Rekommendationer

2012-09-07

Nikke L skrev om Bar 08 AB
Bar 08 är en riktig sylta, och syltor måste värderas på sin egen skala. Här är servicen över förväntan (för att vara en sylta), biran billig och planksteken är precis så mycket plankstek som man kan förvänta sig. 08 Bar kan därför lugnt lägggas till på den närmast klassiska barrundan "Full för ett par hundringar på Kungsholmen". Läs mer
Mats C, Noel H, Anders K gillar detta

2012-03-08

Kan svenskar laga sushi? Ja! Westermalms Sushi gör just nu Kungsholmens godaste sushi, med några olika bitar som inte påminner om någonting jag har ätit förut. Här smakar sushin massor, med olika små smaker som kommer från helt oväntade håll, och inte bara rå fisk med wasabi och ris som på så många andra ställen numera.
Nästa gång ska jag definitivt ta en 17-bitars, så att jag får smaka mig igenom hela menyn! Läs mer
Tobias B gillar detta

2012-02-08

Nikke L skrev om Stephep AB
När man, med goda vänner, behöver mat och är på ett kontor som delar innergård med Glenn Miller Café och de har fullt men gärna serverar oss på kontoret, då kan det inte bli annat än ett högt betyg. Jag lovar att återkomma när jag faktiskt besökt lokalen också. Läs mer
Per P gillar detta

2012-02-06

Har bara några veckors erfarenhet av Sunfleet, men har utnyttjat tjänsten fem gånger nu. Det har fungerat fantastiskt smidigt, och för oss som oftast behöver bil på udda tider (en måndagkväll, med bara någon dags varsel, några timmar på lördagen, tisdag-onsdag) fungerar det här fantastiskt smidigt.
Bokningen har funkat fint, bilarna likaså. Många gånger bättre och billigare än att hyra sin bil och väldigt mycket billigare, även i längden än att äga en bil om man bor i innerstan och verkligen inte behöver bilen varje dag. Läs mer
Tobias B, Rot Rör AB gillar detta

2012-01-18

Grillska huset serverar helt OK lunch till humant vettiga priser, mitt i Gamla Stan. Tre rätter att välja mellan och ett väl tilltaget salladsbord. För den som är fikasugen finns ett riktigt bra utbud av onyttigheter.
Det är enkelt med sparsmakad inredning, men gott och aldrig ointressant.
Verksamheten drivs av Stockholms Stadsmission, med många som arbetstränar i serveringen, men under ledning av professionell kock.
Hit går jag gärna när jag lunchar i Gamla stan. Testa du också. Läs mer
Rot Rör AB, Joakim B gillar detta

2011-12-31

När breven från Stjärnstudio kommer så innehåller de fakturor. Ofta fakturor som man redan har betalat eller fakturor för bilder man inte har fått och så gott som alltid fakturor för bilder som man faktiskt skulle klara sig väldigt bra utan.

Hela hanteringen av skolfoton från Stjärnstudio är under all kritik, men allra värst är att de skickar ut flera kopior med olika referensnummer för samma produkter. Nästa år ska jag fan hålla ungarna hemma den dag det är dags för skolfotografering. Läs mer

2011-12-20

På Carl Michael åt jag det som helt otvivelaktigt måste klassas som decenniets bästa julbord, fast sittandes och utan att en massa människor hade stått och hostat på min mat. 36 smårätter som serverades vid bordet i en fantastisk miljö som nästan helt saknar elljus. Underbart gott och underbart stämninsfullt. Hit kommer jag definitivt tillbaka!
Bäst av allt var den portvinskokta laxen. Svårslagen! Läs mer

2011-08-16

Nikke L skrev om At Majas
Det här är det mest lovande som har hänt på caféfronten på östra Kungsholmen på väldigt länge. Ett litet hål-i-väggen-fik som säljer riktigt god espresso och fantastiska hembakta cupcakes (men berätta inte för min viktcoach att jag har prövat dem).

Personligt bemötande och en väldigt fin liten uteservering på gräsplätten intill. Väl värt promenaden över från de betydligt cafétråkigare delarena av Kungsgatan och trakterna kring Centralen. Läs mer

2011-07-25

Trevligt fik med wifi i centrala Borlänge. Rejäla matmackor och helt OK kaffe. Extra plus för att man kan sitta länge utan att få surt bemötande. Ett litet minus för att det inte finns så många eluttag, men det gör det ju å andra sidan knapp på några fik. Nätverket är stängt men om man frågar i kassan så får man koden. Kommer de inte ihåg den så är den peaceandlove. (Vad annars?) Läs mer

2011-07-25

Nikke L skrev om Surfers
Surfers har utan tvivel den bästa maten i Visby. Deras små, välavvägda vietnamesiska rätter i tapasformat fyller gommen och sinnet på ett sätt som få andra restauranger ens kan drömma om. Det här är smaker och konsistenser som trots att de är nya och obekanta känns som att komma hem. Läs mer
1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 14   Nästa