Parkia

Kungsängsvägen 21, 753 23 Uppsala — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Parkia

• Jo V
    Jo V skrev om Parkia
    Blivit lovad återbetalning av felaktig bot för 5 månader sen, men trots flertalet kontakter via telefon och mail, där man varje gång lovar betalning kommande vecka, så har ingen återbetalning gjorts.
    Skämmigt att någon anlitar ett "företag" som detta.
  • H
    H skrev om Parkia
    Fick en böter när jag helt kort var uppe och lastade av saker inne på min väns innegård i Uppsala. Noteringen gällde 12 minuter och jag stod inte i vägen för någon. Hur de ens hann hitta mig där och ge mig böter får mig och undra om någon stått och spionerat eftersom bilen inte ens kunde ses från gatan. Gjorde lite research på Parkia KB som, förutom att det verkar högst oseriöst (telefontider mellan 13-16 och en mejladress med swipnet.se på slutet som något hittepåföretag, samt att flera vittnat om otroligt otrevligt bemötande enligt de 50 omdömen som finns på Eniros sajt), också tycks operera högst tvivelaktigt. Så mycket att de flera gånger granskats av media (Uppsala Nya Tidning, Sveriges Radio, Expressen - det är bara att googla) eftersom de inte sällan verkar i civila kläder/bilar och tycks ha satt i system att slänga ut så många tvivelaktiga böter som möjligt och hoppas att de flesta bara betalar då det kostar för mycket tid/pengar att dra saken i domstol. Man undrar ju hur långt ett företag ska kunna gå innan myndigheter griper in och stoppar dem.
  • Dzurzuk W
    Dzurzuk W skrev om Parkia
    idiotiska företag, dem kan böta vem som helst....utan orsak
  • Lasse L
    Lasse L skrev om Parkia
    Håller med Daniel H.om Parkia.Fick 2 falska böter då parkerat på min nya P-plats på brf. Djäknen-ursäkt efter 1 mån trots att skickat kopia av avtalet direkt.Försöker bluffa m. falska böter.
    Dessutom 2 st företag med samma namn-det ena med F-skatt,det andra utan.Undrar om dem fifflar mellan dessa 2 allteftersom det passar skattemässigt? Fick kämpa genom polisanmälan,brev till Tingsrätten,egna blogg-mm. rättskämparaktioner för att få rätt (ursäkt och avskrivning av bluff fakturor).Undrar varför brf Djäknen använder deras oprofessionella tjänster?
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Parkia
    Parkia KB är ett skojarföretag. Deras parkeringsvakter bär ej uniform och kör privata bilar. De har systematisk förvirrande och motstridig information på deras parkeringsplatser för att man ska parkera fel, sedan bötfäller de. Det värsta är dock att de helt ignorerar dig om du bestrider parkeringsböterna. De skickar dig till inkasso oavsett. Därför finns bara en rekommendation: UNDVIK ALLA PARKERINGAR SOM BEVAKAS AV PARKIA!
  • loffe c
    loffe c skrev om Parkia
    bötfäller trots betald avgift, hotar med tingsrätten om man har några invändnignar.
  • mora t
    mora t skrev om Parkia