Erika L

Rekommendationer

2008-08-25

Jag pluggar på Ångström i Uppsala. Alla vet ju hur det är att vara student. För er som inte vet kan jag tala om att vi äter våra tråkiga matlådor dag in och dag ut i en liten källare på Ångströms. För att få den micrad måste man först stå i en kvarts kö och trängas värre än vad myrorna gör i myrstacken. När man väl har micrat maten slevar man i sig den förhoppningsvisa varma maten. Om den inte är det måste man äta den ändå. Mums! Men har man en bra dag och kanske gjort något man är extra stolt över går man istället till Cafe Ångström och köper sig en saftig sallad eller varför inte dagens lunch för ynka 57 svenska riksdaler. Oj vad livet leker då. Läs mer

2008-08-25

Om jag ska pyssla, fixa, eller måla vet jag alltid att jag kan hitta vad jag behöver på Uppsala Färg. Wow vilken service! Och vilken kunnig personal. De har då alltid ett svar på mina svar. Jag har nu målat om mitt rum och wow va fint det blev. Jag fick även ett tips från mannen i butiken om en fondvägg. Jag tänkte visst jag prövar. Och det gjorde jag och Wow va bra det blev. TAck för att du fick mig att våga något nytt, nu njuter jag varje gång jag kommer in i mitt rum. Läs mer

2008-08-25

Indiska i Uppsala har ett stort utbud av det mesta. Deras fina kuddar förgyller min bädd. Jag som inte riktigt följer dagens trender tycker att den här butiken och har lite mer alternativ stil. Uppskattar verkligen de naturnära färgerna på kläderna med paljett inslag. Denna butiks nederdel har ett stort utbud av väskor och smycken. Läs mer

Erika L skrev om Ikea Malmö
Ikea! Ikea är verkligen ett ställe för hela familjen, det finns något som passar alla. Lekhörna för barnen är en utmärkt idé! Fantastiska planlösningar för alla sortes boende. För att inte tala om alla fina och praktiska möbler som designas och tillverkas här. Ikea är sveriges ansikte utåt. Man kan hitta ett Ikea varuhus över hela världen! Ikea i Malmö är min fasta punkt! Läs mer

2008-08-25

Åhlens är en av mina favoritbutiker i Malmö. De har ett bra koncept, med allt från spa-kit till böcker. Deras stora avdelning med kläder är verkligen något jag gillar, alltid det senaste modet. De har otroligt bra priser också! När jag ska köpa present vänder jag mej direkt till Åhlens! De har allt för alla åldrar! Läs mer

Erika L skrev om Lund 2 Nova
Max Hamburgerestaurang har klart de godaste hamburgarna i sverige. De vet verkligen hur goda hamburgare ska smaka! Deras personal är mycket trevliga. Max ligger perfekt om man är på väg hem ifrån stan och är sugen på något gott att äta efter kvällens utgång. De har många olika hamburgare till bra priser. Deras öppet tider är fantastiska! Läs mer

2008-08-25

När man kommer in på gina tricot blir man alltid bemöt av det senaste modet! De har kläder för alla typer av människor. Både kläder till fest och vardags samt underkläder för alla tillfällen. Det jag gillar med Gina på Nova är att det känns större än den inne i stan. De har också ett ganska välsorterat smyckessortiment som jag gillar starkt. Personalen hjälper till så ofta de kan men man kan inte alltid räkna med att få den hjälp man behöver. Läs mer

2008-08-25

Det här är en butik med massa saker som är bra tt ha. De har saker för alla lägen målarfärg till huset, usb-minne till datorn, ljus till mys, till och med kökssaker och allt detta för mycket förmånliga priser. Butiken har supertrevlig personal vilket jag ser som ett stort plus! Läs mer

2008-08-24

Folkes Livs är en matbutik som ligger nära det mesta. Dock är det väldigt dyra priser där!! Deras återvinnings system på pantburkar fungerar mycket bra. Glass utbudet är inte så stort. Något som är positivt är att man både kan hyra film och ta ut pengar! Men ogillar fortfarande de höga priserna! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte