Anna C

Rekommendationer

2018-06-28

Anna C skrev om Klarna AB
Uselt!
Jag fick ett mejl från Klarna där mitt köp hos Dekra bilbesiktning bekräftades (kortbetalning till Dekra, hanterades tydligen av Klarna) och i mejlet stod att jag skulle gå in på mina sidor på Klarna för att få specifikationen. Jag behöver den för att se momsen bl.a. så jag loggad in, men där fanns inte betalningen med. Efter detta har jag mejlat, ringt två gånger, gjort precis som kundservice-personerna i telefonen har sagt; till och med mejlat kontoutdraget från kortutgivaren där man ser att transaktionen är gjort, och ändå får jag inget svar av Klarna och ingen specifikation. De skriver i sina mejl att de försöker återkomma inom 24 timmar. Nu har det snart gått två veckor!
Det här är ju ingen stor grej, inget svårt ärende - men ändå återkommer ingen med specifikationen. Dessutom blev jag otroligt oförskämt bemött i telefon båda gångerna jag ringde kundservice. Attityden var ungefär "är du dum eller? om inte vi kan se transaktionen här hos oss på Klarna så har du väl inte betalat något, vi kan inte hjälpa dig". Och detta trots att jag påpekade att det ju var Klarna som mejlade mig med en betalningsbekräftelse och skrev att jag skulle vända mig till Klarna för att få en specifikation. Det är som en Kafka-roman. Läs mer
Mario V gillar detta

2015-05-07

Anna C skrev om Carls Deli
Verkligen genuina italienska delikatesser. Såhär ska det smaka! Har tagit catering härifrån och det var toppen. Också ätit lunch och tagit en after work här. En pärla på markplanet i bakre delen av Hötorgshallen! Läs mer

2012-06-18

Supernöjd med fönsterputsningen! Jämfört med andra som jag använt så blev detta finare resultat, gick snabbare, plus att han torkade upp varendaste dropp efter sig på fönsterbrädorna och golvet. Proffsigt, helt enkelt! Tycker verkligen att det var prisvärt.
Nu har jag använt dem igen och igen: 2012, 2013, 2014, 2015! Läs mer

2012-05-02

Fick hjälp att byta ett läckande rör och bygga in det och måla efteråt. Snabbt, noggrannt och snyggt jobb. Proffsigt och trevligt bemötande. Kort och gott: jag rekommenderar dem! Läs mer

2012-02-24

Jag var extremt tidigt ute och bokade Coldplay på Stockholms Stadion hos Biljettnu.se. Jag betalade nära 1000 kr per biljett för vad de beskrev som "bästa sittplats". Nu har jag fått biljetterna, de är längst fram på snedden med "sidosikt" och de har egentligen kostat 620 kr/st. Biljettnu skär alltså emellan med över 350 kr per biljett. Visst, det är hela affärsidén, det klart att de måste tjäna pengar. Men ingenstans i villkoren framgår det att vad de menar med "bästa" plats enbart gäller biljetter på långsidorna. När jag ringde kundtjänst berättade de att de inte alls erbjuder några biljetter på parkett eller med rakt sikt. Vilseledande marknadsföring, menar jag. En tröst är väl att den här affärsidén kan ju aldrig hålla i längden. Man kan inte lura kunderna hur länge som helst. Jag, liksom många andra, kommer ju aldrig mer att handla hos dem. Läs mer

2011-04-13

Anna C skrev om Norr-El AB
En "riktig" elektriker! Har använt honom två gånger hittills, ena gången fel på säkring, andra gången glapp och fel på flera olika armaturer. Han kan sina saker, är kunnig och pålitlig. Läs mer

2011-03-15

Jag har haft ett par, tre ärenden hos If senaste åren och det har alltid funkat jättebra. Nu senast skedde skadereglering direkt i telefon på fem minuter. Det jag uppskattade mest var bemötandet, att jag inte på något sätt ifrågasattes. Man är ju alltid lite rädd att de inte ska tro på en... Men attityden var "vi löser detta". Toppen! Läs mer

2010-08-16

Det strulade med när de skulle komma - men när de väl var här så avhjälpte de felet direkt, de var proffsiga, trevliga och snabba! Läs mer

2010-08-16

Jag sökte dem två gånger per telefon och lämnaden meddelande, men ingen ringde upp. Värdelöst! Läs mer

2010-04-19

Förhållandevis snabbt och smidigt genomfört byte från oljepanna till bergvärme. VKG Energivärme - och även deras underleverantörer - känns seriösa och proffsiga. Lite strul på vägen, som man alltid får räkna med, men ingenting stort och inget som inte löstes snabbt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
1 2   Nästa