Rekommendationer

2016-09-21

VARNING! Anlita ej detta oseriösa bolag! Personalen är helt inkompetent och har ingen erfarenhet av rekrytering överhuvudtaget. De anställer kassörskor från ICA som de låter ansvara för sina rekryteringsuppdrag. Bolaget har en ytterst snäv syn på människor och sorterar bort helt fantastiska kandidater p.g.a att de slaviskt följer en kravprofil där de bockar av en massa irrelevanta punkter som inte ens har något med tjänsten i fråga att göra. Men andra ord är de på en för låg nivå för att ens kunna första vad det är som kunden egentligen söker. De saknar förmågan att läsa mellan raderna och är otroligt oproffesionella på alla sätt! En skam att sådana här bolag får existera. De gör ingen nytta utan stjäl bara pengar från företag som är naiva nog att tro att de anlitar "proffs" när de i själva verket får ett gäng amatörer som inte har någon aning om vad de ens sysslar med. Lekstugenivå! Läs mer

2012-01-19

ALDRIG MER MALMÖ AVIATION!!! Bokade flyg från Umeå till Sthlm online, men pga strul med deras hemsida så blev datumet på biljetten ett annat än det datum jag bokade. När jag sen anlände till flygplatsen, så fungerade det inte att knappa in referensnumret i automaten. Jag gick då till Malmö aviations kundtjänst, men deras bemötande var under all kritik. Enligt tjejen i luckan så är det inte första gången hemsidan strular. Jag frågade då hur vi kunde lösa det på smidigaste sätt, men blev då erbjuden att köpa en ny biljett för 500kr dagen därpå. Jag påpekade att dom redan fått 500 kr av mig, och därför borde kunna ge mig en bättre deal. Dock brydde sig tjejen i luckan inte sig det minsta om mig som resenär. Det fick mig att se rött! Jag gick hem och bokade en biljett med Norwegian för 294 kr istället. Från och med nu kommer jag endast att flyga med Norwegian! Deras flygplansflotta består av splitternya, Boeing 737-800 med lyxig inredning och planet jag flög med hade till och med gratis trådlöst internet ombord. Dessutom fick jag en påminnelse via sms från Norwegian 2 timmar innan flighten, vilket visar att dom faktiskt (till skillnad från Malmö Aviation) bryr sig om sina passagerare. Dom är billigare än Malmö aviation, planen är mkt mer moderna och servicen är suverän! Rekommenderar NORWEGIAN till alla! Testa själva och upptäck skillnaden! Läs mer

2010-11-06

Ica Maxi är inte alls bra, utan snarare väldigt överskattat! Tror att folk mest handlar här av gammal vana och bekvämlighet. Deras erbjudanden får en aldrig att höja på ögonbrynen det minsta. Dom är visserligen mkt billigare än Coop Forum på andra sidan gatan, men Ica Väst i Flogsta slår båda dessa butiker med hästlängder! Där finner man alltid färsk frukt och kött till riktiga pangpriser, så att man känner att man gjort en bra affär! Läs mer

2010-11-06

Helt klart den bästa Ica-butik jag någonsin besökt. Deras erbjudanden är fantastiska. Jag brukar ta en promenad förbi butiken på kvällarna (sjukt bra öppettider), och även om jag inte ens tänkt handla nåt, så slutar det alltid med att jag gör några riktiga fynd. Dom har alltid klipp på frukt/grönt och färskt kött. Sist jag var där så gjorde jag några riktigt bra klipp som t.ex Västans 5% ost för 29:90 kr/kg, bananer för 9:90 kr/kg, fläskkarre för 29:90 kr/kr och Scan vacuumförpackad Entrecote i bit för 89kr/kg. Denna butik är utan tvekan den mest plånboksvänliga i hela Uppsala. Otroligt bra! REKOMMENDERAS VARMT till alla som bor i flogsta/studentstaden/stenhagen området! Läs mer

2010-11-01

Här snålar dom inte med portionerna. Priserna på varmrätter ligger ungefär runt 135-220 kr. Fick en stor tallrik med wookad kyckling och en stor skål med ris vid sidan om. Min vän beställde ankfile serverad på glödande het järnplatta, så det fräste i hela restaurangen när han hällde på den starka såsen. Även desserterna är rejäla. Beställde friterad banan med glass, och fick två stora kulor tillsammans med två friterade bananer, kolasås, kexpinnar och strössel. Dock blev det lite väl sötsliskigt, men mätta och belåtna var vi efter besöket. Ett ställe som inte snålar med portionsstorlekarna! Läs mer

Kevin skrev om Power Club
Provtränade här och blev positivt överraskad. Väldigt bra utrustning (Gymleco maskinpark) och mkt fria vikter. Passar därför såväl både nybörjare och oss mer erfarna byggare. Dock var det ganska lite folk där, när jag tränade. Detta är lite förvånande. Med tanke på hur pass bra utrustad och fräscht detta gym är, samt deras låga priser och generösa öppettider, så tycker man att fler borde hitta till detta guldkorn. En anledning skulle kunna vara att gymmet ligger ganska undanskymt på en lite mindre gata (Holländargatan). Det enda jag saknade var en stående vadpressmaskin. Duscharna var ok, dock väldigt litet omklädningsrum. Överlag ett väldigt bra gym om man prioriterar bra utrustning framför översminkade bimbotjejer som står i receptionen och ler falskt åt en som t.ex på Sats. Här har man skärt ned på onödig personal, och istället satsat på ett välutrustad och funktionellt gym. Läs mer

Kevin skrev om Djingis Khan
En ganska ok restaurang som funkar som lunchställe. Dock finns det bättre lunchbufeer längs sveavägen som dessutom är billigare. Synd att dom inte har räkchips heller. En annan nackdel är inredningen som kändes lite trist och stel. Överlag en medelmåtta restaurang, men inget som får en att höja på ögonbrynen. Läs mer

2010-10-03

Brukar beställa mina varor via nätet. Personligen vill jag undvika artificiella sötningsmedel och färgämnen, så jag köper bara de produkter som är fria från detta. Därför håller jag mig till deras Whey 80 naturell (snabba proteiner) och Carbo Flex pure (snabba kolhydrater). Dessa två produkter blandar jag sedan för att göra mina egna gainers, med just den andel protein och kolhydrater som jag eftersträvar, beroende på om det är bulk-, eller deffperiod. Prisvärt och beställningarna kommer på posten inom två dagar. Men de säljer även en massa skitprodukter, fullproppade med sötningsmedel och som inte har någon som helst effekt på träningen. Undvik att låta er luras att köpa dessa, då personalen i deras fysiska butiker ofta försöker pracka på en en massa onöödigt. Det gäller att veta vad det är man vill ha, innan man kliver in i en butik eller sänder iväg en order. Läs mer

Kevin skrev om Zara
Fina och stilfulla kläder som inte kostar skjortan. Brukar nästan alltid hitta nåt jag gillar när jag besöker Zara. Kläderna ser ut att kosta mer än vad dom gör. Rekommenderas! Läs mer

Kevin skrev om Rederikontor
Jag åkte väldigt mkt båt i skärgården när jag var liten. Fullkomligt älskar det. Deras fartyg gör resan till ett sant nöje, särskilt med deras snabbgående "V-båtar" (varav alla utom Saxaren går på 22 knop). Dom tar en snabbt och bekvämt ut till de flesta öar i Stockholms fantastiskt vackra skärgård. Oavsett om de konkurrerande Cinderellabåtarna kör på 30 knop, så är känslan att resa med Waxholmsbolaget överlägsen! För mig representerar Waholmsbolagets båtar essensen i svensk sommar, och kommer alltid vara starkt förankrad i min barndom och uppväxt. Att stå ute på däck och känna vinden i ens hår är en känsla som slår allt annat. Den enda nackdelen är att det är ganska dyrt att resa med skårgårdsbåtar. En enkel resa kan kosta en bit över 100 kr, så månadskort/båtluffarkort är ett måste ifall man vill resa mkt. Om priserna vore lägre hade jag rest betydligt oftare. Samtidigt skall det tillägas att priserna för Waxholmsbolaget är lägre än hos Cinderellabåtarna, så i konkurrensen så är deras fartyg ändå det billigaste och absolut roligaste sättet att resa med i Stockholms skärgård. Rekommenderar ALLA att ge sig ut och upptäcka hur underbart det är att åka ut i skärgården med båt. Har du inte gjort det, så testa! Du kommer älska det! Läs mer
1 2 3 4 5 6   Nästa