Ylla M

Rekommendationer

2008-08-28

Stockholms Filmfestival som går av stapeln i november varje år är en riktig höjdpunkt för alla oss som älskar film. Här får man se allt som man önskar att SF och de andra jättarna borde visa istället för "Pledge This" och annan skit.
De små namnen med de stora filmerna, helt enkelt. Utbudet är brett och stundtals spretigt, hemsidan kan vara svår att navigera och informationen om filmerna är stundtals bristande. Men kvalitén är så hög att det gärna ses mellan fingrarna på.
Filmfestivalen är peaken på Stockholms kulturår.
Litet minus för att vissa filmer bara visas på dagtid, då man inte har möjlighet att gå om man jobbar 9-5. Läs mer

Ylla M skrev om Spotify AB
Nyskapande. Revolutionerande. Den bästa produkten både 2007 och framåt. Fri tillgång till 12 miljoner låtar (enligt dem)som stremar så länge man har tillgång till nätet. Man gör sina egna playlists eller bara söker på en artist så får man upp alla album som de varit med på. För nostalgiker är alla mix-cds en guldgruva! Så mycket 90-tal man kan önska sig.
Designen kunde vara snyggare, men jag har hört att det ska komma skins.
Håll utkik efter Spotify för det är det här som är framtiden. Läs mer

2008-08-28

När jag flyttade in i min lägenhet som tillhör A Lund Fastigheter fungerade inte lampknappen i köket särskilt bra. Jag ringde till värden på morgonen och de skickade en fastighetsskötare direkt. Han gjorde en inspektion av lägenheten, åkte iväg en timme för att köpa armartur och sedan bytte vi lampor i badrum och kök, eluttag och han hjälpte mig till och med att hänga upp lamporna.
Det är lätt att få tag på värden och man får alltid hjälp snabbt och det är aldrig något tjafs.
Kan varmt rekommendera den här hyresvärden. Läs mer

2008-08-28

Pizzerian bytte ägare nyligen men kvalitén är ungefär densamma som tidigare; bra. Priserna har höjts lite och det finns numera alkoholtillstånd och en liten avdelning där man kan sitta ner. Har bra öppettider och fixar snabba pizzor, kanske Stockholms billigaste?
Man kan också få libanesiskt, plankstek, kebabrullar och meze.
Kan varmt rekommendera den trots att trevlia Elias inte längre jobbar kvar. Läs mer

2008-08-28

Hi3G Access AB är en rolig arbetsplats med låg medelålder och hög funfactor. Här är det alltid något på gång och det anordnas regelbundet pubkvällar, fester, sponsring och gratisprodukter.
Cheferna är schyssta och alla hjälper varandra uppåt, det är nära till högre ort och mycket kunskap finns i huset. En kreativ arbetsplats i ett explosivt och roligt företag där alla trivs tillsammans.
Mobilerna är också bra, förstås. Läs mer

2008-08-28

Stall i Åkeshov med ungefär 50 ridskolehästar. Bra upplägg på lektionerna men vissa ridlärare favoriserar elever och det ger mindre tid för de andra. Mellan 10-14 elever i varje grupp.
Hästarna är av varierande kvalité och kunskapsnivå, men alla är välskötta.
Stallet är mörkt och ridhuset är i medelstorlek. Det finns inga hagar och alla hästarna står inne, de flesta i spiltor.
I stallet råder en smått elitistisk ställning där de tjejer som hjälper till och ofta är där får mer utrymme och behandlas bättre än de övriga, de får också rida de bästa hästarna och får i större utsträckning välja än de som "bara" rider lektioner. Den som inte är med i gruppen kan oftast tvingas rida samma häst en hel termin. Läs mer
Emma K gillar detta

2008-08-28

Skandiabanken via telefon håller utmärkt kvalité och man får snabbt svar, dygnet runt. De är både kunniga och trevliga att prata med. Internetbanken fungerar bra och tillhandahåller alla tjänster som man skulle kunna önska sig. Bra upplägg med överblick och smidigt att själv kunna öppna extra bankkonton, beställa nytt kort och betala räkningar. Lika hög ränta till alla är också positivt, man måste inte vara miljonär för att få bra avkastning, som med de stora bankerna.
Man slipper uttagsavgift på kortet när man är utomlands. Läs mer