Alla kategorier Webshop PelleVävare

PelleVävare

Välkommen till PelleVävare - Skandinaviens första, och sista, frottétillverkare!

Vi har levererat vävd textil av hög kvalité och med skandinaviska snitt sedan 1893. Vi vårdar vår långa tradition väl genom att aldrig kompromissa med kvalitén, men det handlar också mycket om att blicka framåt och inspireras av det nya.

I vår webbshop kan du botanisera bland härliga och vackra sängkläder i bomull och lin, mysiga bad- och morgonrockar i tjock frotté eller handdukar med invävd tradition och stolthet. Låt dig inspireras och njuta av lite extra lyx i vardagen!

Läs vad 108 kunder tycker om PelleVävare

• 2019-09-16

Christer P skrev om PelleVävare
    Äntligen en klassisk badrock i tunn lin! trodde inte det fanns att få Läs mer

Eva L skrev om PelleVävare
    Jag köpte en badrock. Mycket bra bemötande med kundtjänst! Läs mer

Per T skrev om PelleVävare
    Bemötande - OK.
    Storleksuppgifterna obegripliga för den som inte är fackman.
    Rekommenderades att köpa storlek XXXL: Längden OK, Armarna 10-12 cm för långa, "Bylsig" över bröstet, Skärpet minst 10 cm för kort för enkel knut, Fickorna svåråtkomliga när man sitter - borde finnas en ficka längre ned i lårhöjd, Innerfickan ett skämt - oåtkomlig när man sitter och mobiltelefonen får inte plats i den. Saknar en innerficka för mobiltelefonen, på vänster sida i brösthöjd. Kan tilläggas att jag använder rocken dagligen från ca 8.30 till12.00. Pensionär. Läs mer

Anne L skrev om PelleVävare
    En otroligt fin morgonrock som levererades extremt snabbt Läs mer

Marit E skrev om PelleVävare
    Morgonrock. Plagget är ljuvligt. Läs mer
  • 2019-09-04

Karin W skrev om PelleVävare
    Jag köpte en morgonrock. Den är ljuvlig. Bemötandet var gott. Läs mer
  • 2019-09-03

Ella O skrev om PelleVävare
    Utmärkt kvalité på alla deras handdukar!

Snabb leverans.

Färgen dock lite väl mörkblå - de ser nästan svarta ut. Läs mer
  • 2019-09-03

Jan H skrev om PelleVävare
    Köper ny morgonrock efter 4 år med min senaste Pelle.Används dagligen. Varit Pellevvareberoende sedan min msmma gav mig min första i mitten av 1960-talet.
    Sitter och skriver detta i miin nya generösa och varma Pelle som kom snabbt och smidigt från Östersund.

/ Jan Hellebring Läs mer
  • 2019-09-02

Ingrid F skrev om PelleVävare
    Morgonrock Torekov Dusty Green
    Underbart mjuk och vacker färg
    Den är lång och har stora fickor Läs mer
  • 2019-09-02

Tommy L skrev om PelleVävare
    underbar frottemorgonrock uppfyllde min förväntningar Läs mer
  • 2019-08-28

Åke J skrev om PelleVävare
    Köpte en morgonrock till min fru. Allting fungerade bra och vi tycker att morgonrocken motsvarar våra förväntningar. Bedömning av rätt storlek något krånglig med liten text, men storleken blev okej. Betalning via Klarna fungerar ju också bra. Helt nöjda.
    Åke J Läs mer
  • 2019-08-28

Marie R skrev om PelleVävare
    Handduk och påslakan
    köpte via hemsidan. Enkelt och snabbt. Läs mer
  • Gitte S

2019-08-27

Gitte S skrev om PelleVävare
    Köpte en morgonrock som ska ges bort i present. Enkelt att beställa, bra hemsida! Produkten motsvarade verkligen förväntningarna. Hållbarhet kan jag ju inte uttala mig om än:-). Jag hade kanske förväntat mig lite snabbare leverans, tror att det tog 4-5 dagar innan produkten kunde hämtas, men tycker ändå att jag vill rekommendera PelleVävare.
    Som helhet kan jag verkligen rekommendera PelleVävare! Läs mer
  • 2019-08-20

Anna-Lena G skrev om PelleVävare
    Bästa kvalitet på herrmorgonrock ,Torekov , mörkblå !
    Så Fin ! Bästa födelsedagspresent till maken!
    Lång hållbarhet !
    Enkelt att handla på nätet .Bra Information med bilder och måttabell 👍
    Snabbt med besked om orderleverans via Mail .
    Smidig betalning .
    🙏Anna-Lena Läs mer
  • 2019-08-16

Gunnar B skrev om PelleVävare
    Jag har haft en PelleVävare morgonrock i ungefär 40 år och de senaste åren har den börjat bli lite tunn på ryggsidan, strax under kragen. Den nya som jag köpt räknar jag med kan gå i arv i familjen.
    Kvaliteten och passformen är perfekta. Det enda som jag skulle kunna klaga på är upphängningsöglan på kragens insida. Dels rivs den på halsen; dels verkar den vara i tunnaste laget och jag tror inte att den kommer att hänga med i 40 år. Läs mer
  • Mats T

2019-08-15

Mats T skrev om PelleVävare
    Snabb keversns somgjorde det enkelt Läs mer
  • 2019-08-14

Lotta J skrev om PelleVävare
    Trevligt bemötande o snabb leverans. Läs mer
  • 2019-08-11

Magnus L skrev om PelleVävare
    Köpte en morgonrock och det var var jätte mycket bra bemött.

Jättenöjd. Läs mer
  • Britt-Marie M

2019-08-07

Britt-Marie M skrev om PelleVävare
    Fungerade bra med beställning. Varan var vad jag förväntat!
    Leverans. Leveransen skickades som förväntat,
    MEN LEVERERADES för långt bort.
    Ja vi bor på Stockholms landsbygd, men det finns 2 närmare ställen med bättre öppettider att leverera till.
    Vid två tillfällen var det stängt, och bussen går 1 gång/timme, (3 tim tor) över 1,5 mil backig väg så man cyklar inte för att hämta ett stort paket.
    Närmsta hämtställe vid Konsum Lagergrens väg, endast 8 km bort. och öppet 8-22! Varför inte sända dit???
    Leveransen påverkar betyget. Annars mycket bra! Läs mer
  • 2019-08-07

Galina F skrev om PelleVävare
    Jag har beställt Ribbon vita handdukar (en stor och två små). Jag gillar kvalitet mycket. De är så mjuka! Läs mer
  • 2019-07-30

Marianne W skrev om PelleVävare
    Fick inte det jag hade beställt men däremot en faktura från Klarna som skulle betalas?! Lyckades hitta ett telefonnummer till en Ulrika som meddelade mig att det fanns en bugg någonstans i systemet och min order fanns inte men betalningsuppmaning hade gått till Klarna?! Ulrika fick Klarna att makulera fakturan och jag fick lägga en ny order. Min man hann få sin födelsedagspresent men ngn dags marginal!!!
    Med vänlig hälsning, Marianne Waldestrand Läs mer
  • 2019-07-18

Marie B skrev om PelleVävare
    Köpte en herr och en dam morgonrock.
    Lätt att beställa och snabb leverans.
    Förväntningarna var det jag fick.Hoppas nu att även kvalitén lever upp till allas förväntningar.
    Morgonrocken fick mina föräldrar som blev mycket nöjda och glada. Läs mer
  • 2019-07-18

Christina G skrev om PelleVävare
    Morgonrock. Underbar kvalitet.
    Snabb och bra respons och leverans.

Mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • Eva-Britt P

2019-07-15

Eva-Britt P skrev om PelleVävare
    Vi är återförsäljare och beställer handdukar och morgonrockar från Pelle Vävare. Vi får alltid bra service, mycket trevligt bemötande och snabba leveranser och våra kunder är mycket förtjusta varornas kvalité och utseende Läs mer
  • 2019-07-10

Mariana C skrev om PelleVävare
    Fantastiskt kvalitet!
    Super nöjd! Läs mer
  • 2019-07-10

Eddie S skrev om PelleVävare
    Kvalitetsprodukter med god service! Läs mer
  • 2019-07-08

Thomas T skrev om PelleVävare
    Jag ville precis ha en sådan morgonrock som PV skyltade med på sin web-sida (Ribbon mörkblå). Tyvärr kunde jag inte köpa on-line då ni bara levererar i Sverige men Ulrica hjälpte mig underbart över telefon, jag lade min beställning, fick fakturan, betalade och idag, en vecka senare, kom paketet fram. Morgonrocken passade precis. Så skall det vara! Läs mer
  • 2019-07-05

Annvy E skrev om PelleVävare
    Morgonrock Winston, snygg och fantastisk fin kvalitet och mottagaren blev mkt nöjd.
    Snabb leverans, kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • 2019-07-01

Lena K skrev om PelleVävare
    Beställt, men ännu inte fått morgonrock. Ligger sedan flera dagar troligen i Visby. Varför inget leveransdatum?? Förväntade mig att få den inom en vecka. OM lång leveranstid borde detta noteras så man vet. Läs mer
  • 2019-06-25

Margit S skrev om PelleVävare
    Mycket nøyd med hemsidan, service och morgonrocken givetvis. Läs mer
  • 2019-06-25

Mathias L skrev om PelleVävare
    Idag är det svårt att hitta handdukar som torkar bort vatten istället för att gnida runt det. Men Pelle Vävare torkar bort vatten med bravur. Läs mer
  • 2018-05-03

Caroline W skrev om PelleVävare
    Jag köpte en morgonrock i frotté till min sambo. Bemötande och leverans var smidigt och proffsigt. Vi är båda nöjda med produkten. Läs mer
  • 2018-05-01

Ann-charlotte R skrev om PelleVävare
    Ett antal handdukar av olika storlekar inhandlades och köpet var helt till min belåtenhet. Läs mer
  • 2018-04-30

Christina S skrev om PelleVävare
    Emma Dicksson på Brandnewhomes som marknadsför
    Pelle Vävares produkter har en service som är långt över det förväntade - med posivitet löser hon de eventuella frågor och problem som kan upptå. Läs mer
  • 2018-04-23

Anna K skrev om PelleVävare
    Jag köpte en herrmorgonrock.
    Positivt: fantastisk kvalitet. Var mycket bättre i verkligheten än den såg ut att vara på bild på Internet.
    Negativt: lite fattigt utbud av färger och/eller mönster.

Som jag minns det förekom olika uppgifter om period för öppet köp; om antalet dagar gällde efter genomförd beställning eller efter att varan mottagits.

Helhetsupplevelsen var positiv; kvalitet över förväntan och snabbare leverans än förväntat. Läs mer
  • 2018-04-18

Margareta S skrev om PelleVävare
    Jag beställde en morgonrock med stöd av hemsidan. Det gick bra. Enkelt att välja, snabb leverans. Snygg och skön rock! Har slitit på två tidigare, 20 år vardera ungefär. Den här verkar vara av samma ljuvliga kvalitet. Så jag lär inte behöva köpa någon mer i mitt liv!
    Med vänlig hälsning,
    Margareta, 70+ Läs mer
  • 2018-04-11

Linn d skrev om PelleVävare
    Att köpa en morgonrock för 2200 kr hör inte till vanligheten för mig, men jag köpte en Winston (blå) till min sambo i alla hjärtans dag present då jag läste mig till att era morgonrockar skulle vara de bästa :) Den är verkligen superlyxig och fin på alla sätt - MEN tyvärr upplever både min sambo och jag att den luddar av sig - sätter man på sig den när man är blöt så har man fullt med små blåa prickar på kroppen sen :/ Därav lägre betyg.
    Mvh, Linn Läs mer
    2018-04-16 Pelle V svarar Linn d
    Hej Linn, vill börja med att tacka för din rekommendation!

Kul att du valde en rock från oss och att ni är nöjda med kvalitén, däremot inte lika kul att ni upplever det störande med luddet. Då detta är en skuren frotté finns det oftast ett överflöd av stoff till en början, även ifall vi i produktionen tvättar och bereder rocken för att få bort den största delen. Detta bli tyvärr extra tydligt när rocken är av mörka eller starka färger som ex. mörkblå eller röd. Jag skulle vilja rekommendera er att tvätta rocken och om möjlighet finns, torktumla den på skonsam värme i cirka 20 minuter.

Efter ett par tvättar brukar inte rocken ludda längre, skulle ni trotts detta uppleva problem är ni alltid varmt välkomna att kontakta oss direkt på info@brandnewhomes.se.

Emma på PelleVävare
  • 2018-04-09

Eva-lena D skrev om PelleVävare
    Utmärkt service! En missuppfattning gjorde att produkten levererades till ett utlämningsställe mina föräldrar på grund av ålder inte kunde nå. Kundservice var mycket tillmötesgående och skickade produkten till postens utlämningsställe i Marstrand istället. Stort tack för hjälpen.

Badrocken var utmärkt - precis det som min mamma ville ha. Läs mer
  • 2018-04-09

Christer D skrev om PelleVävare
    Köpte i mars 2017 en morgonrock Torekov till min hustru. Efter att hon använt den i mindre än 3 månader släppte trådar i ryggen så att fläckar utan plysch uppstod. Morgonrocken var och är inte tvättad. Vi klagade, med både ord och bild, på detta hos Sleepo online där morgonrocken köpts men efter att de varit i kontakt med Pelle Vävare fick vi svaret - "Normalt slitage"!! Vi klagade på detta men de hänvisade åter till Pelle Vävare. Vårt intryck av Pelle Vävare kan alltså inte annat än bli: BEDRÖVLIGT och NONCHALANT Läs mer
    2018-04-16 Pelle V svarar Christer D
    Hej Christer, vill börja med att tacka för din rekommendation!

Vi tycker såklart att det är väldigt tråkigt att ni har fått detta intryck av oss och våra produkter och jag hoppas kunna övertyga dig om att så inte är fallet.

Jag har kollat igenom material från denna reklamationen. På den bilden som vi fick kan vi inte se att rocken släppt trådar utan endast en uppruggad yta, därav upplevde vi inte detta som en reklamation. Bilden kanske inte är representativ för det problem som ni upplever och jag skulle därför vilja kolla på denna reklamationen igen.

Jag ber er därför att kontakta oss direkt på info@brandnewhomes.se för vidare hjälp med ärendet.

Tack på förhand!

Emma på PelleVävare
  • 2018-04-05

Thomas A skrev om PelleVävare
    Vi köpte 2 st morgonrockar bra service bra bemötande Läs mer
  • Emile P

2018-03-02

Emile P skrev om PelleVävare
    Köpte en morgonrock, mycket bra support som såg till att man inte såg var paketet kom från. Läs mer
  • 2018-02-10

Maria B skrev om PelleVävare
    snabb och korrekt leverans. Denna enkät kräver dick för mpnga ord och ni skulle inte skickat en påminnelse! Läs mer
  • 2018-02-09

Bodil C skrev om PelleVävare
    Jag visste ungefär vad jag jag önskade att köpa, hittade det och beställde. Produkten motsvarade mina önskemål även om priset var högt. Läs mer
  • 2018-02-09

Lovisa H skrev om PelleVävare
    Morgonrocken jag beställde var jättefin! Hög kvalité och snabb leverans. Läs mer

Therese D skrev om PelleVävare
    Jag sökte en morgonrock via internet och förstod snart att just min produkt var helt slut inför julen.
    På vist och förlust mailade jag företaget och fick ett snabbt svar att de hade kollat lagret och att det fanns en morgonrock kvar i rätt storlek och färg.
    Denna vänliga person beskrev hur jag skulle gå tillväga med beställningen för att allt skulle bli rätt.
    Jag är supernöjd, även min man som fick morgonrocken i julklapp. Läs mer
    2018-02-09 Pelle V svarar Therese D
    Hej Therese, stort tack för de fina orden!

Kul att vi kunde lösa det och att det blev bra med morgonrocken. :)

Emma

Gunilla J skrev om PelleVävare
    En mycket snabb leverans, trevligt.
    Köpte en morgonrock till vårt vuxna dotter.
    Har själv haft PelleVävares morgonrockar i alla år så förväntningarna är alltid höga.
    Min förväntan är hög och jag får verkligen vad jag förväntar med av kvalitet mm. Läs mer

Carina A skrev om PelleVävare
    Bra överskådlig hemsida, enkelt att beställa, snabb leverans och en högkvalite produkt. Sonenälsksr sin julklapp. Det som jag saknar är vart man kan prova hela kollektionen. Är lite kläm o kännig. Och det skulle underlätta mitt val. Läs mer
  • 2018-02-07

Lars C skrev om PelleVävare
    Bra kvaliet på linnelakan och snabb leverans via nätet. Läs mer
  • 2018-02-07

Anders H skrev om PelleVävare
    Snabb leverans av produkt med bra kvalitet. Priset helt ok Läs mer
  • 2018-02-02

Bengt A skrev om PelleVävare
    Bra säger jag utan att var den som ska använda produkten men själva beställningen gick bra Läs mer

Tvärågränd 1-3, 831 71 Östersund