Rekommendationer

2018-01-03

Niklas E skrev om Com Hem AB
God fortsättning på det nya året!

Vi har nu varit kund hos er i snart fyra år. I fredags (2017-12-29) märkte vi till vår förvåning att vi varken hade tillgång till Internet eller telefon från er som leverantör. Vi trodde så klart inte att ni hade stängt av vårt abonnemang men ni var tydligen snabbare med att stänga av vårt abonnemang än att:

1. Skicka första faktura
2. Skicka påminnelse
3. Kontakta oss och fråga varför vi inte ville fortsätta vara kund hos er eller i ett första skede fråga om första eller för den delen andra fakturan kommit oss tillhanda.
4. Bekräfta att vårt abonnemang hastigt var avslutat

Inte nog med dessa arbetsintensiva insatser från er. Ni har en allt annat än en kundtjänst som är lösningsfokuserad eller för den delen det minsta intresserad av att lösa kunds problem utan att pyssla med en del utpressningsmetoder (som att få förslaget att betala 200 kronor för att återigen låsa upp vårt abonnemang som vi varken har avslutat eller vill avsluta).

Kundtjänst dagen till ära möter upp i telefon och gör inte annat än att motarbeta så gått det går, exempelvis genom att inte lämna ut fakturanumret på fakturan som inte kommit oss tillhanda men som vi får reda på av samma person fast på ett annat telefonnummer två minuter senare (ett telefonnummer Nordenberg själv hänvisade till).

Det vi istället för reda på av "kundtjänst" är att:

4. Fakturan gått till inkasso
5. Nordenberg vill att vi ska ringa och sköta ärendet som gått till inkasso.

Frågan vi ställer er är följande

1. Vilka har ni anlitat för att levererar er första faktura till kund.
2. Vilka har ni anlitat för att levererar er andra faktura till kund.
3. Anlitar ni samma leverantör för att skicka fakturan till inkasso.
4. Är det kunden som har auktoritet att makulera ett ärende från Com Hem till ert inkassobolag Com Hem har slutit avtal med.
5.Är bolagsformen avgörande för er del, (vi fick frågan i telefon)

Som sagt God Fortsättning på det nya året!

Nej, det är inte en bantningsmetod (som Kundtjänst kanske lite ivrigt hade hoppats på) Läs mer

2017-03-19

Niklas E skrev om Coop Extra
Stor rymlig butik med bra sortiment i ren COOP-anda!
Vad jag mest undrar över är hur butiken konstant lyckas gömma undan den ekologiska löken (den i påse) tills datumen nästan, eller helt gått ut och vidare att man lika återkommande även kan hitta rätt mjuka lökar i den traditionella lök-bingen. Sedan är allt i sin ordning i högervarvet ända tills man kommer till kassan där det med nästan 100 procents säkerhet alltid springer in minst en butikspersonal eller en ”nysvensk” - båda som troligen lider av något tvångsbeteende av att ”gå in bakvägen, genom kassorna” (personalen - troligen för att tjäna in ett par steg på steg-räknaren - nyanlända för att de ännu inte hunnit få godkänt i ”handlarkursen”). Upplägget är inte tänkt någonstans att man ska gå in bakvägen (eller är det rent av för att man genom bakvägen, inte möts av den där skylten (som finns i den ordinarie ingången) ”att inte ta in medhavd väska i butik”). Sist men inte minst måste jag hylla prisstrategierna, mest dessa som lyder i stil med 2 eller 3 för 30 kronor (Ordinarie totalt pris inte sällan 33 - 35 kronor)! Som kund känner man sig lite lätt dum i huvudet just för att man faller för den enkla familjefrestelsen av att ”spara in ett par kronor” på storköp. Inte mindre dummare känns det när man börjar tvivla på erbjudandet när man på kvittot ser att man ända fått betala ordinarie pris. Och som allra dummast känner man sig när man som plikttrogen medlem (dragit kortet för att samla poäng och slippa frågan om man är medlem) försöker få tillbaka sina förlorade kronor på erbjudandet, likt vilken vanlig EU-tiggare som helst mot en namnteckning som är tänkt att försäkra att man i sin tur inte bedragit butiken genom ett alldeles eget erbjudande.
Men som sagt, stor rymlig butik i ren COOP-anda, ända tills man kommer till kassorna.

För mindre än två veckor sedan (2017-03-10) bevittnade jag personligen som betalande i kassan (lite senare en fredagskväll) att en butikspersonal i sedvanlig ordning tvingade sig förbi bakvägen i kassan med en helt vanlig kundvagn framför sig.

(detta inlägg publicerades vid butikens sida på Facebook någon gång i mitten av januari 2017, men av någon underlig anledning försvann recensionen bara efter ett par veckor, varav det nu helt plötsligt återuppstår på denna alltid pålitliga sida; reco.se). Läs mer

2016-03-03

Otroligt bra hantverkare, mer ledningen som bör ifrågasättas speciellt vid reklamation. Läs mer

2015-10-25

Kontaktar man Svedlunds Advokatbyrå och anlitar en Jurist, sitter man som klient rätt tryggt i sin stol. Däremot blir motparten (som sagt upp klienten från ett hyresavtal för lokal) rätt snart medveten av att man inte har allt för många rättigheter, om några alls.
Juristen du anlitar kan vid första förhandlingen (med motparten), plötsligt gå ut och ringa ett telefonsamtal till sin chef, när mötet låst sig (eller när juristen inte kan övertyga sin klient att gå med på att byta lokal, till en likvärdig lokal). När Juristen kommer tillbaks kan det finnas risk för att rösten höjs överdrivet och övergår från en tidigare normal till en mer hotfullt ton, likt en uteliggare som nyligen vaknat upp på gatan utan att fått dagens första öl serverad i handen. För att inte ställas till svars för sina egna skrämseltekniker vänder Juristen på steken och börjar anklaga motparten för attitydförändring och för att driva ett socialt spel. Juristen redogör även att motparten måste vara införstådd i att juristen förespråkar sin klient och läser sedan upp medföljande bilaga till avtalet (för uppsägning) på ett släpigt sätt (som medmänniska blir man orolig över om Juristen ännu inte lärt sig att läsa upp en vanlig text i normal fart eller om det föreligger tecken på ett lättare strokeanfall alternativt insulinanfall). Det känns högst olustigt att delta i något som för tankarna till en provocerande uppgörelse i den undre världen tillsammans med missbrukare som försöker förhandla fram något, högljutt och med släpigt och svajigt tal. Jag tackar för att ha blivit inbjudan och avviker från platsen.
Efter ett telefonsamtal till advokatbyrån ett par timmar senare kommer jag snart till insikt att vi inte alls förstått eller upplevt samma saker och vid ett senare telefonsamtal får vi även reda på att vi inte har några rättigheter att säga upp klientens hyresavtal (det fattas en generalklausul och skäl till uppsägningen samt blir upplyst av att det blir kostsamt att dra det till domstol). Vi varken upplever eller förstår varandra, likt ett mycket dåligt förhållande som sjunger på sista vers. På tal om att sjunga – såg programmet "Så mycket bättre" i går, och där tolkar artister andra artisters låtar. I det här fallet måste jag tyvärr erkänna att vårt minst sagt dåliga manus inte kan namnges under något annat programnamn än "så mycket sämre". En sak är säker, jag kommer få svårt att övertyga chefen för TV 4 (Almqvist) att spela in och sända detta på bästa sändningstid (manus är ju i alla fall rätt underhållande) eller i värsta fall blir jag tvungen att kontakta andra underhållningsprogram, som PLUS eller UG, för det är nog inte under några omständigheter tillräckligt delikat för programmet "friad eller fälld" (där tar man som oftast upp svårare saker - som fortkörning eller om man nu haft bilbälte på sig under färd). Men så här i efterhand blir det nog rätt kostsamt, både att producera programmet som att nå några högre tittarsiffror utifrån förtroendet av den intellektuella eliten som ska tolka och förespråka det svenska rättssystemet, i Sverige 2015. Läs mer

2011-04-26

Niklas E skrev om Koncern Hk
Äntligen tillbaka till Telia, kundtjänst som man anländer till inom en minut, som svarar på din fråga och som det är lätt att navigera till, i denna djungel av abonnemang. Läs mer

2011-03-31

Att sila mygg men svälja elefanter!

Efter en polisanmälan av tidigare firmatecknare skriver en av de två nya firmatecknare på en fullmakt för att teckna kontot i en förening. Det skulle gå bra att komplettera i efterhand med den andra firmatecknarens fullmakt enligt det lokala kontoret men dock inte enligt Nordeas huvudkontor där båda firmatecknarna samtidigt skulle skriva på fullmakten...

Enligt en lektor i rättsvetenskap går det att komplettera i efterhand men inte enligt Nordea.

Bra jobbat Nordea Läs mer

2011-02-18

Rekommenderas varmt! Kunniga och inte minst intresserade av att lösa kunds problem! Läs mer

2010-07-21

Niklas E skrev om Spotify AB
En bra tjänst om du vill streama musik för en billig penning! Läs mer

2010-04-16

Niklas E skrev om Tele2 AB
Och till råga på allt har Tele 2 börjat skicka med broschyrer i sina fakturor, om "barnens rätt i samhället". Hur vore det exempelvis om Tele 2 i ett första led började värna om sina egna kunder. Som kund håller man verkligen tummarna för att Tele 2 inte utnyttjar barn i lika stor omfattning som de verkar göra med visa av sina kunder… Läs mer

2010-03-15

Ibland undrar jag hur tunt skuren en baconskiva egentligen kan låta sig skivas och inte minst hur mycket fett denna strimla kan innehålla utan att bli garanterad en procentuell fetthalt. Läs mer
1 2 3   Nästa

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte