalité samt tydlig kommunikation från bokning till genomförandet.
    Rent & snyggt efteråt och den pigmenterade hårdvaxoljan vi valde vart högt över våran förväntan.
    Kan även nämna att vi har flertalet bekanta som anlitat detta företag och alla har varit väldigt nöjda.
    Vet att killarna på bolaget haft en omorganisation i företaget i våras och erbjuder nu måleri, köksrenovering, plattsättning samt parkett/golvslipning.

En grymt nöjd kund 5+
  • Ann-Catrin L
    Ann-Catrin L skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Tyvärr så blev vi väldigt besvikna på detta företag, en av deras killar såg till att vi fick en vattenskada precis när vi skulle flytta in i en ny lägenhet. Inte nog med det man skickar dagen efter en kille som ska lägga golv där vattenskadan var. Man verkar inte ha riktig koll på vad man sysslar med. Nu har fläkten brummat i två veckor, hela flytten har blivit helt förstörd. Tog en bra tid innan vi fick tillbaka vår nyckel också. Det har inte kommit någon ursäkt från företaget heller vilket man kan tycka att så skulle man kanske göra. Men det verkar inte vara deras stil.
    Tråkigt tycker vi som hade sett fram emot att flytta in i något nytt.
  • Linnea K
    Linnea K skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Hade en del frågor/klagomål efter genomfört arbete men då efter genomfört arbete fick jag inget svar på mina kontaktförsök. Eftersom det var väldigt lätt att komma i kontakt när jag hade frågor innan arbetet utfördes kändes det som att man helt enkelt valde att inte svara efteråt. Oproffsigt! ( Och fläcken som var anledningen att jag ville slipa golvet var fortfarande kvar efteråt...)
  • Karin B
    Karin B skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Tack för en fin lagning av vårat golv efter en mindre skada.
    Resultat blev perfekt, återkommer med fler renoveringar.
  • Linnea  J
    Linnea J skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Dom totalrenoverad våran lägenhet 160m2,
    Som jag har förstått det så har dom 3st målare samt ett tiotal parkettläggare samt snickare och har ett brett samarbetet gällande el & vvs.
    Dom är väldigt uppbokade pga det höga trycket dom har, jag har rekommenderat flera vänner som är väldigt nöjda med resultatet som dom har utfört.
    Till oss har dom utfört:
    *Rivning samt nytt badrum
    *Omdragning av el.
    *Målning hela lägenheten
    *Nya ekparkettgolv, stavparkett med fris samt lamellgolv.
    *Slipning av gamla golv samt hårdvaxoljning.
    *Rivning samt uppförande av nya väggar.

Allt utfördes till våran belåtenhet och killarna på kontoret samt på plats va väldigt lätta & samarbetsvilliga.

Rekomenderas starkt.

//Linnea
  • Jimmy N
    Jimmy N skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Anlitade dessa för att slipa 3 rum i en sekelskifteslägenhet. Valde dom för att jag även skulle ha ett rum omålat och denna firma marknadsförde sig på sin sida att dom höll på med måleri. En kille kom ut och kikade golvet som inte var några problem men måleriet ville dom inte ge sig på hmm spackling och målning av ett rum där det satt tapet, hur svårt kan det vara för en målare. Nåja dom fick slipa mitt golv och jag tog in en annan målare. Jag levde i tron om att det var parkettspecialisten som skulle utföra jobbet men det kom en underleverantör i form av en nystartad firma, något man inte ens informerat om. När jag ringde dom och konfronterade dom om detta så sade man att personerna på firman var anställda, vilket inte ens stämde. Hade jag blivit informerad om att man använde underleverantörer kunde jag ju anlitat en mindre firma direkt. Det lack (Bona) man skyltade med på sin hemsida var inte det som användes utan en billigare variant. Resultatet vart okej i ett av 3 rum, lite märken ifrån sliptrissan här och där men i 2 av 3 rum vart det mörka fläckar i skarvarna. Jag skulle verkligen avråda ifrån att anlita denna firma, att dom har så många referenskunder är för mig en gåta.
  • miriam s
    miriam s skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Anlita inte det här företaget. Jag använde dom först till ett jobb i min förra lägenhet, då blev det ett fint resultat. Nu har jag anlitat dom igen, dom gjorde en stor repa i golvet, och dom svarar inte i huvudtaget. Har försökt nå dom i flera veckor. Så, om det blir ett dåligt arbete så går dom inte att lita på. ANVÄND DOM INTE! Jag ångrar mig bittert nu.
    2014-12-29 Representant för Parkettspeciali svarar miriam s
    Ni måste ha förväxlat oss, eller så vill ni bara svärta ner vårat fina rykte.
    Vi har ingen kund med erat namn....
    Kontakta oss på 08-7242210 så kan vi reda ut detta.

//Parkettspecialisten AB
  • Kenny W
    Kenny W skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi anlitade Parkettspecialisten till att vitlasera våra golv och blev otroligt nöjda. Superproffsiga på alla sätt. Dem höll tiden trots att dem fick jobba helg, var trevliga rakt igenom och resultatet blev bättre än förväntat.

Vi har till en annan lägenhet använt ett annat företag för samma sak. Dem totalmisslyckades och förstörde våra golv. Denna gången blev vi istället supernöjda.

TACK!
  • Alex S
    Alex S skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Inte helt nöjd med deras arbete (slipning och behandling av golv efter vattenskada)

- Vi fixade annat boende under de dagar det skulle fixa golvet, skulle ta tre dagar. Tidplanen höll ej, vilket ju ställde till det för oss som fick bo någon annanstans. Borde inte vara så svårt för proffs att uppskatta arbetet i ett rum på ca 25 m2

- Utgångspunkten var att golvet skulle se ut som övriga golv, detta misslyckades stort. Visade sig sen att det ej gick att få det behandlade golvet att se ut som resten av lägenheten, men det sade ingen före. Jag har full förståelse för att vissa saker ej funkar, men då bör man ju berätta det för oss lekmän i förväg.

- När jag var där för att hämta nyckel visade det sig att personen som gjort golvet åkt runt med vår nyckel i en veckas tid, istället för att ha den på kontoret inlåst i deras skåp (känns ju sådär...)

- När jag frågar om hur man ska behandla golv som är fixade tittar dom på mig som om det är allmänbildning och alla vet det, och förklarar därefter. Hade jag pratat om mitt yrke med en lekman hade jag ju förklarat hur det funkar, vad som ska göras etc. Det förväntar jag mig ingår i normal kundvård i alla fall.

Nja, jag är inte särskilt impad av deras hantering av vårt ärende.
  • Per S
    Per S skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vilka skojare...
    Lovade att ROT avdraget skulle lösas på samma år som arbetet gjordes när jag bokade slipning av golv, men icke...
    Ett riktigt skojarföretag som inte håller det dom lovar!!!!
  • Helene A
    Helene A skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Supernöjd med mitt parkettgolv som blev slipat och oljat.
    Proffsigt bemötande på telefon och snabbt svar på mail.
    blev själv rekommenderad parkettspecialisten ifrån bekanta och hittade deras hemsida :)
    överväger starkt att anlita dem då kök och badrum ska renoveras i vår.
    Tack /
  • bodil s
    bodil s skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Trevligt bemötande o snabb service.
    Arbetet med dom nya parkettgolven samt dom gamla som slipades vart jättefina, ett stort tack.
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi kan verkligen rekomendera detta företag.
    Vi har fått snabba svar samt service utförd fort med hög kvalité.
    Firman hjälpte oss med renovering av badrum samt kök, målning samt golvslipning.
    PS. topp 10 !!! Rekomenderas varmt!
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna firma. Har anlitat dem en gång och blev väldigt nöjd med resultatet. Har sedan försökt anlita dem igen utan resultat. Svårt att få någon respons ifrån dem. Pågående prisdiskussioner bara stannar från deras sida, vilket till slut gör att man tröttnar och väljer en annan hantverkare. Har de för mycket att göra?
  • Simon A
    Simon A skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi är väldigt nöjda med alla arbeten dessa killar utförde till oss på Mariatorget i våras.
    Dom total renoverade våran lägenhet med nya golv, badrum samt målning.
    Det nya köket som monterades med spec lösningar är vi väldigt nöjda med.

Lycka till.
    Majvor & Harald
  • Alessandro
    Alessandro skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Verklingen duktiga och kunniga. De svarar på telefon och email, vet vad de gör och har fixat mitt problem utan att spendera mycket pengar. Andra bolag ville byta hela golvet, men de kudde laga det utan problem.
  • M
    M skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Svåra att få respons ifrån, lämnade ingen skriftlig offert, gjorde ett slarvigt arbete (golvlister blev täckta av färgpigment, dåligt gjorda/ej behandlade trösklar, spill på badrumsklinker), återkommer inte efter genomfört arbete då brister uppmärksammats.
    Parkettspecialisten hjälpte oss med infärgning av ca 50 kvm golv, kanske är de bättre vid större arbeten, och vid traditionell golvslipning.

Bolmensvägen 47, 120 50 Årsta