Pellevävare

Välkommen till PelleVävare - Skandinaviens första, och sista, frottétillverkare!

Vi har levererat vävd textil av hög kvalité och med skandinaviska snitt sedan 1893. Vi vårdar vår långa tradition väl genom att aldrig kompromissa med kvalitén, men det handlar också mycket om att blicka framåt och inspireras av det nya.

I vår webbshop kan du botanisera bland härliga och vackra sängkläder i bomull och lin, mysiga bad- och morgonrockar i tjock frotté eller handdukar med invävd tradition och stolthet. Låt dig inspireras och njuta av lite extra lyx i vardagen!

Läs vad 462 kunder tycker om Pellevävare

• 2020-11-27

Lisa B skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock, som julklapp till maken. Snabb leverans. Fin tidlös design, god kvalitet! Läs mer
  • 2020-11-26

Mikael M skrev om Pellevävare
    Snabb service både vid leverans och retur. Konstnadsfri retur är mycket bra. Bra info från Pelle vävare. Tack! Mikael Läs mer
  • 2020-11-25

Anders L skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock åt min fru Läs mer
  • 2020-11-25

Daniel P skrev om Pellevävare
    Bra leverans och bra produkter Läs mer

Cay Å skrev om Pellevävare
    Från beställning till leverans tog det tre dagar. Utmärkt eftersom varan, en morgonrock,skulle bli en gåva som beställdes med kort varsel. Läs mer
  • ?

2020-11-24

? skrev om Pellevävare
    En underbar badrock i fantastisk kvalitet! Jag har haft Pelle Vävares badrock tidigare och efter 35 år är den nu utsliten. Daglig (nästan) användning. Det är fantastiskt.
    jag fick otroligt snabb leverans
    Sannolikt hinner jag inte slita ut denna badrock under min återstående livstid, men de rester som finns kvar kommer säkert att kunna njutas av mina efterlevande. :-) Läs mer

Helena N skrev om Pellevävare
    Jag fick min morgonrock väldigt snabbt levererad, snabbare än förväntat. Läs mer

Berit J skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock på Pelle Vävare och jag är mycket nöjd både med rocken och leveranssättet Läs mer

Annika O skrev om Pellevävare
    Underbar lång morgonrock. Har alltid köpt Pelle vävare. Håller i åratal. Lätt att beställa och snabb leverans. Läs mer

Britt Ann-Kristin Ö skrev om Pellevävare
    Jag köpte mitt livs andra morgonrock från Pelle vävare.
    Mina förväntningar om sköna morgonstunder har infriats över förväntan. Läs mer

Lena R skrev om Pellevävare
    Jag köpte en morgonrock till min man i julklapp. Han vet inte nåt än. Jag tog ut rocken ur påsen, kollade att allt var väl. Den har en fantastisk kvalité, kändes underbar. Så nu ligger den inslagen i julens bästa klapp. Väldigt fina färger också. Mvh Lena Läs mer

Fredrika A skrev om Pellevävare
    Köpt en morgonrock Torekov lång.
    Nöjd med produkten.
    Behövde byta storlek och fick god service kring detta. Läs mer

Marie S skrev om Pellevävare
    Riktigt bra kvalitet, fin färg & lyxig känsla. Min förra morgonrock från Pelle Vävare höll sig fin i 10 år & nu har jag köpt en ersättare i ny färg. Supernöjd! Läs mer

Anette N skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock till min svärdotter, bra kvalitet och snabb leverans. Kommer nog att handla från Pelle Vävare fler gånger. Läs mer
  • 2020-11-23

Love A skrev om Pellevävare
    Hela beställningen gick smidigt och snabbt Läs mer
  • 2020-11-23

Ann G skrev om Pellevävare
    Blev lovad en provprodukt.
    Hörde sedan inte av dem.
    Påminde dem, och produkt skulle skickas.
    Den har ännu inte kommit.
    Tack och vänliga hälsningar Läs mer
  • 2020-11-22

Åsa L skrev om Pellevävare
    Fick snabbt svar från kundtjänst om storlekar på morgonrock. Snabb leverans. Läs mer
  • 2020-11-20

Birgitta L skrev om Pellevävare
    Morgonrock
    Jättefin 👍
    Visste vad jag köpte , har handlat tidigare Läs mer
  • 2020-11-20

Hilbert P skrev om Pellevävare
    Behövde ett nytt skärp till en väl använd PV morgonrock. Fanns inte i någon affär. Frågade PV pr e-mail. Fick svar samma dag, beställde och fick leverans efter någon dag. E-faktura, 30 dagar netto!

En perfekt leverans!

Hälsningar. Hilbert Pålsson Läs mer

Lena K skrev om Pellevävare
    Snabb leverans av morgonrocken jag beställde. Underbar kvalitet och färg på den och jag är mycket nöjd med köpet. Läs mer

Christina W skrev om Pellevävare
    Morgonrock dam. Julklapp. Blev lovad att om den inte passa få returnera den efter jul. Jättetrevlig dam i telefonen. Läs mer

Liselott G skrev om Pellevävare
    • Köpte en morgonrock - fantastisk kvalitet!
    • Snabb leverans.
    • Smidig betalning - Klarna Läs mer

Ing-marie L skrev om Pellevävare
    Fantastiska produkter. Har köpt påslakan, örngott, underlakan i linne, morgonrock. Bra service och snabb leverans!
    TACK 🤩 Läs mer

Maria D skrev om Pellevävare
    Köpte Morgonrock Trouville Grå Herr - XXL, största storleken som finns (endast enligt storlekstabellen finns XXXL). Snabb leverans, utmärkt kvalitet och den ser ut som på bilden. Tyvärr visade den sig för liten för en storvuxen man 1,90 lång, 120 kg. Rocken räcker precis nedanför knäna - mannen hade föredragit ner till mitten av vaden - och den har för lite vidd för att täcka ädla delar när personen sitter ner med benen bekvämt isär. Skärpet är för kort för att kunna knyta en rosett. Önskemål till Pelle Vävare: mått A: Rygglängd, från kragens mittpunkt bak ner till fållen 145 cm, D: Bottenvidd, mätt från kant till kant vid nedre fållen 180 cm. Ev. retur bekostas av kunden, vilket är ovanligt i dessa dagar och lämnar ett avigt sista intryck när man handlat för den summan och paketet kommer. Önskar att Pelle Vävare gör morgonrockar även för storvuxna; för kortare och smalare personer är säkert badrockarna underbara. Läs mer

Monica B skrev om Pellevävare
    Jag köpte handdukar. Ljuvlig kvalité! Tjocka, härliga, välgjorda. Leveransen var snabb och smidig. Uppfyller mer än väl mina förväntningar.
    Jag är supernöjd. Jag kan varmt rekommendera Pellevävare. Läs mer

Lena T skrev om Pellevävare
    Morgonrock
    Snabb leverans
    Snygg och hög kvalitet Läs mer

Sivert H skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock,med bra kvalite och snygg rosa färg Läs mer

Annakajsa W skrev om Pellevävare
    Jag köpte en röd dammorgonrock ” lång” i storlek S
    Jag blev mycket trevligt bemött av företaget och fick snabbt svar på frågor.
    Jag tycker inte att morgonrocken kan nå upp till begreppet ” lång” då den bara når halva vaden. Jag är 170 cm lång, alltså endast något över medellängd.
    Sammanfattningsvis: mycket gott bemötande men viss tveksamhet till beskrivning av produkten. Man borde ange längd på sidsöm i beskrivning av produkten. Läs mer

Ulla S skrev om Pellevävare
    Beställde kort linnemorgonrock till dam. Returnerat plagget då jag fann linnetyget något för tungt och kraftigt.
    Bemötande okey, då jag handlade via hemsidan. Läs mer

Brita H skrev om Pellevävare
    Härliga varor, snabb leverans och en känsla av att ha köpt något som varar länge! Läs mer

Inger H skrev om Pellevävare
    Behövde en ny morgonrock och hittade det jag behövde - lite ovanlig i lin Läs mer

Ewa M skrev om Pellevävare
    Morgonrock.
    Allt fungerade bra.AqA Läs mer

Leo E skrev om Pellevävare
    Jag köpte en badrock.Utmärkt kvalitet,snabb leverans och vänligt bemötande. Läs mer

Sven-eric J skrev om Pellevävare
    Morgonrock dam.Allt var perfekt Läs mer
  • Kristina I

2020-11-17

Kristina I skrev om Pellevävare
    Köpte en herrmorgonrock . Supersnabb leverans. Den visade sig vara för stor, men inga problem att byta. Ringde och skickade tillbaka. Fick ny leverans dagen därpå och pengarna tillbaka. Fantastiskt smidigt. Jättenöjd med allt. Läs mer

Staffan B skrev om Pellevävare
    Badrock.Utmärkt. Snabbare leverans än utlovat!! Läs mer

Marion B skrev om Pellevävare
    Lång blå morgonrock och den är lika underbar som jag förväntade mig Läs mer

Maria H skrev om Pellevävare
    Toppen, snabb leverans, mycket god kvalitet , nöjd kund . Läs mer

Åsa D skrev om Pellevävare
    Snabbt, säkert, produkterna lika fina som bilderna. Läs mer

Gull-britt M skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock i linne som var väldigt liten i storleken. Returnerade därför densamma och det gick smidigt! Läs mer
  • Ylva S

2020-11-12

Ylva S skrev om Pellevävare
    Jag köpte en morgonrock till min man. Sättet jag köpte den på var online, viktigt för mig som är 70+. Framför allt tyckte jag det var väldigt lätt att handla över nätet från er hemsida. Det var också enkelt att få en överblick över det jag sökte efter, dvs de olika morgonrockarna, det gjorde det enklare att välja just den morgonrock som min man skulle tycka om. Informationen av varje morgonrock var väldigt bra. Ffa var storlekarna översiktliga som hjälpte mig att välja, samt bra info om de olika färgerna. Det gick också snabbt att få hem den och bra att kunna betala med Klarna som jag är ansluten till. Lätt var det också att kunna returneras, det kom bra info om den möjligheten. Det behövde inte jag, min man är jättenöjd och så är jag. Visserligen är ärmarna för långa, men vi tar den till vår lokala skräddare., så fixar han det. Summa summarum ett väldigt gott betyg till PelleVävare - en riktig 10:a! Levde definitivt upp till förväntningarna. Läs mer

Monica K skrev om Pellevävare
    Köpte en Torekov badrock i mörkblått till min man. Den är mycket vacker och kvaliten verkar superbra!
    Fick varan snabbt och enkelt och jag kan verkligen rekommendera kvaliteten på frotté produkterna eftersom jag haft flera tidigare! Läs mer

Lillemor K skrev om Pellevävare
    Underbar kvalitet. Rätt i storlek.
    Min man blev jätteglad ❤ Läs mer

Kristina A skrev om Pellevävare
    Morgonrock som stämde till 100 % med beskrivningen vad gäller både kvalitet o storlek. Inte konstigt eftersom vi är inne på morgonrock nr 4 från PV nu tror jag Läs mer

Britta N skrev om Pellevävare
    Okomplicerat köp av morgonrock till min svärson. Jättefin rock. Snabb leverans. Läs mer

Sören S skrev om Pellevävare
    Skärpet till rocken skulle kunna vara 8-10 cm längre Läs mer

Lena M skrev om Pellevävare
    Snygg morgonrock. Dyr men hans förra har hållit minst tio år så det är ändå prisvärt. Läs mer

Cecilia M skrev om Pellevävare
    Köpte en morgonrock som farsdagspresent. Snabb leverans och en bra kvalitet på morgonrocken som överenssstämde bra med beskrivningen. Läs mer

Sara G skrev om Pellevävare
    Köpte badrock, helt nöjd med den Läs mer
  • Bronson M

2020-11-11

Bronson M skrev om Pellevävare
    Morgonrock.
    Blev väl bemött, snabbt och enkelt. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte