Pellevävare

Välkommen till PelleVävare - Skandinaviens första, och sista, frottétillverkare!

Vi har levererat vävd textil av hög kvalité och med skandinaviska snitt sedan 1893. Vi vårdar vår långa tradition väl genom att aldrig kompromissa med kvalitén, men det handlar också mycket om att blicka framåt och inspireras av det nya.

I vår webbshop kan du botanisera bland härliga och vackra sängkläder i bomull och lin, mysiga bad- och morgonrockar i tjock frotté eller handdukar med invävd tradition och stolthet. Låt dig inspireras och njuta av lite extra lyx i vardagen!

Läs vad 230 kunder tycker om Pellevävare

• 2020-01-18

Kerstin J skrev om Pellevävare
    Hej! Är besviken. Morgonrocken är snäv över höfter o är tight att svepa om sig. För dyrt att returnera och ev byta storlek. Har tidigare köpt av era produkter som varit av hög kvalite o mycket bra!
    Hälsningar
    Kerstin Johansson Läs mer

Annika E skrev om Pellevävare
    Lätt att beställa. Varan har kommit fram utan problem och är helt till belåtenhet, precis som väntat. Läs mer

Jaan O skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock som inte föll mottagaren i smaken. Företaget skötte returhanteringen föredömligt. Läs mer

Jonas R skrev om Pellevävare
    Torekov morgonrock
    Snabb leverans,lyxig känsla på varan Läs mer
  • 2020-01-13

Ingegerd G skrev om Pellevävare
    En morgonrock av bästa kvalité.Den jag redan hade - som också var tillverkad av PelleVävare hade efter 10 år blivit uttjänt. Mina föräldrar hade en msnufakturbutik som lades ner i slutet av1970 talet och jag vet att de sålde PelleVävare produkter t..ex. frotté men också sjaletter. Finns några nya sjaletter kvar i gult och orange. Dessa nu kommer att säljas av en secondhandburik WinWin i Heby som öppnar i januari. Hurra för PelleVävares utmärkta kvalitet! Läs mer
  • 2020-01-13

Ronny A skrev om Pellevävare
    Min fru är mycket nöjd med morgonrocken Läs mer
  • 2020-01-08

Hans B skrev om Pellevävare
    Morgonrockar
    Snabb leverans trots mycket helger
    Bra Läs mer
  • 2020-01-06

Gun K skrev om Pellevävare
    Handdukar. Bra service med snabb leverans Läs mer
  • Sussi J

2020-01-06

Sussi J skrev om Pellevävare
    Helt underbar morgonrock i tjock fin bomullsfrotté. Välsydd med fina detaljer. Trevlig idé med innerfickan! Många vackra färger och modeller att välja på.
    Hade dock önskat att öglan som man hänger upp rocken med varit i kraftigare material, t ex en frotté öggla. Det tunna lilla tygbiten som avser upphängningen nu har en stor tyngd att bära. Läs mer
  • 2020-01-01

Mimi L skrev om Pellevävare
    Jag beställde varan 2019-12-22 och har ännu inte fått varan, har inte fått någon som helst avisering om att varan är försenad. Skamligt dåligt av företaget!!!! Läs mer
    2020-01-03 Lisa B svarar Mimi L
    Hej Mimi,

Tack för att du tagit dig tid och kommentera oss. Unde jultiden är det många dagar då posten inte fungerar som vanligt med helgdagar. Det betyder att leveranser kan ta längre tid än normala fall. Det vi säger på vår hemsida att vi levererar inom 3-5 arbetsdagar dels för att vi ska hinna packa samt att Schenker ska hinna leverera. Det kan vi givetvis vara ännu tydligare med för att undvika missnöje med våran leverans framåt. Om du fortfarande inte fått din leverans är du välkommen att kontakta mig direkt på lisa@pellevavare.se så ska jag hjälpa dig.

• 2020-01-01

Göran H skrev om Pellevävare
    Svårt att säga, beställde för nio dagar sedan, men har ännu inte fått någon vara. När jag anmärkte hos Kundtjänsten fick jag besked att leveransen skulle ske i förrgår. Läs mer
    2020-01-03 Lisa B svarar Göran H
    Hej Göran,
    Tack för att du tagit dig tid att kommentera oss! Du beställde dagen innan julafton vilket tyvärr gör att det blir maximalt med röda dagar när ditt paket ska skickas. Det gör att det tar längre tid att få ditt paket än det ska göra i normala fall. Infon du fått från oss om paketets leveransdatum är den infon vi får från Schenker. Vi kommunicerar på vår hemsida att det tar 3-5 arbetsdagar för att vi ska kunna packa din order samt att Schenker ska kunna leveraera. Detta är något vi kan vara ännu tydligare med framåt. Om du fortfarande har problem med ditt paket kontakta mig direkt på lisa@pellevavare.se så ska jag hjälpa dig.

• 2019-12-31

Kjell R skrev om Pellevävare
    Den var en sen beställning före jul efter sista datum, men ni fixade så att den kom fram innan jul!! Läs mer
  • 2019-12-30

Eva L skrev om Pellevävare
    Tak til Pellevävares super søde kundeservice via mail! Lisa hjalp med at få en morgenkåbe (top kvalitet) til Danmark inden jul. Hurtig levering. Kan bestemt anbefales. Läs mer
  • 2019-12-30

Åkervägen 29
    1353 Tyresö Läs mer
    2020-01-03 Lisa B svarar Birgit S
    Hej Birgit,
    Tack för att du tagit dig tid att kommentera oss! Du la en order hos oss den 21 dec vilket gör att den här julen blir det många röda dagar under din leveranstid. För att vi ska ha en chans att packa din order samt skicka den behöver vi 3-5 arbetsdagar på oss. Vi ska packa din order samt Schenker behöver tid att leverera. Det kommunicerar vi på vår hemsida men vi kan göra det ännu tydligare. Om du inte fått din leverans kontakta mig direkt på lisa@pellevavare.se så hjälper jag dig.

Sten M skrev om Pellevävare
    Morgonrock till min fru. Smidig webbutik. Morgonrocken uppfyllde alla förväntningar. Leveransen snabbare än förväntat. Läs mer

Marian H skrev om Pellevävare
    Jag beställde online så jag hade ingen personlig kontakt med företaget Läs mer

Hans K skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock. Snabb hantering av beställningen. Läs mer

Karin B skrev om Pellevävare
    Morgonrock - barnbaret tyckte den dovrödlila färgen var tuff och rocken var mycket mjuk, stor och skön.

Köpte på nätet, kunde följa varan, det är bra.

Inga speciella förväntningar utöver att den skulle komma till jul men det fungerade tidsmässigt - på håret. Läs mer

Jan A skrev om Pellevävare
    Precis så bra som jag väntat mig! Läs mer

Leslie H skrev om Pellevävare
    Morgonrock till min fru i julklapp. Beställning o leverans fungerade bra.
    Färg o utförande som förväntade med mycket hög kvalitet. Läs mer

Stefan V skrev om Pellevävare
    Mycket nöjd med allt. Enkelt att beställa och snabb leverans. Toppen!!! Läs mer

Cecilia E skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock, mycket snabb leverans. Läs mer
  • 2019-12-26

Lars S skrev om Pellevävare
    Morgonrock, dam. Bra kvalitet och snabb leverans. Läs mer

Maria M skrev om Pellevävare
    En morgonrock, dam beställd via hemsidan. Snabb leverans och den motsvarade verkligen mina förväntningar både i färg och kvalité. Kommer rekommendera andra som vill ha en skön och välsydd morgonrock! Läs mer

Maja T skrev om Pellevävare
    En fin herrmorgonrock av väldigt bra kvalitet ! Det blev lyckad julklapp till maken. Läs mer

Elisabeth I skrev om Pellevävare
    Jag köpte morgonrockar. De var bra men jag hade väntat mig ett större färgsortiment på herrmorgonrockarna. Läs mer

Agneta L skrev om Pellevävare
    God kvalitet på den morgonrock jag köpt
    Bra leverans Läs mer

Linus R skrev om Pellevävare
    Riktigt bra service och min fru blev jätteglad för den fantastiska morgonrocken. Läs mer

Clas H skrev om Pellevävare
    Enkelt att handla. Rätt vara kom. Bra kvalitet och snabb leverans. Läs mer

Daniel W skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock till fästmön. Hon blev överlycklig. Snabb leverans. Mycket god kvalitet och snygg. Blir att köpa en egen i framtiden. Läs mer
  • 2019-12-23

Åsa R skrev om Pellevävare
    Morgonrock till min man
    Mycket gott bemötande, dock hade hon inga plagg att mäta på vilket hade varit önskvärt. Tips till förbättring Läs mer
  • 2019-12-21

Kenneth J skrev om Pellevävare
    Morgonrock mrd hög kvaltitee, korrekt och tydlig leveransinfo
    Jag är nöjd ! Läs mer
  • 2019-12-21

Jan A skrev om Pellevävare
    Morgonrockar. Bra. Lika bra som förra.gången. Kanon bra Läs mer
  • 2019-12-20

Susanne G skrev om Pellevävare
    morgonrock över nätet. fungerade snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2019-12-19

Britt-marie L skrev om Pellevävare
    Morgonrock herr ! Trevligt bemötande o snabb leverans Läs mer
  • 2019-12-19

Lars C skrev om Pellevävare
    Varan är ej levererad!!!
    Ligger fortfarande hos Schenker.
    (Morgonrock). Läs mer
    2019-12-20 Lisa B svarar Lars C
    Hej Lars,

Vi är väldigt ledsna att du inte fått ditt paket som förväntat. Jag har varit i kontakt med Schenker och de har lagt ett ärende på ditt paket. De kommer kontakta dig snartast med besked.

Ingegerd S skrev om Pellevävare
    Allt fungerade bra och snabbt. Morgonrocken är fin och skön. Läs mer

Marianne K skrev om Pellevävare
    Retur på två morgonrockar och beställning av två nya. Läs mer

Elisabeta T skrev om Pellevävare
    Snabb leverans. Perfekt för en som mig som är sent ute med julklappar:)! Läs mer

Lena S skrev om Pellevävare
    Allt var bra utom er larviga undersökning Läs mer
  • 2019-12-17

Kristina H skrev om Pellevävare
    Fick exakt den morgonrock jag letat efter i flera år!
    Bra och enklet att beställa. Läs mer
  • 2019-12-17

Maria Y skrev om Pellevävare
    Trevlig service, snabb leverans. Läs mer

Sophie S skrev om Pellevävare
    Har en morgonrock från Pelle vävare som jag haft i ca 15-20 år som jag fortfarande använder. Nu köpt till min man i fölsepresenten och hoppas kvalitet är densamma Läs mer

Göran B skrev om Pellevävare
    Badrock hög kvalite vanligt företag. Badrocken är stor för sin storlek. Det finns inte så många som säljer badrocken norr om Stockholm Läs mer

Mari A skrev om Pellevävare
    Högsta kvalitet!
    Min 3e morgonrock från Pelle vävare på 17 år.
    Håller år efter år och jag använder dem så gott som varje dag. Läs mer
  • 2019-12-14

Ann-charlott B skrev om Pellevävare
    Morgonrock.Det funkade klockrent. Både med beställning på nätet och snabb leverans Läs mer
  • 2019-12-14

Lars R skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock. Varan motsvarade mina förväntningar, och beskrivningen stämde överens.
    Har inga anmärkningar i samband med beställningen, fick bekräftat att Pelle vävare mottagit min order, fick vidare besked om att varan var på väg.
    Varan levererades efter några dagar.
    Är helt nöjd med mitt köp hos Pelle Vävare Läs mer

Anna G skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock i nätshoppen. Jag har ingen erfarenhet av bemötande annat än att det var enkelt att beställa det jag ville ha.

Min förväntan på företaget är att de tillverkar bra morgonrockar, och det lever de upp till! Läs mer

Susanne P skrev om Pellevävare
    Handdukar som sonen önskade dig då innerligt. Snabbt enkelt. Läs mer

Jan-olof A skrev om Pellevävare
    Förhoppningsvis blir julklappen mycket uppskattad. Leveransen (via Schenker) dock några dagar försenad med otydlig spårningsinformation - kanske en effekt av jultider. Läs mer