Alla kategorier Webshop PelleVävare

PelleVävare

Välkommen till PelleVävare - Skandinaviens första, och sista, frottétillverkare!

Vi har levererat vävd textil av hög kvalité och med skandinaviska snitt sedan 1893. Vi vårdar vår långa tradition väl genom att aldrig kompromissa med kvalitén, men det handlar också mycket om att blicka framåt och inspireras av det nya.

I vår webbshop kan du botanisera bland härliga och vackra sängkläder i bomull och lin, mysiga bad- och morgonrockar i tjock frotté eller handdukar med invävd tradition och stolthet. Låt dig inspireras och njuta av lite extra lyx i vardagen!

Läs vad 77 kunder tycker om PelleVävare

• Caroline W skrev om PelleVävare
    Jag köpte en morgonrock i frotté till min sambo. Bemötande och leverans var smidigt och proffsigt. Vi är båda nöjda med produkten. Läs mer
  • Ann-charlotte R skrev om PelleVävare
    Ett antal handdukar av olika storlekar inhandlades och köpet var helt till min belåtenhet. Läs mer
  • Christina S skrev om PelleVävare
    Emma Dicksson på Brandnewhomes som marknadsför
    Pelle Vävares produkter har en service som är långt över det förväntade - med posivitet löser hon de eventuella frågor och problem som kan upptå. Läs mer
  • Anna K skrev om PelleVävare
    Jag köpte en herrmorgonrock.
    Positivt: fantastisk kvalitet. Var mycket bättre i verkligheten än den såg ut att vara på bild på Internet.
    Negativt: lite fattigt utbud av färger och/eller mönster.

Som jag minns det förekom olika uppgifter om period för öppet köp; om antalet dagar gällde efter genomförd beställning eller efter att varan mottagits.

Helhetsupplevelsen var positiv; kvalitet över förväntan och snabbare leverans än förväntat. Läs mer
  • Margareta S skrev om PelleVävare
    Jag beställde en morgonrock med stöd av hemsidan. Det gick bra. Enkelt att välja, snabb leverans. Snygg och skön rock! Har slitit på två tidigare, 20 år vardera ungefär. Den här verkar vara av samma ljuvliga kvalitet. Så jag lär inte behöva köpa någon mer i mitt liv!
    Med vänlig hälsning,
    Margareta, 70+ Läs mer
  • Linn d skrev om PelleVävare
    Att köpa en morgonrock för 2200 kr hör inte till vanligheten för mig, men jag köpte en Winston (blå) till min sambo i alla hjärtans dag present då jag läste mig till att era morgonrockar skulle vara de bästa :) Den är verkligen superlyxig och fin på alla sätt - MEN tyvärr upplever både min sambo och jag att den luddar av sig - sätter man på sig den när man är blöt så har man fullt med små blåa prickar på kroppen sen :/ Därav lägre betyg.
    Mvh, Linn Läs mer
    2018-04-16 Pelle V svarar Linn d
    Hej Linn, vill börja med att tacka för din rekommendation!

Kul att du valde en rock från oss och att ni är nöjda med kvalitén, däremot inte lika kul att ni upplever det störande med luddet. Då detta är en skuren frotté finns det oftast ett överflöd av stoff till en början, även ifall vi i produktionen tvättar och bereder rocken för att få bort den största delen. Detta bli tyvärr extra tydligt när rocken är av mörka eller starka färger som ex. mörkblå eller röd. Jag skulle vilja rekommendera er att tvätta rocken och om möjlighet finns, torktumla den på skonsam värme i cirka 20 minuter.

Efter ett par tvättar brukar inte rocken ludda längre, skulle ni trotts detta uppleva problem är ni alltid varmt välkomna att kontakta oss direkt på info@brandnewhomes.se.

Emma på PelleVävare
  • Eva-lena D skrev om PelleVävare
    Utmärkt service! En missuppfattning gjorde att produkten levererades till ett utlämningsställe mina föräldrar på grund av ålder inte kunde nå. Kundservice var mycket tillmötesgående och skickade produkten till postens utlämningsställe i Marstrand istället. Stort tack för hjälpen.

Badrocken var utmärkt - precis det som min mamma ville ha. Läs mer
  • Christer D skrev om PelleVävare
    Köpte i mars 2017 en morgonrock Torekov till min hustru. Efter att hon använt den i mindre än 3 månader släppte trådar i ryggen så att fläckar utan plysch uppstod. Morgonrocken var och är inte tvättad. Vi klagade, med både ord och bild, på detta hos Sleepo online där morgonrocken köpts men efter att de varit i kontakt med Pelle Vävare fick vi svaret - "Normalt slitage"!! Vi klagade på detta men de hänvisade åter till Pelle Vävare. Vårt intryck av Pelle Vävare kan alltså inte annat än bli: BEDRÖVLIGT och NONCHALANT Läs mer
    2018-04-16 Pelle V svarar Christer D
    Hej Christer, vill börja med att tacka för din rekommendation!

Vi tycker såklart att det är väldigt tråkigt att ni har fått detta intryck av oss och våra produkter och jag hoppas kunna övertyga dig om att så inte är fallet.

Jag har kollat igenom material från denna reklamationen. På den bilden som vi fick kan vi inte se att rocken släppt trådar utan endast en uppruggad yta, därav upplevde vi inte detta som en reklamation. Bilden kanske inte är representativ för det problem som ni upplever och jag skulle därför vilja kolla på denna reklamationen igen.

Jag ber er därför att kontakta oss direkt på info@brandnewhomes.se för vidare hjälp med ärendet.

Tack på förhand!

Emma på PelleVävare
  • Thomas A skrev om PelleVävare
    Vi köpte 2 st morgonrockar bra service bra bemötande Läs mer
  • Emile P skrev om PelleVävare
    Köpte en morgonrock, mycket bra support som såg till att man inte såg var paketet kom från. Läs mer
  • Maria B skrev om PelleVävare
    snabb och korrekt leverans. Denna enkät kräver dick för mpnga ord och ni skulle inte skickat en påminnelse! Läs mer
  • Bodil C skrev om PelleVävare
    Jag visste ungefär vad jag jag önskade att köpa, hittade det och beställde. Produkten motsvarade mina önskemål även om priset var högt. Läs mer
  • Lovisa H skrev om PelleVävare
    Morgonrocken jag beställde var jättefin! Hög kvalité och snabb leverans. Läs mer
  • Therese D skrev om PelleVävare
    Jag sökte en morgonrock via internet och förstod snart att just min produkt var helt slut inför julen.
    På vist och förlust mailade jag företaget och fick ett snabbt svar att de hade kollat lagret och att det fanns en morgonrock kvar i rätt storlek och färg.
    Denna vänliga person beskrev hur jag skulle gå tillväga med beställningen för att allt skulle bli rätt.
    Jag är supernöjd, även min man som fick morgonrocken i julklapp. Läs mer
    2018-02-09 Pelle V svarar Therese D
    Hej Therese, stort tack för de fina orden!

Kul att vi kunde lösa det och att det blev bra med morgonrocken. :)

Emma
  • Gunilla J skrev om PelleVävare
    En mycket snabb leverans, trevligt.
    Köpte en morgonrock till vårt vuxna dotter.
    Har själv haft PelleVävares morgonrockar i alla år så förväntningarna är alltid höga.
    Min förväntan är hög och jag får verkligen vad jag förväntar med av kvalitet mm. Läs mer
  • Carina A skrev om PelleVävare
    Bra överskådlig hemsida, enkelt att beställa, snabb leverans och en högkvalite produkt. Sonenälsksr sin julklapp. Det som jag saknar är vart man kan prova hela kollektionen. Är lite kläm o kännig. Och det skulle underlätta mitt val. Läs mer
  • Lars C skrev om PelleVävare
    Bra kvaliet på linnelakan och snabb leverans via nätet. Läs mer
  • Anders H skrev om PelleVävare
    Snabb leverans av produkt med bra kvalitet. Priset helt ok Läs mer
  • Bengt A skrev om PelleVävare
    Bra säger jag utan att var den som ska använda produkten men själva beställningen gick bra Läs mer
  • Marie A skrev om PelleVävare
    Köpte en morgonrock på nätet senast. Lite svårt att avgöra längderna på morgonrockarna. Hade varit bra att se dem på modell. Köpet fungerade fint. Läs mer
  • Göran B skrev om PelleVävare
    Köpt under åren ett antal morgonrockar åt familjen.Bra kvalitet.Vänligt bemötande vid ställda frågor. Läs mer
  • Ulla-britt S skrev om PelleVävare
    PelleVävare har mycket fina produkter med bästa kvalitet. Jag har tidigare för många år sedan haft en morgonrock som jag var mycket nöjd med. Jag beställde en ny i år innan jul via internethandeln. Det visade sig att den var alldeles för stor i storleken och jag behövde skicka tillbaka den. Döm om min förvåning när det inte fanns med någon returlapp, vilket resulterade i att jag fick skicka paketet tillbaka med en tung morgonrock till en returkostnad på 140 kronor att betala! Själva paketeringen kändes också något primitiv med en ihopvecklad papperskasse om rocken som låg i en låda. Här finns förbättringspotentialer. Jag förstår inte att man inte följer med utvecklingen av internethandeln där returkostnad numera vanligtvis är antingen gratis eller möjligen till en mindre summa.
    Jag har nu beställt en ny PelleVävare morgonrock, men från en annan välbekant leverantör denna gång.
    Tack för era fina produkter! Läs mer
    2018-01-31 Pelle V svarar Ulla-britt S
    Hej Ulla-Britt,
    Vill börja med att tacka för din feedback, vi tar tacksamt emot all respons som kan göra oss bättre!

Som vi nämner i våra köpvillkor har vi ingen fri retur om det inte är fel på varan eller om vi har gjort något fel, självklart står vi i dessa fall för frakten. Vi håller med dig om att det vore en bra lösning att erbjuda retur mot ett rabatterat pris, vi kommer att kolla på ett bra alternativ direkt och hoppas kunna erbjuda våra kunder detta inom kort.

Åter igen, ett stort tack för din feedback och för de fina orden om våra produkter, de gläder oss. :)

Vänliga Hälsningar,
    Emma
  • Annika K skrev om PelleVävare
    Jag har handlat via webben och där har allt gått smidigt och lätt. Läs mer
  • Alice skrev om PelleVävare
    Pelle Vävare är högsta kvalitet. Mina karlar använder Pelles morgonrockar Läs mer
  • Carl S skrev om PelleVävare
    Mycket effektiv och vänlig service. Snygg morgonrock av Pelle Vävare. Läs mer
  • Karin D skrev om PelleVävare
    Trevliga, supersnabba, personliga. Morgonrocken var också super! Läs mer
  • Bo P skrev om PelleVävare
    Hej
    Hade lite frågor om vad som gäller vid byte av julklappar och,vilka regler som gällde. Detta framgick inte på emedan. Jag blev mycket trevligt bemött och fick svar på mina frågor.
    Min blev också jättenöjd. Läs mer
  • Kjell M skrev om PelleVävare
    Allt har fungerat perfekt. Mycket nöjd med mitt köp. Läs mer
  • Johan L skrev om PelleVävare
    Beställde på nätet en morgonrock. Leverans etc på bästa sätt.
    Produkten är som förväntat förstklassig. Läs mer
  • Torsten D skrev om PelleVävare
    Hej,
    Tack för erbjudandet att få ge feed back på mina kontakter med er.
    Ang. order och leverans har allt fungerat utmärkt.

Betr. Morgonrocken, Flower Line - röd, som jag fått levererad finns några synpunkter.

+ Mycket välsydd i ett behagligt material
    + Mycket bra ärmvidd, ärmarna blir inte doppade i gröttallriken

- Omlotten kan vara 10 - 15 cm större så att det går att "krypa upp i soffan"
    - Onödigt kraftigt material i skärp och inskoningar på framstyckena, känns klumpigt Läs mer
  • Jens O skrev om PelleVävare
    Allt funkade perfekt ! Det är min upplevelse. Läs mer
  • Marianne H skrev om PelleVävare
    Jag har beställt en morgonrock till en svärson. Eftersom jag inte fått den ännu (bara fakturan) har jag inte så mycket att säga. Förra året gav jag mina båda döttrar varsin PelleVävare-morgonrock, har en själv också. De är fantastiskt fina. Läs mer
  • Magnus D skrev om PelleVävare
    Hej, dessvärre är jag mycket besviken på materialet i handdukarna. Efter 4 tvättar absorberar dom fortfarande inte vattnet på ett tillfredsställande sätt.
    Magnus Läs mer
  • Claes K skrev om PelleVävare
    Jag köpte en morgonrock över nätet, det fungerade som förväntat, dvs det var enkelt och lättfattligt och gick snabbt. Läs mer
  • Camilla W skrev om PelleVävare
    Enkel beställning, snabb leverans, bra kvalité Läs mer
  • Camilla M skrev om PelleVävare
    Jag beställde via internet och hade ingen direktkontakt. Fick personlig mailbekräftelse. Det var trevligt. Leverans kom snabbt. Köpte en morgonrock som jag nu njuter i. Läs mer
  • Gunilla B skrev om PelleVävare
    Bra bemötande.Snabb leverans. Fantastisk morgonrock! Läs mer
  • Krzysztof C skrev om PelleVävare
    Jag inte fått varan. Så kan jag inte utala mig om den. Mvh Krystoffer Ceglinski Läs mer
  • Mimo J skrev om PelleVävare
    Snygg design men min man tycker inte de suger upp tillräckligt med vatten. Läs mer
  • Cathrin U skrev om PelleVävare
    Det har varit en skön känsla att handla hos Pelle Vävare.
    Snabbt och effektivt! Läs mer
  • Carl T skrev om PelleVävare
    Kanonbra hela vägen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Sven P skrev om PelleVävare
    Fantastisk kvalitet
    Bra bemötande från levarantören Frapp Läs mer
  • Fredrik O skrev om PelleVävare
    Köpte en morgonrock Torekov, mycket nöjd med köpet, allt fungerade perfekt, både med betalning och frakt . Läs mer
  • Peder L skrev om PelleVävare
    Köpte en morgonrock. Härlig kvalité och skönast använda.
    Köpte på nätet och den processen var OK. Läs mer
  • Ingrid Å skrev om PelleVävare
    Beställde på internet. Allt har funkar utmärkt. Läs mer
  • Lennart N skrev om PelleVävare
    Ringde och frågade om en produkt som tillfälligt var slut. Fick svaret att det precis kommit in i lager. Gick in på webbshopen och beställde, kunde hämta den vid utlämningsstället dagen efter.
    Utmärkt service. Läs mer
  • Amer J skrev om PelleVävare
    excellent bath robe. the only reason i give it 4/5 is because it is a little too expensive (2000SEK) :( Läs mer
  • Anne S skrev om PelleVävare
    Underbart härlig morgonrock ! Kraftig o samtidigt mjuk i tyget! Läs mer
  • Anna-brita S
    Anna-brita S skrev om PelleVävare
    Enklet att beställa och otorligt snabb leverans Läs mer
  • Gunnar K skrev om PelleVävare
    Köpte på nätet. Enkelt och snabbt. Läs mer