Gael Michael Augustin T

Rekommendationer

2019-09-29

Försäkringsbyrån, med Dag Nordlund i spetsen, leverera gång efter gäng, år efter år, ett hundraprocentigt kvalitativt arbete. Oerhört duktig med kundrelationer, trevlig, kompetent, lyhörd, palitlig, svarar snabbt och ger värdefulla råd.
Sedan 1988 har jag haft kontakt med ett flertal Försäkrings förmedlare (#) men ingen/inga har någonsin levererat den kvalitet av service som Försäkringsbyrån har gjort (under närmare 10 år dessutom).
(#) Jag är 59, har haft ett stort ansvar med ett flertal IT-Bolag, erfarenheter gör det lättare att utvärdera och sätta betyg. Läs mer

2019-06-19

Vi anlitade takteam för att fräscha upp utseende på vår tak. Takpannor hade blivit mycket ljusare, såg trotta ut och gammalt, vilket försämrade utseende på vårt hus, som i övrigt är väldigt fint. Visst det kostade en del men det var värt varje krona. Resultatet blev ännu bättre än förväntat, stort skillnad förre och efter. Ser till och med bättre ut än med nya tackpanor tycker jag. Två olika team kom till platsen, det första för att göra rent och behandla taket (ett par, full träff med deras arbetsinsats: 10/10). Några veckor senare kom två killar för att placera skydd / pressning där det behövdes, och sedan behandla taket. Toppen jobb på nytt. Det enda minus poäng blir för behandlingen av plåt delar, som var overtäkt med pollen. Jag bad de att splola bort (skölja) med vattenslång som var framme. Fick svar att det inte behövdes. Men det syns, ytan blev inte alls fint på plåten, all skit har fastnat och har blandats med färgen. Trots det sätter jag en femma. Läs mer

2019-06-19

Proffsigt, expert på kolfiber och carbon fiber
Det nya verkstaden är grymt fint. Kenneth är super duktig, trevligt, lyhörd och palitlig.
Behöver du hjälp med att laga kolfiber delar till din bil eller båt kan jag varmt rekommenderar Swecomposite i Rimbo, nära Norrtalje. Läs mer

2019-06-11

Hantverkararbete när det är som allra bäst!
Det är andra gången jag anlitar Nockeby Parkett för att slipa och lacka om golvet på nedre våningen i våran villa. Vi var nöjda första gången, för över 6 år sedan.
Denna gång blev resultatat ännu bättre, till och med makalöst bra.
Den hantverkare som kom till oss var oerhört proffsig, väldigt noggrann, punktlig och trevlig. Liksom förra gången valde vi en lackering med vitt pigment. Det blev så himla fint.
Vi blev även förvånade över att det blev så lite damm. Innan lackeringen dammsög han över allt. Vi lämnar våra varmaste rekommendationer. Läs mer

2019-05-30

Jag har handlat på Byggmax i Åkersberga under åratal. Har fram tills nu varit jätte nöjd, men efter vissa förändringar som nyligen gjordes har det blivit en klar försämring. I huvudsak handlar det om att ena kassa enbart tar kontanter medan den anställd på kassa två år trögt, långsam, ny anställd verkar det som, som behöver hjälp med mycket. Synd.
I övrigt är det bra, för det mesta. Läs mer

2016-12-29

Detta omdöme är relaterad till den erfarenhet som vi har haft med Fastighetsbyrån i Alingsås, och mer specifik med den mäklare som fick uppdrag av att sälja en fastighet samt en tomt. Denna mäklare heter Johan Gedda.

Från dag ett då Johan kom till huset för att träffa oss, blev jag och min sambo oerhört positivt överraskad. Vi hade haft kontakt med två andra mäklare (för att jämföra vad de kunde erbjuda) innan vi först träffade Johan. Och vi hade (nästan) bestämt oss för att sluta avtal med en annan firma (som gav ett positivt intryck). Men efter att Johan lämnade huset kände vi (båda) så pass stort förtroende för honom att vi bestämde oss för att ge Johan chansen. Trots högt uppsatta förväntningar (vi är kräsna båda två) lyckades Johan överträffa allt.
Han är lyhörd, kompetent, erfaren, väldigt vänlig och alltid benägen att göra sitt bästa, för att säkerställa att kunden är nöjd.
Vi tyckte i början att processen gick lite långsam (vilket sannolikt beror på att han är efterfrågat och hanterar många objekt på samma gång) men han förklarade för oss att man bör ha lite tålamod, om man vill se ett bra resultat, vilket stämmer. Under processens gång hade vi båda en löpande kommunikation; det var alltid lätt att komma överens. När han inte var anträffbar lämnade vi ett meddelande; han var alltid snabbt att återkoppla.
Vi är väldigt nöjda med den insats han har gjort och vi önskar honom lycka till framöver.
Behöver du sälja ett hus eller lägenhet, ta gärna kontakt med Johan, och gör egen bedömning! Läs mer

2013-02-20

Tyvärr har vi ingen fullständigt erfarenhet av Lausing Snick & Bygg AB då vi valde en fönsterleverantör som samarbetar med ett annat bolag. Vi har dock fått besök i hemmet av Lausing som visade sig har mycket god kunskap och kompetens när det gäller olika typ av ombyggnadsarbete samt även montering av nya fönster. Mycket trevlig personal som gav oss ett positivt och pålitlig intryck. Det kostnadsförslag som vi fick var även rimlig och väl detaljerad.
Jag skulle inte tvecka att anlita Lausing Snick & Bygg AB för nya uppdrag. Läs mer

2012-10-29

Jag anlitade Åkersberga Elektriska AB i sommar då vi hade akut behov av en elektriker för att flytta några eluttag samt värme element (380V). Arbetet behövde utföras på en tidpunkt då vi hade bestämt oss för att öppna väggarna och bytta till nya större fönster. Jag fick då kontakt med Patrik Åkerberg som skickade hem till oss två elektriker. Den ena var färdig utbildad medan den andra var en "Trainee". Delar av arbetet var väl utfärdat men inte allt. Jag var faktiskt missnöjd med vissa delar, därmed framförde jag ett klagomål. Patrik kontaktade mig på nytt, han erbjöd att komma hem till mig snabbt för att utföra en kontroll. Det blev ingen tjafs, när han insåg att det fanns skäl till missnöje skickade en ny kille (Pontus) som slutförde arbetet, mycket proffsigt elektriker och trevligt dessutom. Patrik erbjöd även någon form av rabatt som kompensation för besväret. Därmed har Åkerberga Elekriska tagit sitt ansvar och de har fått en ny kund som kommer inte att tveka för att anlita samma bolag igen. Läs mer

2012-10-19

Tyvärr finns vissa företag som man bör undvika. Av Roslagsglas i Åkersberga har vi haft usel erfarenhet. Inför ett val av fönster leverantör fick vi besök i hemmet av en medlem i ledningsgruppen. Efter besöket lovade han att skicka en offert. 5 veckor senare väntade vi fortfarande, detta trots att jag ringde flera gånger och skickade email påminnelse. Tre gånger fick jag följande svar: "jag är klar, du kommer att få offerten per email idag" men inget mail kom.
När jag till slut (efter cirka 2 månader) fick offerten fick vi dessutom ett pris som låg långt över konkurrerande bolag, och närmare 30% över vad min granne hade betalat ett år tidigare för exakt samma produkt med samma mått från Roslagsglas (vårt pris blev: 67 000:- för ett Skjutglasparti på 4000*2100 exkl montage). Läs mer

2012-10-19

För knappt 4 år sedan beställde jag ett nytt kök från Noblessa i Täby. Valet var inte super enkelt då det finns många leverantörer att välja ifrån, och jag vill gärna påstå att vi kollade de flesta, vilket var tidskrävande. Till slut hittade vi ett kök som passade oss helt perfekt i smaken. Monteringen gjorde vi själva, resultat överträffade våra förväntningar. Riktig snygg blev det och mycket bra kvalitet. Vi fick även mycket bra service, kvalificerad rådgivning. Mycket beröm av vi fått för köket av våra gäster. Varmt rekommendation lämnas utan tvekan. Läs mer
1 2   Nästa