Alla kategorier Järnhandel Skåne Malmö Persiennexperten Svenska AB

Stenyxegatan 16, 213 76 Malmö — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Persiennexperten Svenska AB

• s
    s skrev om Persiennexperten Svenska AB
    ANLITA INTE DETTA FÖRETAG - DE ÄR RIKTIGA RÖVARE!
    Persiennexperten tar ut riktiga ockerpriser!

Har köpt fyra motor och två manuella markiser av dem för flera år sedan. När jag ringde dem med anledning av att en av motormarkiserna slutat fungera, får jag beskedet att de hör av sig med datum, då de vill samla ihop ett antal kunder i Helsingborg först.

Det tog två veckor innan de "kunde" komma, då dyker två gubbar upp. De bär in en stege, den ene klättrar upp, konstaterar att motorn är kass. Den andre går ut i bilen och hämtar en ny, lämnar över till den andre, som klättrar upp och monterar dit den (instucken i ett rör, en skruv. Det tar 15 minuter från att de ringde på dörren tills de sitter i bilen.

Bra service tyckte jag - tills jag fick fakturan 4 600 kr!

De har mage att ta ut "Startkostnad" 400 kr, trots att jag ju fått vänta in lämplig dag, för dem.

Motorn tar de 3200 kr för, vilket inte är mycket att säga om, även om det är svindyrt.

Byte av motorn tar de 1200 kr för, vilket motsvarar ett timpris på 2400 kr/tim - per man!

När jag påpekade orimligheten i både arbetskostnad och startkostnad, får jag till svar att det tillämpat "gängse prislista", och att om jag inte betalar överlämnar de ärendet till inkasso.

Bar kundbemötande!?

Stenyxegatan 16, 213 76 Malmö