Rekommendationer

2010-10-15

Vad sägs om en klassisk barberare? Bli rakad, klippt och välansad. Förstås en attraktion främst riktad till herrar. Jag tyckte absolut det var värt att gå till barberaren, det kändes verkligen fräscht! Riktig skillnad mot den vanliga frisören (och Gilette). Prova! Läs mer
Nikke L gillar detta

2009-09-25

Denna nyöppnade (2008) kombinerade butik, vinbar och Restaurang platsar helt självklart i det nya Sabbatsbergsområdet. Har varit där flera gånger och har alltid blivit trevligt bemött - Dels köpt fisk & skaldjur som visserligen kostar skjortan men kvaliteten är oslagbar. Tagit ett glas vin i vinbaren - mycket bra vinlista och SAMTLIGA (både röda och vita) viner finns på glas! Det är bra viner och de är prisvärda jämfört med vad man kan få betala på andra ställen. Stort plus för det. Slutligen Restaurangen längst in - mycket bra den med. Bra råvaor och bra service. Testa detta! Läs mer

Detta är en oas.
Gällöfsta Herrgård ligger en bit norr om Stockholm, längs E18 Enköping. Man kör och kör och det måste man göra för det går inget annat hit. TIll slut kommer man fram och då är det en alldeles speciell och vacker plats man kommer till. Herrgården ligger fint med bevarad orginalinredning. Vi åkte hit på Brunch och det var tamejtusan den mysigaste, godaste och mest prisvärda Brunchen någonsin. 175 SEK för en gigantisk buffé som det var fritt fram att gå loss på. Det var i princip allt man kan önska sig.
Tyvärr vet jag inte om de har den där fantastiska Brunch-buffén kvar för de gånger vi var där så var det alltid väldigt lite folk - Förmodligen känner inte tillräckligt många till denna ädelsten ute långt från stan..... Jag är i alla fall oerhört tacksam att ha fått uppleva Brunchen på Gällöfsta. De kör tydligen kurser och konferenser här - måste vara perfekt. Övernattningsmöjligheter i en större konferensanläggning bakom själva herrgårdsbyggnaden - den i en helt annan stil som egentligen inte alls går ihop med stilen på herrgården. Stället kan aboneras för högtider och festligheter. Säkert jättebra och kostar säkert en bra hacka. Hursom helst så vill jag verkligen uppmuntra till ett besök på Gällöfsta Herrgård. För mig gav det ett beständigt intryck. Att åka dit på tu man hand eller på en Date om man så vill är ju näst intill oslagbart! Även ett utmärkt sätt att plocka poäng hos svärmor. :-) Läs mer
Charlotta A gillar detta

2009-09-09

Jag har handlat ett stort Vinställ av denna firma. Riktigt bra och riktigt prisvärt. De säljer ett märke som heter Bordex Wine Racks i Sverige. Jag hade behov av ett utrymmeseffektivt vinställ till bra pris och det hittade jag här. Köpde deras största vinställ som rymmer 120 flaskor. Leveransen gick snabbt och jag fick en avi om ett ENORMT paket att hämta ut på Schenkers fraktterminal i Årsta. Jag tror att paketet vägde nästan 50 KG så där fick jag bära rejält. Som tur var hade jag bil, en kombi - annars vet jag inte hur det hade gått. Det var en stor byggsats, men det hade jag förväntat mig redan innan. Det tog mig ensam lite drygt 2 timmar med hjälp av en gummihammare och lite tålamod att bygga ihop hela vinstället som rymdes perfekt i min garderob. Det är bäst att vara 2 personer som monterar. Mått B109 x H99 cm. Stället fungerar med de allra flesta flask-formatenoch känns stabilt och hållbart. Det blev riktigt snyggt när det var klart. Har man behov av större vinställ säg för 100 flaskor, då kan man gott slå till på en Bordex Vinreol Bolig som den heter! Läs mer

Per S skrev om Snag-It
Snag-It har legat här länge. Jag har gått och klippt mig här många gånger och har aldrig varit missnöjt. För mig innebär en klippning snabbt och enkelt och gärna till bra pris och allt det får man här. Jag tillhör inte typen som bokar tid utan det är i princip alltid spontant (drop-in).
Känner inte till en mer prisvärd frisör! Läs mer

2009-09-09

Filmstaden Råsunda är en liten, charmig biograf med 4 salonger. Man sitter bra i alla salonger. En av salongerna är mycket liten men det gör inget, det bidrar till mys-faktorn. Personalen trevlig och service-minded. Utbudet av snacks och godis/dryck är bra. Man får lite Bergman-vibbar när man går runt och tittar utanför. Tänk, här hade de sina repetitioner...
Området Gamla Råsunda är mycket trevligt - påminner en hel del om Gärdet med sina många funkishus. Sparsamt med resturanger om man vill ta en bit mat före eller efter filmen. Backstugan ligger alldeles uppe på kullen bredvid biografen. Regissörsvillan finns där förstås, men då är det stora plånboken som gäller. Kommer man hit med bil är det relativt enkelt att få parkering nära biografen, ett klart plus när filmen är slut och man ska hem. Även nära tunnelbanestation Näckrosen. Filmstaden Råsunda är väl värt ett besök! Läs mer

Per S skrev om Ölbaronerna
Professionell guidning och provning får man om man bokar en provning med Ölbaronerna. Han kör även Whiskyprovningar och jag hade förmånen att delta på en 'Exklusiv Whisky' provning i april 2009. Intrycken bestod länge efteråt och lokalen var mysig och trevligt läge i Gamla Stan. Ingen kommer att bli besviken av en sån här upplevelse! Vi provade en 50 årig Whisky - bara det! Läs mer

2009-09-09

Gusto har enligt min mening ett av de bästa lägena i hela Sundbyberg. Under sommarhalvåret har de en uteservering som verkligen har potential. Jag har bara varit där på lunch och det är oerhört varierande. Från ganska bra ner till total katastrof så att man blir rädd. Jag drar mig för att gå hit på lunch för jag känner mig nästan säker på att bli besviken. Och det är köket man blir besviken på. De tar lika mycket betalt som ställen i närheten. Synd, Gusto skulle kunna vara så mycket bättre och då skulle de få mer folk för läget är suveränt. Läs mer

2009-09-09

Varit där på lunch - vilken katastrof.
Ibland undrar man hur man kan driva en lunchresturang såhär dåligt. Jag valde Flygande Jacob och trodde att det var svårt att misslyckas med, men AJ.
Har inte ord för hur riktigt illa den var. Flygande Jacob ska serveras med jordnötter, i denna version var det MANDLAR. Hur kan det vara så illa ställt att man inte förstår att mandlar inte alls har i Flygande Jacob att göra? Ett ställe som Garbo borde ju ha jordnötter med tanke på deras verksamhet på kvällar och helger. Jag reklamerade min stackars Flygande Jacob - fick istället en kokt lax som var så torr att den inte heller gick att äta. Något har gått väldigt fel här! Aldrig mer detta ställe. Läs mer

2009-09-09

Detta är ett av de bästa lunch-ställen i Sundbyberg. För det är just lunch man kommer hit på. En resturangskola driver denna matsal och eleverna är duktiga och man blir väl omhändertagen. Menyn är mångsidig och det verkar finnas något för alla. Det är serviering vid bordet, vilket medför att prisnivån ligger på ungefär dubbelt jämfört med en vanlig "bricklunch". Men detta är värt pengarna för maten är vällagad. Ett perfekt ställe för kundluncher? Läs mer
1 2   Nästa