Läs vad 23 kunder tycker om Pik AB 2

• 2021-01-05
    Service och byte av vindruta. Trevlig och kompetent bemött. De överträffade mina förväntingar.
  • 2020-12-18
  • 2020-12-18
    Service och tillbehör till min LD defender

Personalen har varit bemötande och trevliga

Jag har fått det jag beställt just som vi kommit överens.

Bra och kunnig personal, kommer återkomma !
  • 2020-12-16
    Under en rutinservice av min LR Discovery upptäcktes ett fel som blev dyr att åtgärda pga dålig konstruktion. Pikab hjälpte till med kontakterna med försäkringsbolaget, viket dock vägrade betala.
    Bemötandet hos Pikab var både vänligt och professionellt.
    En vänlig gest i bedrövelsen var att jag fick använda lånebil utan kostnad.
  • 2020-12-16
    Byte av lås och byte av kylslang som hade ett hål.
    Jag blev korrekt bemött
    Det var ok.
  • 2020-12-16
    Service med byte av kamrem, hjulbyte och annan felsökning.
    Informativ offert samt därefter gott genomförande av alla åtgärder.
  • 2020-12-16
    Gav ett seriöst intryck. Kanske lite dyrare än vissa andra verkstäder.
  • 2020-12-16
    Stor service, vilket hanterades på ett proffesionellt med täta kontakter.
  • 2020-12-15
    Anlitar Pik AB både för regelbunden service och akuta reparationer. Får tydliga kostnadsförslag och vid behov även förslag på prioriteringar. Har äldre bil och dom fixar fram begagnade delar som alternativ, för att hålla kostnaderna nere.

Man känner sig alltid välkommen.
    Byte av differential.
    Professionellt bemötande, olika kostnadsalternativ och snabb service.
  • 2020-12-15
    Jag har bara däckhotel hos dem.
    Mycket trevligt mottagande i kundtjänsten, lätt att få de tider man vill ha.
  • 2020-12-15
    En pinsam bensintankning i dieselbil. Försäkringsskada. Passade på att byta bakbromsar på en gång. Otroligt smidig och snabb handläggning. Väldigt bra interaktion med försäkringsbolaget.
    På denna firma har dom förstått den egentliga meningen av service.
  • 2020-12-15
    Kunnig personal & kostnadsförslag!
    Byte av motorsensor
    Byte av olja spolarväyska och
    kylarvätska
    Just.ering av handbroms
    Helt ok
    Helt ok
    Bra
  • 2020-12-15
    Hög kompetens & service nivå med mycket trevlig och lyhörd personal.
    Har varit kund där i många är med flertal bilar och de har min varmaste rekommendation.
  • 2020-12-15
    Alltid lika bra och snabb service...rekommenderas
  • 2020-12-15
    Har varit kund i flera år, proffs helt enkelt!
    Alla är trevliga och tillmötesgående, känns familjärt.
  • 2020-12-15
    Tydlig och snabb bra service. Förklarar så man förstår och även kan rättfärdiga dyrare kostnader.
    • däckbyte
    • utmärkt
    • ja
    • utmärkt
  • 2018-04-12
    STÖRT dyrt... en stos pajade, kylvätskan sköt ut över motorn, blev bärgare. Kikade på att byta stosen en måmad tidigare, tyckte den droppade. Kostnad ca en femhundring inkl. Packning och frakt. Bilen drogs till tikab som höll bilen som gisslan, lagade och pow! 10000kr skulle de ha för jobbet, totalt oprutbart. Hade gjort det själv för en femhundring. Meca offererade 4000 inkl ett oljebyte, nya stift samt filter...

Så, låter Tikab bra? Helt klart bäst i stan för folk som avskyr att ha pengar och älskar att lägga semesterkassan på smått simpelfix...
  • 2014-10-09
    En bra specialverkstad som tar ansvar även när en reparation går fel, bra och stort tack! Nu går min Rover perfekt!
  • 2013-10-24
    De gånger jag lämnat in kärran så har har PIK AB aldrig lyckats göra ett vettigt jobb. Dessutom har jag svart på vitt att de i samband med att brombeläggen hade tagit slut, även hittade på att bromskivorna var dåliga. Två år senare funkar mina skivor perfekt och besiktningen har aldrig klagat.
    Nej har du MG, Rover eller Landrover så åk till R.T. i Häggvik! Där löser de problemen och har vid flera tillfällen tagit lägre betalt då de löst problemen snabbare än beräknat.
  • 2012-12-15
    Lämnade in Drömbilen för diverse felsökning (tre småfel och ett stort) och de var mycket professionella - ansträngde sig verkligen för att fixa allting utan att för den sakens skull dra på mig extra kostnader. De ringde ofta, berättade vad de hade hittat, bollade alternativ och var ärliga med vad de trodde skulle vara meningsfullt att kosta på eller inte. När fakturan kom var den utförlig och välspecad utan ett gram salt. Jag är uppväxt på en liten bilverkstad i en liten by och vet hur man måste behandla kunder för att de ska komma tillbaka. Det vet Johan på PIK också. Hit kommer jag tillbaka.

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte