Läs vad 91 kunder tycker om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB 2

• 2020-12-17
    Golvslipning mindre lgh, kom överens om vitfärg och att de skulle ta med något prov.
    Till platsen kom två Latinos som inte kunde prata engelska eller svenska eller hade någon aning om detta färgval.
    Vi kom överens om att det skulle bli "Blanco".

Försökte kontakta Parkettspecialisten några gånger efteråt för frågor men de följde varken upp mina sms eller svarade i telefon.
    Golvet är iaf slipat, men vet inte på vilket sätt. Det ser ok ut, hoppas det blev bra.
  • 2020-12-11
    Slipning av bokgolv
    Svarade alltid på mejl
    Kom på utsatt tid
    Claes H
  • 2020-12-03
    Fiskbensparkett. Bra bemötande och väl utfört arbete.
  • 2020-12-02
    Vi är så nöjda med slipningen av vårt golv och lagning av en skada i golvet.
    Professionellt utfört arbete och smidig och enkel kontakt hela tiden.
  • 2020-12-01
    Har en väldigt god erfarenhet av Parkettspecialiten. Snabb återkoppling vid offertförfrågan, trevligt bemötande både via mail och från hantverkare som utförde arbetet samt ett mycket bra resultat inom utlovad tid. 30 kvm slipning av golv (furutiljor) och behandling med vitt mattlack. Resultatet blev precis som jag ville, jag kunde inte varit nöjdare!
  • 2020-12-01
    Köpte golvslipning och lackering. Allt funkade superbra. Vi är mycket nöjda och kommer anlite Parkettspecialisten igen.
  • 2020-11-29
    Parkett specialisten gör ett bra jobb.
  • 2020-11-02
    Milton gjorde ett kanonjobb och snabb återkoppling från företaget. 100%nöjd.
    Med vänlig hälsning Anders
  • 2020-11-01
    Vi köpte slipning och lackning av vårt parkettgolv i vardagsrummet. Fick en tydlig prisbild och vad som ingick.
    Jobbet utfördes snabbt och smidigt och resultatet var jättebra! Vi upplever att vi har lagt in ett nytt golv!
  • 2020-10-30
    Parkettspecialisten hjälpte oss att få ordning på våra furugolv efter en dålig erfarenhet med en annan leverantör. De var snabba, hjälpsamma och serviceinriktade hela vägen och det blev så himla fint! Vi är verkligen supernöjda!
  • 2020-10-30
    Slipning och lackning av gammalt furugolv. Bra information. Rimligt pris och resultat som överträffade alla förväntningar.
  • 2020-09-01
    Golvslipning och lackering + lagning av skadad parkett.
    Lite tråkigt bemött över telefon vid kontakt med en person, i övrigt var kontakten ok men lite otydligt i vissa avseenden då mina frågor per mail inte alltid besvarades.
    Dock väldigt nöjd med slutresultatet!
  • 2020-09-01
    Jag köpte slipning och lackning av trägolv.
    De gjorde ett jättebra och noggrant jobb och jag kan verkligen rekommendera dem.
  • 2020-05-18
    Snabbt och smidigt genomfört jobb med fint resultat.
  • 2020-05-14
    Leverans enl ök. Bra utfört jobb. Möjlighet att lägga till viss tjänst på lev dagen.
  • 2020-05-14
    Lucas gjorde ett fantastiskt jobb hos oss. Nytt golv på balkongen ser snyggt ut. Jag är väldigt nöjd med dem.
  • 2020-05-12
    Bra utfört arbete (slipning och lackning av parkett)!
  • 2020-04-01
    Parkettslipning, målning av väggar och uppsättning av gardinskena i taket i vårt sovrum.
    Vi är mycket nöjda med resultatet.
    Killarna som var här och jobbade var mycket hänsynsfulla vilket vi uppskattar då vi är pensionärer och var hemma på dagarna 😍
    Hälsningar Lena Häggström
  • 2020-03-29
    Mycket nöjd med deras insats!
  • 2020-03-29
    Snabbt och yrkeskunnigt med bra resultat,
  • 2020-03-27
    Anlitade Parkettspecialisten Bygg & Inredning för läggning av stavparkett med fris i vardagsrum samt stavparkett med rutmönster i kök. Det blev jättefint och jag är väldigt nöjd med
    resultatet! Vänner som kommer på besök tycker alltid att mina golv är jättefina.
    Hade även en vattenskada i mitt badrum, som jag fick hjälp med att reparera och återställa till dagens våtrumskrav.
    Är väldigt nöjd med allt Parkettspecialisten utfört hos mig och jag ger dem mina bästa rekommendationer.
    Lennart F
  • 2020-03-27
    Vi ojlade om ca. 600m2 massivt ekgolv och har haft andra entreprenörer tidigare, vi provad Parkettspecialisten på de golvet och blev nöjd. De gör alla parkett jobb åt oss sedan dess.
  • 2020-03-09
    La fiskbensparkett och är riktigt nöjd med Parkettspecialisten som var pålitligaoch gjorde jobbet med riktigt bra kvalitet!
  • 2020-03-09
    Bra offert, bra utfört och till ett rimligt pris :-)
  • 2020-03-09
    Grym service och info innan jobb och sen världklass utfört. Rekommenderas varmt!
  • 2020-01-21
    Parkettspecialisten slipade och färgade in vårat väldigt slitna vardagsrumsgolv och hall. Vi hade specifika krav på att får till samma färgnyans som vi hade i resten av lägenheten. Detta var inget problem och Parkettspecialisten hjälpte oss att välja rätt ytbehandling.
    Dom var lätt att göra med och det var snabb återkoppling hela tiden. Rekomenderas starkt och vi kommer anlita dem igen om fler golv behövs tas hand om

//Daniel
  • 2019-12-17
    Vi behövde slipning, infärgning och lackning av skadat ekparkettgolv. Eftersom vi inte kände till någon firma, googlade vi. Parkettspecialisten svarade snabbt och trevligt med den info vi behövde, och när vi kom till deras butik i Årstaberg för att se närmare på golvprover så fick vi bra hjälp. När vi bestämde oss för dem, så kom de och gjorde klart jobbet innan veckan var över! De var lätta att kommunicera med och vi är jättenöjda med resultatet. Rekommenderas!
  • 2019-12-06
    Slipning av golvet och ommålning av väggar, lister och element i ett rum; Fantastiskt fint och omsorgsfullt utfört arbete, både golvet och målningen. Inte så billigt, men det tror jag nog att det var värt. Hantverksskickliga och dessutom trevliga!
  • 2019-11-06
    Högsta poäng! Allt gick som smort från början till slut. Rivning av golv i hall och vardagsrum, läggning av massivt trägolv samt betsning och lackning av detsamma. Golvläggaren var otrolig; alla rätt! Snabbt, snyggt och helt enligt plan. Att det dessutom fanns en arbetsledare att tala med var en rejäl bonus. Kändes tryggt och lyxigt. Jag ger Parkettspecialisten mina bästa rekommendationer.
    Christina G
  • 2019-09-16
    Snabb offert och mycket snabbt utförande av tjänsten.
    Vi är supernöjda med resultatet av golvslipningen och lackningen.
    Hantverkaren var en mycket trevlig och kompetent kille.
    Jag kan verkligen rekommendera Parkettspecialisten om du skall slipa ett trägolv.
  • 2019-08-26
    Parkettspecialisten var toppen att ha att göra med. Vi kom snabbt och överens om pris och tid för jobbets genomförande. Slipning och ytbehandling av golven blev superbra. Allt genomfördes enligt överenskommelse, jobbet var klart när det skulle. Det kan inte vara bättre. TOPPEN helt enkelt! //Nils
    Nils Arne Å
  • 2019-08-05
    Vi slipade och oljade parkett i vardagsrum/matsal, trappa och räcke. Mycket proffsigt utfört, bra rådgivning och helt enligt tidsplan.
  • 2019-07-09
    Supernöjda! Vi hade i offerten kommit överens om annat lack och färg på golvet men när hela golvet, 100kvm, va slipat fick vi en ny känsla hur golvet skulle se ut.
    Det va inga problem!
    Golvet blev som vi tänkt oss och rekommenderar killarna varmt.
    Tina C
  • 2019-05-07
    Snabbt, proffsigt och bra kommunikation.
    Vi behövde hjälp med att åtgärda repor i vår ekparkett inför en visning.
    Jag mailade Parkettspecialisten med bilder och bad om råd.
    De återkom snabbt med förslag på behandling och offert.
    De hade möjlighet att komma redan en eller två dagar efter jag godkände offerten.
    Vi blev väldigt nöjda med slutresultatet, en snyggt slipat och mattlackad ekparkett.
    Genomgående i hela processen har bemötandet varit väldigt proffesionellt och förtroendeingivande.
  • 2019-03-07
    Superfint bemötande och mycket hjälpsamma.
    Väl utfört arbete och väldigt serviceminded!
    Grymt fint hantverk med båda nya golv och slipning av dom befintliga.
    Så nöjda!!!!
    Claes Henriksson
  • 2019-02-13
    Vi fick våra nya golv i fiskbensparkett lagda av Parkettspecialisten, otroligt fint och professionellt utfört.
    Måleri samt golvslipning av dom gamla golven vart även dom utmärkta.
    Kommer anlitas igen vid renovering av sommarstugan.

5* på bemötande
    5* på utförande
    5* på tydlighet och kommunikation

/Calle
    Carl Johan Sten
  • 2019-02-11
    Tack för ett otroligt vacker och seriöst utfört arbete med våra golv samt måleri.
    Parkettspecialisten Bygg målade om hela lägenheten samt slipade våra gamla golv.
    Proffsigt bemötande i telefon samt snabba svar per mail, allt vad man vill ha av hantverkare.
    Rent & avstädat efteråt lämnades lägenheten och vi kunde bara flytta in igen i våran renoverade lägenhet.

Rekommenderas
    Carina Olsson
  • 2019-01-30
    Det började med att jag tog in en offert från Wasa Parkettservice och dessa två firmor är tydligen ihopslagna. Kontakten var lovande till en början men det gick utför redan när de skulle komma och mäta ytan för mitt planerade parkettjobb då han inte dök upp. Dagen efter dyker person från Parkettspecialisten upp och mäter och lämnar offert med ett pris per kvm.

Jag gör sen en korrigering och det läggs till 2kvm och jag får en ny offert med ett totalpris. Här gör jag missen att inte kolla upp kvmpriset som man ändrar utan att säga någonting och hänvisar efter utfört jobb att det var så mycket gerningar och materialspill. Något som inte informerats om på plats vid mätning och i mitt tycke bör uppfattas av ett proffs. För mig luktar det mygel lång väg och det påpekade jag även om jag inser att jag får skylla mig själv.

2000 drog man av på fakturan efter en del mejlväxling och jag har ingen tanke att rekommendera jobb via denna firma till någon. Kontakten har under resans gång varit ett skämt och varken Wasa eller Parkettspecialisten har ringt upp trots upprepade påtryckningar.

Däremot ett stort plus till deras underentreprenör, Ronny, som gjorde ett bra jobb fort och hade en väldigt bra kommunikation.
  • 2018-09-22
    Mycket nöjd!
    Vit vaxad ek parkett lyfte hela lägenheten
    Bra jobbat!
    Jhonny  A
  • 2018-08-31
    Efter att först anlitat ett annat företag på rekommendation till fullt missnöje fick jag tips om Parkettspecialisten, anlitade dom för att göra om hela arbetet.
    Parkettspecialisten var väldigt trevliga samt lätta att kommunicera med innan samt under arbetets utförande.
    Dom lyssnade på alla mina frågor jag hade om dom olika ytbehandlingarna samt att jag förklarade att jag var väldigt pedant med hur resultatet skulle bli.

Dom slipade och pigmenterade 120m2 fiskbensparkettgolv med hårdvaxolja.
    Lagade gamla skador som uppkommit efter det andra företagets framfart med groppar i slipningen mm.

Dom ny parkettgolven med fris & bård vart enormt fina.
    Kommer att rekommendera er till andra bekanta.

Tack för fina jobb
  • 2018-08-15
    slipade och pigmenterade min gamla slitna fiskbensparkett i vardagsrummet. blev super.
    snabbt, tryggt och snyggt skulle jag sammanfatta upplevelsen. kommer absolut använda dom igen om tillfälle uppstår. 👍
  • 2018-06-11
    Väldigt negativ upplevelse av det här företaget. Då vi anlitade dem för att lägga vårt hallgolv svarade de oftast inte i telefonen, lovade att komma men dök inte upp på utsatt tid, kom med konstiga ursäkter för varför de inte gjorde klart jobbet. De gjorde dessutom stora misstag när de la golvet som de sedan efter mycket om och men rättade till. Vi lämnade vår nyckel till dem och fick tillbaka den först flera veckor efter att vi krävt tillbaka den. De anlitade flertalet underleverantörer varav ingen gjorde det de lovat och när vi klagade skyllde alla inblandade på varandra.
  • 2018-05-02
    Jag är jättenöjd med resultatet av mitt golv. Även den inledande kontakten inför offert var positiv med pedagogisk vägledning. Under arbetets gång behövdes en ändring av planen genomföras då mitt grundönskemål inte skulle fungera på mitt golv.
    Det som drar ned betyget är oviljan att svara på kompletterande frågor om fakturan som då avvek från offerten. Det är inga konstigheter med att den avvek då planen som sagt blev ändrad. Men ingen förde någon prisdiskussion under tiden och när sedan fakturorna kom och jag hade följdfrågor på den första förklaringen så tappade företaget intresse av att slutföra kommunikationen kring fakturan. Det lämnade mig med en känsla av att ha betalt fel/för mycket, även om det inte är säkert att det verkligen blev så.
  • 2018-02-17
    Fantastiskt proffsiga och grymt slutresultat!

Enormt nöjd med mitt nyslipade golv så kan inte annat än rekommendera!

/Lars i Solna
    Lars L
  • 2018-02-10
    Exceptionellt!
    Kan verkligen rekommendera detta företag. Lyhörda och tydliga i kommunikation & dialog. Snabb offert på mail. Prisvärt.
    Jag besökte Parkettspecialisten & deras utställning, vi fick bästa service & bra råd ang val av behandling.
    Det slutade med pigmenterade hårdvaxoljade golv samt 2 rum med nya stavparkettgolv.
    Väll värt ett besök i deras utställning för att få inspiration.

//Lasse
    Lars K
  • 2017-12-18
    Parkettspecialisten slipade, renoverade, betsade och lackade min gamla slitna fiskbensparkett och det såg ut som nytt när det var klart. Av de offerter jag begärde in var de billigast, kunde börja snabbast och kom med bra tips för att fräscha upp golvet. Resultatet var helt klart över förväntan med tanke på hur det såg ut innan arbetet påbörjades. Rekommenderas starkt!
    Mattias L
  • 2017-12-08
    Exceptionellt igen!
    3e lägenheten detta företag renoverar till oss. Vi har utfört badrumsrenovering samt måleri och fått otroligt vackra fiskbensparkettgolv inlagda med olika typer av hårdvaxolja & även dom befintliga gamla golven vart otroligt vackra.
    Tydliga svar på telefon samt per mail, offerten har alltid stämt vid faktureringen.
    Har även 2 kollegor som anlitat Parkettspecialisten för golvslipning & även dom är väldigt nöjda med utförandet.
    Garanterat återkommande:

//Nöjd kund
    Greger K
  • 2017-11-16
    Verifierad kundrelation
    Det sämsta företag jag har mött, dåligt arbete utfört, står inte ens för vad dom har gjort vill inte ens komma och kolla på vad den anställda har gjort för fel man har påvisat.
    Park spec tar inget ansvar ni är ett skämt för hantverkare när ni utför dåliga jobb å har anställda som knappt pratar svenska som man knappt förstår!!
    Pontus R
    skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Hej Pontus, Vi har sökt i våra register & finner ingen kund med ert namn. Kan ni ha förväxlat oss med ett annat företag? Vi är väldigt tacksamma om ni kontaktar oss på 08-7242210 alt info@parkettspecialisten.se så vi kan höra vad detta gäller. //Parkettspecialisten AB
    Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

Visa svar
  • 2017-10-26
    Slipning och mattlackning av en gammal sliten och gulnad fiskbensparkett. Fantastiskt nöjd med resultatet som blev bättre än jag hade vågat hoppas! Proffsig och snabb service rakt igenom! Rekommenderas varmt!
  • 2017-10-24
    parkettdpecialisten slipade golven i vår villa och vi är supernöjda med resultatet . Från första kontakt genom hela arbetet har dom varit kanon att diskutera detaljer med . En grym produkt kännedom gav oss det resultat vi ville ha . Tack för allt och hälsa grabbarna . Med vänlig hälsning, Mats och Carolina
    skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte