Alla kategorier Bemanningsföretag Uppsala Uppsala Proffice Sverige AB

Gamla Torget 5, 753 20 Uppsala — Visa karta

Hemvärnsgatan 9, 17154, SOLNA
SCS Search & Medicorent
Anna-maria Å:
SCS är ett väldigt bra företag som bemöter sina kandidater och kunder på ett proffesionellt sätt. De är noggranna och är duktiga på att matc...

Läs vad 3 kunder tycker om Proffice Sverige AB

• Carl O
    Carl O skrev om Proffice Sverige AB
    Nej, detta företag utnyttjar folk för sin egen vinning. Min sambo fick lämpligt lämna företaget 2 veckor innan provanställningens slut. Ytterligare två veckor innan hade hon fått mycket goda vitsord från företaget hon var konsult hos, där hon tydligt varit en utmärkt tillgång enligt hennes chef och kollegor på firman. Trots detta påstår Proffice Skövde att hon är besvärlig och har stora svårigheter med att vara flexibel med tider, vilket "inte är en bra egenskap hos ambullerande personal".

Hade min sambo blivit kvar på Proffice hade hon fått en garanterad löneökning vilket förmodligen sticker djupa hål i den kundansvarige säljarens snåla fickor... Vad jag kan läsa mellan raderna är att detta företag (eller den kundansvarige säljaren??) utnyttjar det statliga bidrag som man ger företag som anställer arbetslösa.

UNDVIK detta företag.
    Lone S L gillar detta
  • Lone S L
    Lone S L skrev om Proffice Sverige AB
    Sökte jobb via Proffice, som hade lagt ut en annons. Det som visade sig senare vara ett ”jobb” där Proffice hade ringt upp arbetsgivaren och ”övertalat” och tröttat ut så pass mycket att arbetsgivaren uppenbarligen till slut kläckt ur sig att man sökte folk. Detta förstod jag mycket senare och om jag hade vetat om det hade jag kontaktat arbetsgivaren direkt innan jag åkt på intervju till Västeråskontoret. Då kunde jag ha besparat både energi och tid på detta samt inte behövt skriva denna urusla kommentar.
    Sedan blev jag bokad för en intervju till arbetsgivaren, som visade måttligt intresse. Jag fick intrycket att man intervjuade mig ”bara för att” och på plats fick jag veta att man hade internt anställt. Varför intervjuade man då tjänsten var tillsatt???
    Proffice tog sedan referens, som man behandlade mycket illa. Då resvägen till båda intervjuerna var långa och att jag tog ledigt från mitt jobb två dagar, blev diskussionen om ersättning uppenbara. Kontakt med arbetsgivaren gav att man refererade till Proffice, som i sin tur blev sura och sa att detta skulle jag ha frågat innan (tror det jag, för då hade man gallrat ut mig som ”besvärlig och krånglig”). Proffice påstod sig att diskussion med arbetsgivaren var pågående, men att kvittona skulle skickas tillbaka. Min magkänsla sa att detta inte var sant och en ny kontakt med arbetsgivaren gav att jag fick ut min ersättning utan krångel.
    Att man blir utnyttjad som en produkt och en försäljningsvara av Proffice är inte professionellt där jag som privatperson krävs att ställa upp med pengar och tid till Proffices marknadsföring. USCH!
  • Sandra  S
    Sandra S skrev om Proffice Sverige AB
    Här fick jag mitt första konsultjobb och de har tagit hand om mig riktigt bra. Proffice är en perfekt plats att ha fått in en fot på då Proffice finns på de flesta orter vilket gör att om man behöver eller ska flytta har man stora chanser att få ett jobb även på ny ort. Som blivande personalvetare gör det inte saken sämre. Ni på Proffice är bäst!!!

Gamla Torget 5, 753 20 Uppsala