Marianne L

Rekommendationer

2012-12-13

Då den nya ägaren till tidningen Borätt fann att 4% av utskickad tidning kom i retur mot normalt 1% beslöt man att uppdatera adressaterna via info från Bolagsverket.

I stället för att ta ut uppgifter om de 4% som kom i retur, tog man ut uppgifter för alla de 27.400 prenumeranterna, dvs 100%.

Därefter valde man ut mottagare via random choice för samtliga prenumeranter, dvs slumpmässigt val ur resp styrelse. Det betyder att även de prenumeranter på tidningen Borätt, som hade korrekt mottagaradress, fått sina mottagare av tidningen slumpmässigt ändrade.

Brf Korpen, som likt många brf:er, har en egen postadress har därmed fått den ändrad utan att styrelsen ens informerats eller tillfrågats.

När Brf Korpen efter grundlig genomgång av hur detta kunnat ske slutligen får ovanstående förklaring, och påtalar det oerhörda i tilltaget i ett argt mail, reagerar Borätt med att utlova gratis tidning till alla i styrelsen utom till ordföranden, som skrivit det arga mailet och man skriver att man hoppas att aldrig behöva ha med denne att göra.

Tidningen reagerar därmed som en lättkränkt tonåring i stället för att ta fasta på kritiken. Det är alltså ett värre brott att ilsket påtala det oerhörda i Borätts tilltag än att Borätt inser att man lider svår brist på kompetens i branschen. Läs mer

2011-11-23

DialOn eller Dialon är ett skit- och skojarföretag som utger sig för att ha säljuppdrag till SvD, IOGT-NTO Miljonlotteriet, Ica-Kuriren. Det har de inte. Googla på 0850112008, välj sajten missatsamtal (nr 2 på listan) och kolla vad folk tycker - ALLA HATAR DIALON. Som inte respekterar att man är med i NIX-registret. Som ringer sena kvällar. Ring upp det företag säljaren säger sig företräda, har de inte uppdrag åt typ SvD prenumeration, så polisanmäler SvD. Likadant med Miljonlotteriet, inte heller där har Dialon uppdrag. Följaktligen kommer Miljonlotteriet att polisanmäla Dialon. Ett skojarföretag, som det är dags att sjasa bort från marknaden som man gör med en spyfluga. Läs mer

2011-11-21

Kl 15.30 gick min man o jag in på Jensens Vasagatan för att äta tidig middag. Hovmästaren placerade oss vid ett bord för max 2 öldrickande gäster, mattallrikar för 2 pers kunde knappast få plats. Bordet stod dessutom vid väggen i gången som är restaurangens "E4a". Jag sa till om ett annat bord, det fanns ca 15-20 lediga för 2-4 pers i lokalen. När jag föreslog ett av de tomma borden, meddelade hovmästaren att den delen var stängd och alltså inte möjlig att få sitta i. Till saken hör att borden var dukade, några hade använts av gäster som lämnat beg. servetter o glas, värmeljusen var tända på samtliga. Att de alltså inte fick användas var ren lögn. Vi sa då att vi tänkte gå. Hovmästaren protesterade inte, erbjöd oss inte ett bättre bord. Han vände bara ryggen till och gick iväg.
Ett sånt skitställe!! Vill man inte ha gäster, så lägg ner verksamheten. Läs mer

2011-09-07

Oral B - tandborsten som kräver minst 15 tim laddning av batteriet. Har ställt frågan till P&G, inte en utan två ggr. Får samma idiotsvar, dvs att det bara tar 15 tim första ggn. Vilket det inte gör. Hädanefter köper jag eltandborstar av annan producent, skit samma vilken! Läs mer

2011-08-22

Hur bra som helst! Rekommenderas särskilt eftersom Scandic har en väl genomtänkt miljöpolicy, där man helt korrekt dragit slutsatsen, att det är de små detaljerna som gör det, särskilt när de omfattar alla rum! T ex är kylskåpet inkl minibar borttaget - snacka om att spara el o freon! De fåniga små paketen med schampo o duschtvål har ersatts av stora förpackningar, som kan användas av många, många gäster.

Frukostbuffén - du gör själv din portion havregrynsgröt = ingen gröt behöver kastas! Själva buffén är fräsch och genomtänkt!

Och sist men inte minst - personalen är toppen! Läs mer

2011-08-14

Lokalen och personalen kan inspirera den mest lättjefulla soffpotatis till storverk vid maskiner och löparbanor! Läs mer

2011-06-27

Midsommarafton. Fullsatt och köande gäster. Ändå håller Midsommarmenyn toppklass! Personalen orkar vara både vänlig, omtänksam och snabb. Ett bättre ställe än detta går inte att hitta på Djurgården om sommaren! Läs mer

2011-04-08

Efter en del strul löste sig problemet och föreningen och Erik Olsson mäklare har kommit överens. Läs mer

2010-07-05

Vi har låtit Sandå Måleri, Kungens kurva, göra en totalrenovering av en lägenhet i vår förening.

Vi kan ge företaget de allra bästa rekommendationer! Verkligt professionella hantverkare som gör jobbet, trevligt bemötande rakt av och prisvärt!
==== Läs mer

2010-05-26

Marianne L skrev om Miele AB
Miele säger "Immer besser" (ung. alltid bäst) om sig själva. Miele Professional instämmer. Och visst är Mieles maskiner bäst! Vi satsade på Miele när vi byggde om vår tvättstuga i vår brf. Både tvättmaskinerna och torktumlarna är nu efter fem år lika bra som när de var nya. 6 tvättmaskiner och 3 tumlare köpte vi.
Vi ville också ha ett elektroniskt bokningssystem, som vår förvaltare enkelt kan hämta ut underlag för debitering vid behov, eftersom vi betalar 5 kr/tvätt. Inga problem, sa Miele, och föreslog att vi skulle testa Miele Logic (bokningsprogrammet) och Miele Vision (hanteringsprogrammet för utdata). Vi betalade nästan 55.000 kr för program o installation av dem. Och vi lät installera bredbandsuttag enligt Mieles krav för uppkoppling.
En vecka innan tvättstugan skulle tas i bruk meddelade Miele att hanteringsprogrammet Miele Vision inte klarade bredband, eftersom programmet krävde fast Ip-adress. Vi hade inget val, så vi installerade uppringt modem. Efter 3 år kunde inte vår förvaltare hämta ut underlagen, eftersom man inte hade tillgång till telejack för uppringt modem, bara bredband. Då övergick Miele till att ta ut underlagen och maila dem till förvaltaren som pdf-filer! Utan att meddela styrelsen för vår brf! Efter ytterligare ett år fick vi kännedom om detta, och krävde då att Miele skulle uppdatera Miele Vision till modern standard.
Vi som testare av programmet hade sagt vårt!
Men icke då. Fortfarande, efter 8 månader, vägrar Miele att befatta sig med frågan. Brev från vår advokat besvaras inte ens. Den årliga servicen av maskinerna enligt vårt avtal har inte gjorts ännu trots att det gått 13 månader och vi betalat den årliga avgiften (30.000).
Vad är problemet? Antingen ska Miele uppdatera Miele Vision eller så ska man installera ett annat program, t ex Aptus, utan kostnad för oss.
Varken avtal, advokat eller ett otal mail och samtal, t o m till Mieles VD, leder någonstans.
Vi har nu skrivit till Mieles moderbolag i Tyskland för att få gehör för våra legala krav på funktion.
Otroligt pinsamt, Miele!! Goodwill, hört talas om hur man får sådan? Inte genom att nonchalera avtal och befintliga kunder i alla fall. Läs mer
1 2   Nästa