Pellevävare

Välkommen till PelleVävare - Skandinaviens första, och sista, frottétillverkare!

Vi har levererat vävd textil av hög kvalité och med skandinaviska snitt sedan 1893. Vi vårdar vår långa tradition väl genom att aldrig kompromissa med kvalitén, men det handlar också mycket om att blicka framåt och inspireras av det nya.

I vår webbshop kan du botanisera bland härliga och vackra sängkläder i bomull och lin, mysiga bad- och morgonrockar i tjock frotté eller handdukar med invävd tradition och stolthet. Låt dig inspireras och njuta av lite extra lyx i vardagen!

Läs vad 150 kunder tycker om Pellevävare

• 2019-11-18

Mikael L skrev om Pellevävare
    Jag har inte tagit emot varan än då Schenker sorterat paketet fel vilket gjorde att jag inte fick paketet till helgen. Min present kunde inte överräckas som det var tänkt. Läs mer
  • 2019-11-18

Per S skrev om Pellevävare
    Köpte morgonrock. Mycket hög kvalitet och snabb leverans. Saknar dock att det inte finns ett märke i produkten som talar om var den är gjord. Läs mer
  • 2019-11-14

Lena R skrev om Pellevävare
    Köpte två morgonrockar, som skickades till annan adress än min, de har kommit fram till mottagaren bara någon dag senare än vad jag önskat. Kändes bra att mina presenter kunde skickas iväg utan att först ha skickats till mig, hade blivit onödigt skickande hit o sedan vidare. Bemötandet hos er var bra. Nu väntar jag bara på att fakturan skickas till mig. Läs mer
  • 2019-11-14

Karin A skrev om Pellevävare
    Jag beställde en morgonrock över telefon för försändelse till Storbritannien - det fungerade utmärkt och paketet kom fram till min dörr efter några dagar. Läs mer
  • 2019-11-13

Anders B skrev om Pellevävare
    Morgonrock Torekov, mycket nöjd Läs mer
  • 2019-11-12

Eva K skrev om Pellevävare
    Köper en morgonrock varje år från Pelle Vävare alltid bra kvalite och snygga. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-11-10

Charlotta W skrev om Pellevävare
    Morgonrock som var mycket bra och skön. Bra bemött, snabb leverans. TACK Läs mer
  • 2019-11-09

Sevim L skrev om Pellevävare
    Trevliga säljare och bra morgonrockar .. Läs mer
  • 2019-11-08

Annica G skrev om Pellevävare
    Torekov Morgonrock .Trevligt bemötande och tjänstvilliga. Läs mer

Elinor G skrev om Pellevävare
    Morgonrock har beställt och fått morgonrocken,
    Så bemötandet. var bra Läs mer

Wadegren Karlsson Ingrid W skrev om Pellevävare
    köpte en morgonrock den 18/10, den 21/10 skickade PV plagget, men blev fullkomligt kaos hos Schenker. Trots att paketet hamnade i Stockholm där jag bor, allt blev fel inom Schenker, den 31/10 efter PV varit i kontakt med Schenker igen, meddelade Schenker att de skulle skicka tillbaka paketet till PV istället för att köra ut det till mig. I samband med detta fick det bli en annan födelsedagspresent :(
    Inte Pelle Vävares fel men det är tydligt att de behöver skaffa ett annat ombud för leveranser... Läs mer

Emily A skrev om Pellevävare
    Underbar morgonrock med utmärkt kvalitet! Läs mer
  • 2019-11-02

Andreas H skrev om Pellevävare
    Snabb och bra service samt en produkt som är toppen!! Den här gången blev det till badrummet. Nästa gång blir det till sovrummet. Läs mer

Jan E skrev om Pellevävare
    Jag har köpt en morgonrock. Leveransen var OK.
    Men det var det sämsta köp jag har gjort. 2 000:- för en morgonrock som inte tål en tvätt utan att sömmarna spricker Fy Fan vad dålig kvalitet. Läs mer

Birgitta N skrev om Pellevävare
    Jag köpte en Torekov morgonrock. Den är jag mycket belåten med. Eftersom Schenker inte lämnade paketet till rätt ställe hade jag telefonkontakt med Pellevävare och fick ett nytt paket rekord snabbt, BRAVO. Läs mer

nils h skrev om Pellevävare
    Jag köpte en morgonrock som man fortfarande inte klarat av att leverera. Hemsidan är en hemsida, blev inte bemött av någon utan klarade mig själv. Jag hade förväntningar att det skulle finnas morgonrockar att köpa och det fanns det, vilket det ju borde göra då de tillverkar morgonrockar.
    Det finns ingen upplevelse att beskriva - finner hela detta förfarande något löjligt. Läs mer
  • Therese N

2019-11-01

Therese N skrev om Pellevävare
    Hej. Min leverans försvann på vägen varför jag ännu ej fått varan. Blev dock uppringd efter mitt reklamationsmal där bemötandet var vänligt och trevligt . Ser fram mot att få morgonrocken idag eller nästa vecka. Läs mer
  • 2019-10-31

Nils J skrev om Pellevävare
    Badrock, Torekov. Varan mycket försenad och i skrivande stund måste jag vänta ytterligare ett par dagar.
    Möjligheterna att följa varan på dess väg hit och dit genom Sverige för att till sist vara tillbaka i Östersund liknade ett slumpmässigt tärningsspel!!!!!!! Vid telefonkontakt med Eder representant visade det sig att vederbörande helt saknade förmåga att bedarra stormen. Har återigen tagit kontakt med Eder representant...….och se idag fick jag meddelande om ytterligare två arbetsdagars väntan och även en ursäkt. Vill bara påpeka att vårt barnbarn tyvärr fyller år innan presenten hinner komma.
    Tråkigt att konstatera att jag i min första kontakt med Edert företag fått uppleva "all time high" i krångel och förrvirring! Läs mer
    2019-11-04 Lisa B svarar Nils J
    Hej Nils och tack för ditt omdöme. Vi vill börja med att be om ursäkt för besväret, det här är INTE hur det brukar gå till. För att vara helt öppen med problemet så vikarierade en av våra medarbetare på lagret under veckan som du beställde och lyckades ställa till det med fraksedlarna till vår speditör. Att personen i fråga var förvirrad i er kontakt är något vi får ta till oss när vi tränar upp våra medarbetare. Vi är ett litet team som är tacksamma för att du har varit så rak med din feedback. Vi kommer att förekomma liknande problem framöver.

Mejla mig gärna din postadress till lisa @ pellevavare . se så återkopplar jag till dig med ett litet brev.

Bästa hälsningar från Lisa och övriga Pellevävare-gänget

Elin A skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock. Förväntade mig mycket god kvalitet, vilket jag tyckte också levererades. Smidig leverans från onlineköp. Jag skulle rekommendera Pellevävare till andra. Läs mer

Susanne A skrev om Pellevävare
    Snabb och effektiv leverans av min morgonrock som verkligen motsvarade förväntningarna både vad gäller färg och kvalitet. Läs mer

Sofi K skrev om Pellevävare
    Jag beställde 21.10 och har fortfarande inte fått min beställning idag 30.10! Ser när jag följer paketet att det just nu är i Visby..... Läs mer
    2019-11-04 Lisa B svarar Sofi K
    Hej Sofi och tack för ditt omdöme. Den tiden du har fått vänta på din produkt är inte vad du som kund ska förvänta dig. När din order packades hade vi tillfällig personal som inte kände till våra rutiner tillräckligt bra och mixade upp våra fraktsedlar när de skrevs ut. Därav den något märkliga fraktvägen via Visby. Detta tar vi till oss och kommer ändra våra rutiner för att det inte ska hända igen. Det hjälper tyvärr inte dig och vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det.  Kontakta gärna mig på lisa@pellevävare så jag kan återkoppla personligt till dig.
    Bästa hälsningar från Lisa och övriga Pellevävare-gänget
  • 2019-10-27

Pentti K skrev om Pellevävare
    Hoppas att de här nya badrocken är lika bra som den förra som jag hade i tjugo år. Åtminstone känslan av kvalite är kvar! Läs mer
  • 2019-10-23

Jan O skrev om Pellevävare
    Morgonrock, utmärkt leverans och passform. Läs mer
  • 2019-10-22

Eva M skrev om Pellevävare
    Allt helt perfekt. Återkommer gärna. Läs mer
  • 2019-10-21

Ebba C skrev om Pellevävare
    Jag har köpt en en morgonrock Ribbon. Allt har fungerat perfekt. Snabb leverans,och information om att varan var beställd och på väg. Mycket fin morgonrock av hög kvalitet. Tack! Läs mer
  • 2019-10-21

Tomas E skrev om Pellevävare
    Jag köpte en morgonrock och allt gick smidigt och fort. Läs mer
  • 2019-10-20

Arne J skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock som kom i princip i tid. Läs mer
  • 2019-10-19

Rose-Marie E skrev om Pellevävare
    e-köp kom snabbt härlig morgonrock utmärkt kvalite. Läs mer
  • 2019-10-17

Susanne A skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock att ge bort i present. Eftersom jag har två snarlika själv sedan tidigare var detta enkelt och jag beställde på nätet varför jag är helt nöjd med bekräftande e-post samt snabb leverans i tid till födelsedagen.
    Väldigt mysiga morgonrockar! Läs mer
  • 2019-10-16

Gunilla F skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock och är imponerad över den snabba leveransen! Läs mer
  • 2019-10-04

Andreas H skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock! Riktigt skön och bra kvalitet! Bra service men minus för att de inte har fri frakt vid byte av storlek! Det kostade mig 108kr att returnera den med vanlig post! Det hade blivit ännu dyrare med paket! Läs mer
  • 2019-10-04

Mikael S skrev om Pellevävare
    Jag köpte en morgonrock till min fru.
    Smidigt att beställa.
    Snabb leverans var det.
    Mycket nöjd med all hantering från Pelle Vävares sida. Läs mer
  • 2019-10-03

Hanne J skrev om Pellevävare
    Bra produkt. Snabb leverans. 👍 Läs mer
  • 2019-10-02

Lars K skrev om Pellevävare
    Den tredje morgonrocken av Pelle Vävare som min hustru ägt. Alla till full belåtenhet. Läs mer
  • 2019-10-02

Bo skrev om Pellevävare
    Jag köpte en morgonrock. Det var lätt att följa paketets gång och leveransen. Kom snabbt! Rocken passade och jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2019-09-30

Elizabeth E skrev om Pellevävare
    Lovely products of amazing qauality Läs mer
  • 2019-09-26

Thomas Alf L skrev om Pellevävare
    Möte en badrock som levererades snabbt och utan krångel och till full belåtenhet Läs mer
  • 2019-09-25

Tomas F skrev om Pellevävare
    Morgonrock presant till frun. Hon blev mycket glad. Leveransen dålig. Porto saknades med 15kr. Försökte betala vi klarna. Det gick inte. Efter några dagar kom paketet ändå. Felfrankerat från början?? Läs mer

Sanna J skrev om Pellevävare
    Bra service! Snabb handläggning och trevligt bemötande. Läs mer

Eva R skrev om Pellevävare
    Vit frottebadrock, Torekov.
    Snabb leverans. Läs mer

Anne A skrev om Pellevävare
    Snabb leverans och hög kvalité på produkten. Läs mer
  • Anette H

2019-09-18

Anette H skrev om Pellevävare
    Jag köpte en morgonrock som tappade färg intvätten. Inga problem att reklamera, jag blev väldigt bra bemött av Ulrica. Läs mer
  • 2019-09-16

Christer P skrev om Pellevävare
    Äntligen en klassisk badrock i tunn lin! trodde inte det fanns att få Läs mer

Eva L skrev om Pellevävare
    Jag köpte en badrock. Mycket bra bemötande med kundtjänst! Läs mer

Per T skrev om Pellevävare
    Bemötande - OK.
    Storleksuppgifterna obegripliga för den som inte är fackman.
    Rekommenderades att köpa storlek XXXL: Längden OK, Armarna 10-12 cm för långa, "Bylsig" över bröstet, Skärpet minst 10 cm för kort för enkel knut, Fickorna svåråtkomliga när man sitter - borde finnas en ficka längre ned i lårhöjd, Innerfickan ett skämt - oåtkomlig när man sitter och mobiltelefonen får inte plats i den. Saknar en innerficka för mobiltelefonen, på vänster sida i brösthöjd. Kan tilläggas att jag använder rocken dagligen från ca 8.30 till12.00. Pensionär. Läs mer

Anne L skrev om Pellevävare
    En otroligt fin morgonrock som levererades extremt snabbt Läs mer

Marit E skrev om Pellevävare
    Morgonrock. Plagget är ljuvligt. Läs mer
  • 2019-09-04

Karin W skrev om Pellevävare
    Jag köpte en morgonrock. Den är ljuvlig. Bemötandet var gott. Läs mer
  • 2019-09-03

Ella O skrev om Pellevävare
    Utmärkt kvalité på alla deras handdukar!

Snabb leverans.

Färgen dock lite väl mörkblå - de ser nästan svarta ut. Läs mer
  • 2019-09-03

Jan H skrev om Pellevävare
    Köper ny morgonrock efter 4 år med min senaste Pelle.Används dagligen. Varit Pellevvareberoende sedan min msmma gav mig min första i mitten av 1960-talet.
    Sitter och skriver detta i miin nya generösa och varma Pelle som kom snabbt och smidigt från Östersund.

/ Jan Hellebring Läs mer