Alla kategorier Lägga golv Stockholms län Stockholm Enskede-Årsta-Vantör Årsta Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

Bolmensvägen 47, 120 50 Årsta — Visa karta

Parkettspecialisten utför slipning och läggning av parkett, stavparkett och alla övriga slags trägolv. Utöver golvslipning, golvläggning, parkettslipning och parkettläggning utför vi även trappslipning. Vi har vårt främsta upptagningsområde i
Disavägen 19, 19163, SOLLENTUNA
Norrsidans Bygg AB
Annette G:
Jag har haft kontakt med företaget vid flera tillfällen, har haft hjälp med att bygga om hela mitt kök, som blev jätte bra, bytt ut gamla fö...

Golvläggare nära Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB:

Skälderviksplan 1, ÅRSTA
Vi erbjuder Dig som kund ett komplett utbud av tjänster för allt du kan tänka Di... Läs mer ›
Emma S:
Proffsigt bemötande. Bra resultat.

Västberga allé 1A, Västberga
Vi berättar gärna mer om hur vi kan hjälpa er och erbjuder även fasta priser. Läs mer ›
Andreas M:
Över förväntan. Vi har gjort om ett badrum där förmannen var mycket tillmötesgående och inlyssnande. Vi anlitade även dem för ett annat ...

Valhallavägen 157, Stockholm
Tveka inte att höra av dig till oss på K3 Stockholm. Läs mer ›
Helena R:
Från offert till slutförande har jag varit nöjd med K3. De har renoverat allt ifrån badrum/sovrum/vardagsrum/matrum. Skönt att ha en trygg b...

Bjuletorg 13, Enskede
Det första Garant Bolaget etablerades 1958 och växte i snabb takt till de 6 st v... Läs mer ›
Christian:
Bra och pålitliga. Lyssnar in behov och kommer med bra förslag. Tiderna hölls och likaså budgeten.

Läs vad 18 kunder tycker om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB

• Charlie  V
    Charlie V skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    2a gången vi anlitar detta företag gällande golvslipning samt måleri av väggar & snickerier.
    Som tidigare utfördes detta med hög kvalité samt tydlig kommunikation från bokning till genomförandet.
    Rent & snyggt efteråt och den pigmenterade hårdvaxoljan vi valde vart högt över våran förväntan.
    Kan även nämna att vi har flertalet bekanta som anlitat detta företag och alla har varit väldigt nöjda.
    Vet att killarna på bolaget haft en omorganisation i företaget i våras och erbjuder nu måleri, köksrenovering, plattsättning samt parkett/golvslipning.

En grymt nöjd kund 5+
  • Ann-Catrin L
    Ann-Catrin L skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Tyvärr så blev vi väldigt besvikna på detta företag, en av deras killar såg till att vi fick en vattenskada precis när vi skulle flytta in i en ny lägenhet. Inte nog med det man skickar dagen efter en kille som ska lägga golv där vattenskadan var. Man verkar inte ha riktig koll på vad man sysslar med. Nu har fläkten brummat i två veckor, hela flytten har blivit helt förstörd. Tog en bra tid innan vi fick tillbaka vår nyckel också. Det har inte kommit någon ursäkt från företaget heller vilket man kan tycka att så skulle man kanske göra. Men det verkar inte vara deras stil.
    Tråkigt tycker vi som hade sett fram emot att flytta in i något nytt.
  • Linnea K
    Linnea K skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Hade en del frågor/klagomål efter genomfört arbete men då efter genomfört arbete fick jag inget svar på mina kontaktförsök. Eftersom det var väldigt lätt att komma i kontakt när jag hade frågor innan arbetet utfördes kändes det som att man helt enkelt valde att inte svara efteråt. Oproffsigt! ( Och fläcken som var anledningen att jag ville slipa golvet var fortfarande kvar efteråt...)
  • Karin B
    Karin B skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Tack för en fin lagning av vårat golv efter en mindre skada.
    Resultat blev perfekt, återkommer med fler renoveringar.
  • Linnea  J
    Linnea J skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Dom totalrenoverad våran lägenhet 160m2,
    Som jag har förstått det så har dom 3st målare samt ett tiotal parkettläggare samt snickare och har ett brett samarbetet gällande el & vvs.
    Dom är väldigt uppbokade pga det höga trycket dom har, jag har rekommenderat flera vänner som är väldigt nöjda med resultatet som dom har utfört.
    Till oss har dom utfört:
    *Rivning samt nytt badrum
    *Omdragning av el.
    *Målning hela lägenheten
    *Nya ekparkettgolv, stavparkett med fris samt lamellgolv.
    *Slipning av gamla golv samt hårdvaxoljning.
    *Rivning samt uppförande av nya väggar.

Allt utfördes till våran belåtenhet och killarna på kontoret samt på plats va väldigt lätta & samarbetsvilliga.

Rekomenderas starkt.

//Linnea
  • Jimmy N
    Jimmy N skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Anlitade dessa för att slipa 3 rum i en sekelskifteslägenhet. Valde dom för att jag även skulle ha ett rum omålat och denna firma marknadsförde sig på sin sida att dom höll på med måleri. En kille kom ut och kikade golvet som inte var några problem men måleriet ville dom inte ge sig på hmm spackling och målning av ett rum där det satt tapet, hur svårt kan det vara för en målare. Nåja dom fick slipa mitt golv och jag tog in en annan målare. Jag levde i tron om att det var parkettspecialisten som skulle utföra jobbet men det kom en underleverantör i form av en nystartad firma, något man inte ens informerat om. När jag ringde dom och konfronterade dom om detta så sade man att personerna på firman var anställda, vilket inte ens stämde. Hade jag blivit informerad om att man använde underleverantörer kunde jag ju anlitat en mindre firma direkt. Det lack (Bona) man skyltade med på sin hemsida var inte det som användes utan en billigare variant. Resultatet vart okej i ett av 3 rum, lite märken ifrån sliptrissan här och där men i 2 av 3 rum vart det mörka fläckar i skarvarna. Jag skulle verkligen avråda ifrån att anlita denna firma, att dom har så många referenskunder är för mig en gåta.
  • miriam s
    miriam s skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Anlita inte det här företaget. Jag använde dom först till ett jobb i min förra lägenhet, då blev det ett fint resultat. Nu har jag anlitat dom igen, dom gjorde en stor repa i golvet, och dom svarar inte i huvudtaget. Har försökt nå dom i flera veckor. Så, om det blir ett dåligt arbete så går dom inte att lita på. ANVÄND DOM INTE! Jag ångrar mig bittert nu.
    2014-12-29 Representant för Parkettspeciali svarar miriam s
    Ni måste ha förväxlat oss, eller så vill ni bara svärta ner vårat fina rykte.
    Vi har ingen kund med erat namn....
    Kontakta oss på 08-7242210 så kan vi reda ut detta.

//Parkettspecialisten AB
  • Kenny W
    Kenny W skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi anlitade Parkettspecialisten till att vitlasera våra golv och blev otroligt nöjda. Superproffsiga på alla sätt. Dem höll tiden trots att dem fick jobba helg, var trevliga rakt igenom och resultatet blev bättre än förväntat.

Vi har till en annan lägenhet använt ett annat företag för samma sak. Dem totalmisslyckades och förstörde våra golv. Denna gången blev vi istället supernöjda.

TACK!
  • Alex S
    Alex S skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Inte helt nöjd med deras arbete (slipning och behandling av golv efter vattenskada)

- Vi fixade annat boende under de dagar det skulle fixa golvet, skulle ta tre dagar. Tidplanen höll ej, vilket ju ställde till det för oss som fick bo någon annanstans. Borde inte vara så svårt för proffs att uppskatta arbetet i ett rum på ca 25 m2

- Utgångspunkten var att golvet skulle se ut som övriga golv, detta misslyckades stort. Visade sig sen att det ej gick att få det behandlade golvet att se ut som resten av lägenheten, men det sade ingen före. Jag har full förståelse för att vissa saker ej funkar, men då bör man ju berätta det för oss lekmän i förväg.

- När jag var där för att hämta nyckel visade det sig att personen som gjort golvet åkt runt med vår nyckel i en veckas tid, istället för att ha den på kontoret inlåst i deras skåp (känns ju sådär...)

- När jag frågar om hur man ska behandla golv som är fixade tittar dom på mig som om det är allmänbildning och alla vet det, och förklarar därefter. Hade jag pratat om mitt yrke med en lekman hade jag ju förklarat hur det funkar, vad som ska göras etc. Det förväntar jag mig ingår i normal kundvård i alla fall.

Nja, jag är inte särskilt impad av deras hantering av vårt ärende.
  • Per S
    Per S skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vilka skojare...
    Lovade att ROT avdraget skulle lösas på samma år som arbetet gjordes när jag bokade slipning av golv, men icke...
    Ett riktigt skojarföretag som inte håller det dom lovar!!!!
  • Helene A
    Helene A skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Supernöjd med mitt parkettgolv som blev slipat och oljat.
    Proffsigt bemötande på telefon och snabbt svar på mail.
    blev själv rekommenderad parkettspecialisten ifrån bekanta och hittade deras hemsida :)
    överväger starkt att anlita dem då kök och badrum ska renoveras i vår.
    Tack /
  • bodil s
    bodil s skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Trevligt bemötande o snabb service.
    Arbetet med dom nya parkettgolven samt dom gamla som slipades vart jättefina, ett stort tack.
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi kan verkligen rekomendera detta företag.
    Vi har fått snabba svar samt service utförd fort med hög kvalité.
    Firman hjälpte oss med renovering av badrum samt kök, målning samt golvslipning.
    PS. topp 10 !!! Rekomenderas varmt!
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna firma. Har anlitat dem en gång och blev väldigt nöjd med resultatet. Har sedan försökt anlita dem igen utan resultat. Svårt att få någon respons ifrån dem. Pågående prisdiskussioner bara stannar från deras sida, vilket till slut gör att man tröttnar och väljer en annan hantverkare. Har de för mycket att göra?
  • Simon A
    Simon A skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Vi är väldigt nöjda med alla arbeten dessa killar utförde till oss på Mariatorget i våras.
    Dom total renoverade våran lägenhet med nya golv, badrum samt målning.
    Det nya köket som monterades med spec lösningar är vi väldigt nöjda med.

Lycka till.
    Majvor & Harald
  • D
    D skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
  • Alessandro
    Alessandro skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Verklingen duktiga och kunniga. De svarar på telefon och email, vet vad de gör och har fixat mitt problem utan att spendera mycket pengar. Andra bolag ville byta hela golvet, men de kudde laga det utan problem.
  • M
    M skrev om Parkettspecialisten Bygg & Inredning i Stockholm AB
    Svåra att få respons ifrån, lämnade ingen skriftlig offert, gjorde ett slarvigt arbete (golvlister blev täckta av färgpigment, dåligt gjorda/ej behandlade trösklar, spill på badrumsklinker), återkommer inte efter genomfört arbete då brister uppmärksammats.
    Parkettspecialisten hjälpte oss med infärgning av ca 50 kvm golv, kanske är de bättre vid större arbeten, och vid traditionell golvslipning.

Bolmensvägen 47, 120 50 Årsta