Rekommendationer

2012-10-14

Gick på en söndagskväll för vi skulle testa den libanesiska buffén... Den var helt okej, det fanns både vegetariska rätter att välja mellan och kött (grillade på kolgrill) samt sallad och bröd.

Det absolut bästa hos Liljan är de friterade auberginerna och baba ganoushen, faktum är att dessa meze höjer betyget med en plupp!

Buffén kan du testa mellan 15-22 på söndagar och den kostar 149 kr/vuxen (exkl dryck).

Jag kommer tillbaka..

Uppdatering:
Har besökt restaurangen ännu en gång (grillbuffé). Många sorters kött, god potatisgratäng, salladsbuffé. Jag blev nöjd och mätt för 99 spänn inklusive dryck. Det är inte illa pinkat! Läs mer

2011-11-29

Mysig lobby, god frukostbuffé (men det finns bättre), gratis WiFi, stora, sköna sängar med underbara gigantiska kuddar, minikyl, TV och gemensam relaxavdelning (bastu+jacuzzi). Tyvärr var rummen inte särskilt fräscha (men helt okej!), fönstren kunde inte öppnas (stort minus), varmt och dålig luft i rummet, fönen var antik och fastlimmad i en byrålåda, rummet vätte mot restaurangen vilket kan upplevas som störande... Skulle jag bo här igen? Ja, till samma pris jag betalade denna gång. Till ordinariepris? Nja. Då är det inte särskilt prisvärt. Läs mer

2011-11-29

Mary skrev om Gamlis
Supergod kebab, schysst inredning (känns inte som en typisk lite smutsig pizzeria), TV på, trevlig personal, gott om parkeringsplatser utanför och uteservering. Läs mer

2011-10-16

Jäkligt goda hamburgare och såser som kan avnjutas med bra musik (vilket inte sker allt för ofta 2011). Prisvärt, runt en hundring för hamburgare med pommes och då är den STOR. Tyvärr är stället lite för mycket bar med kladdigt golv och öllukt och lite för lite restaurang där man käkar i lugn och ro. Men gillar du hamburgare, öl och hänga med vänner kan detta ställe vara en undangömd pärla. Läs mer

2011-10-05

Mary skrev om Whispers
Mysigt ställe med libanesisk mat. Tyvärr så levde inte maten upp till våra förväntningar. Det var inte illasmakande mat på något sätt, men långt i från så god mat som andra libanesiska restauranger erbjuder. Slutbetyg: Skulle nog inte återvända, åtminstone inte för matens skull. Godkänt. Läs mer

2011-08-06

Testa något nytt! Mysig restaurang, trevlig personal och mycket bra priser. Tyvärr erbjuder menyn ganska få maträtter (särskilt om man inte vill ha stark mat). Jag skulle vilja säga att jag verkligen gillade maten, men det är inte sant. Det har inte något att göra med kvaliteten eller så, jag tyckte helt enkelt inte om den. Men pga servicen, priserna och den goda maten (om man gillar östafrikansk mat) vill jag rekommendera restaurangen. Läs mer

2011-08-06

Ganska små men bra rum. Hårtork och TV finns. WiFi-uppkopplingen är under all kritik, långsam om den fungerar. Till frukosten hade vi bestämt träff med ett kompispar, buffé ingår för oss hotellgäster och andra gäster kan köpa den. Men i receptionen sa receptionisten att de inte fick äta frukost pga att hotellet var fullbokat (frukostrummet var knappt halvfullt), trots att vi hade bott där under natten. Vi frågade senare en servitris som sa att det gick bra. Så de betalade 295 kr och vi pratade om de goda Scandic-pannkakorna som vi absolut skulle äta (servitrisen hörde). När vi kom in visade det sig att pannkakorna endast var för barn (det hade ju servitrisen kunnat kläcka ur sig när vi betalade). Frukostutbudet var inte alls lika bra som på andra Scandic-hotell och de började plocka bort saker 25 min innan frukostens slut. Summa summarum, okej hotellrum, bra läge men otrevlig personal och dålig service. Läs mer

2011-07-10

Maten är god, priserna är bra, refill på dryck ingår och portionerna (för) stora. Trevligt inredd och supersnabb servering! Läs mer

2011-07-10

Jäkligt goda souvlaki, tzatziki och grekisk sallad. Har varit här två gånger och aldrig blivit besviken. De skulle dock behöva lite mer personal under vissa tider för att få ner väntetiderna. Men hela stället är lite konstigt. Först finns en liten uteservering med kanske 6 bord, sedan, direkt innanför entrén finns en bar/lounge i modern stil med spelautomater och sedan kommer man till inomhusdelen av restaurangen som ser ganska mycket ut som en typisk grekisk restaurang. Skumt. Men gott. Läs mer

2011-07-10

Beställde en slags kycklingrätt och den var väldigt god! Naanbrödet var också gott. Servicen var okej. Priserna var bra (ca 120-180 kr). Skulle kunna tänka mig återkomma! Läs mer
1 2 3 4 5 6 7   Nästa