Alla kategorier Målare Västra Götaland Göteborg Perfekt Måleri

Perfekt Måleri

EA Rosengrensgatan 13, 421 31 Västra frölunda — Visa karta

Vi åtar oss både stora och små arbeten. Vi jobbar med bostadsrättsföreningar, småhusområden, och privatkunder. Vi vill att både privata och företagskunder ska kunna lita på oss och vara trygga med att vi håller vad vi lovar!

Läs vad 18 kunder tycker om Perfekt Måleri

• Johan S
    Johan S skrev om Perfekt Måleri
    Är mycket nöjd med målningen som dom utförde i min lägenhet och kan varmt rekommendera Perfekt Måleri!
  • Bettina C
    Bettina C skrev om Perfekt Måleri
    Perfekt måleri helrenoverade vår lägenhet och gjorde ett mycket noggrant och bra arbete. Vi blev väldigt nöjda med resultatet. De kom även med förslag på hur man skulle kunna göra och gjorde sitt yttersta för att bli färdiga i tid.
  • Jeannette
    Jeannette skrev om Perfekt Måleri
    Är super nöjd med resultatet! Dom var snabba och väldigt duktiga, finns inget att klaga på. Det som är så bra med Perfekt Måleri är att Mats har bra lösningar och hjälper gärna till om man frågar om råd, och håller verkligen vad han lovar. Tack snälla ni för den fina målningen och det fantastiska köket!
    Hälsningar Jeannette
  • Martin K
    Martin K skrev om Perfekt Måleri
    Vi anlitade Perfekt Måleri för att måla ett stort hus i Mölndal efter fasadbyte. Vi är supernöjda såväl med planering och rådgivning innan, såväl som utförandet. Trevliga hantverkare med mycket servicekänsla som dessutom både kommer på utsatt tid och är klara inom utlovad tid. Priset var också mycket fördelaktigt. Rekommenderas varmt!
  • Erik A
    Erik A skrev om Perfekt Måleri
    Vi har anlitat Perfekt måleri flera gånger och är mycket nöjda. Dom är flexibla och pålitliga. Utöver väl utfört arbete har dom också bidragit med bra idéer.
  • Marie W
    Marie W skrev om Perfekt Måleri
    Jag är jättemöjd med resultatet, har gjort en omfattande renovering. Lyhörda, effektiva
    Vill därför varmt tekomendera Perfekt Måleri
  • Lars K
    Lars K skrev om Perfekt Måleri
    Vi anlitade Perfekt måleri när vi behövde helrenovera vårt hus. Vi sökte en entreprenör som hade ett helhetstänk, och det fick vi verkligen! Mats har alltid varit till tillmötesgående och alltid löst de situationer som uppstått, trots våra ibland sena ändringar och funderingar. Jobbet utördes med bravur och kvaliteen finns det inget att klaga på. Jag kan verkligen rekommendera Perfekt måleri!
  • Ivan R
    Ivan R skrev om Perfekt Måleri
    Väldigt gott resultat på måleri och underarbete samt el. Färdig enligt tidsplan. Perfekt måleri rekommenderas
  • Maria L
    Maria L skrev om Perfekt Måleri
    Mycket, snabba och noggranna. Vänliga och enkla att samarbeta med/ Maria
  • Bodil W
    Bodil W skrev om Perfekt Måleri
    Vi är jättenöjda med tapetsering och målning i stort sett alla våra rum i vår 4:a. Mycket snyggt gjort utan skarvar och perfekt mönsterpassning i alla rum. Trevligt och öppet bemötande. Jobbet gjordes snabbt och vi fick en "ny lägenhet" som vi stormtrivs i nu. Tack Perfekt Måleri! Bodil och Jimmy i Bö/Göteborg
  • Erik S
    Erik S skrev om Perfekt Måleri
    Allvarliga problem med planering och fakturering. Anlita dem inte som samordnare av större projekt och granska deras fakturor noggrant innan betalning.
    2015-06-08 Mats S svarar Erik S
    hej Erik
    vi har samordnat ert projekt under era förutsättningar
    sena tillval som har gjort det svårt att hinna vara klar, fast vi hann klart det mesta.
    vad var det som strulade ? du beställde direktinport från kina ? armaturer och vägghängd wc med spolning. ingen av dessa är godkända i Sverige.. vem ska stå för garanti ? kinesisk fabrik?

vi blev klara i tid, och vi hade gemensam besiktning och du och din pappa var nöjd.
    det som var kvar var att kakla wc... som du ej köpt hem kaklet till .!!!
    samt att komma överens om ert kina material..
    då ville du göra ett uppehåll i 3 veckor.. ? och att vi sedan skulle komma när du tyckte det var ok

ang faktuering ? så har vi ej faktuerat något i förskott.. men du tyckte att du kunde hålla inne
    merparten av fakturorna.. men vi ville få betalt för det vi utfört innan vi gick vidare, speciellt då
    vi inte kunde slutföra pga av era kina importer

nu löste det sig och elektriker köpte godkända spottar etc, och det blev förstås dyrare än vad du tänkt dig.

det är alltid tråkigt när ett projekt inte blir riktigt vad man tänkt sig,både för kund och hantverkare.
    2015-06-09 Erik S svarar Mats S
    Intressant att du inte bara är slarvig med tidplaner och fakturering, det verkar som att du ljuger också för att få det att framstå som att vi var orsaken till förseningen.

1. Under dryga två veckor använde ni vårt hus som en lagerplats för era verktyg. Ni hämtade på morgonen, åkte någon annanstans för att jobba, och kom tillbaka på kvällen och lämnade verktygen. Visst, ytterst är det vårt fel att jag inte propsade på vite vid försening, vilket gjorde att ni prioriterade andra projekt.

2. Toalett och handfat var köpt sedan långt tillbaka, från svenska butiker och av en tysk tillverkare. Det var med ända från början, inget tillägg, och ni hade åtagit er det redan i första offerten vi fick.

3. Kakel stod och väntade nere i källaren, men det är liksom ingen idé att kakla innan man satt dit vägghängda toaletten. Återigen, hur är det med din planering?

4. Allt som jag förväntade mig att elfirman skulle sätta upp var CE-märkt, av högre kvalitet än vad de nu i slutändan satte upp istället. Det är antagligen också mitt fel att jag inte övervakade noggrannare när ni satte upp rören för kablar så att det blev så som jag hade sagt. Då hade det gått utmärkt att installera.

5. Jag ville inte göra något uppehåll i 3 veckor, men jag ville inte ha er springande här när vi flyttade in. Då hade jag redan gett er två extra veckor att göra klart, som ni utnyttjade dåligt. Det är också mitt fel att vi inte kunde skjuta på inflyttningen längre.

6. Ni fakturerade för bortforsling av byggskräp på första delfakturan i slutet av januari. Jag ser fortfarande en skräphög utanför fönstret och nu är det juni. Ni fakturerade för målarjobbet medan målarna stod och rollade på väggarna. Ni fakturerade för installation av spottar i taket flera månader innan jag hade några där. Behövs det fler exempel?

7. Jag håller inne med mindre än 5% av totalsumman. Jag tror att mitt fel här inte är att jag håller inne för mycket, utan för lite, för ni missade sista tillfället som vi bokat för att ni skulle göra färdigt i fredags utan att höra av er.

8. Förresten, att du smög med extra poster på fakturorna ett par gånger glömde du att förklara. Är kanske ert faktureringssystem importerat från Kina?

Jag tycker det här är tråkigt, och jag vill helst göra andra uppmärksamma på vad som kan hända om man inte förbereder sig ordentligt. Anlita gärna Perfekt Måleri, men var noga med att få in vitesklausul om förseningar, skriv väldigt detaljerade kontrakt exakt om vad som ska utföras och hur, granska jobbet så att det blir som ni kommit överens om, och granska alla fakturor så att inte extra poster smyger sig in. Ett av mina många fel är att jag är naiv och inte gjorde detta.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Erik C
    Erik C skrev om Perfekt Måleri
    Proffsigt. Löste det man påpekade. Hjälpte till efter då småsaker dök upp.
  • Carl & Linda C
    Carl & Linda C skrev om Perfekt Måleri
    Seriösa proffs med servicekänsla

Ska snart sätta tänderna i nästa projekt, en 100 + m2 lägenhet i Linné. Perfekt Måleri kommer även denna gång få göra jobbet med målning, stukaturer, golv, nya golvlister, fönsterfoder, nytt kök, badrum och el.

Tack vare otroligt bra service och snyggt hantverk finns ingen anledning att anlita någon annan firma.

Denna renovering kommer garanterat att bli lika bra som sist, kan inte annat än rekommendera Perfekt Måleri.
  • Anna
    Anna skrev om Perfekt Måleri
    Trevligt bemötande. Alltid snabb kontakt, både på mail och telefon. Bra utfört jobb inom planerad tid.
  • Louise
    Louise skrev om Perfekt Måleri
    Allt fungerade mkt bra! Snabbt o effektivt, fint resultat och Henry, Anna mfl var mycket trevliga att ha att göra med!
  • Lena H
    Lena H skrev om Perfekt Måleri
    Jättetrevligt bemötande från första besöket. Exemplariskt bra komunikation från första till sista kontakten.Trevliga målare, bra efterarbete efter dagens slut.Jaaaaa.
  • Ylva P
    Ylva P skrev om Perfekt Måleri
    Snabb kontakt, snabbt pris och noggrant utfört.
  • Dzenan B
    Dzenan B skrev om Perfekt Måleri
    Kanon på alla sätt!
    Jag har anlitat Perfekt Måleri inför försäljning av min lägenhet och även för renovering av mitt nyinköpta radhus. Perfekt Måleri lever upp till sitt namn. Dem erbjuder mer en bara måleri- elektriker, VVS , snickare… Resultatet är enastående, personallen kunnig, trevlig och priserna är humana. Jag kommer att fortsätta anlita Perfekt Måleri för alla framtida renoveringar.
    Rekommenderas starkt!

EA Rosengrensgatan 13, 421 31 Västra frölunda