Rekommendationer

2013-06-30

Valter C skrev om Phaya Thai
Visst kan dom, men man får fråga artigt!
I vimlet av Thairestauranger är de flesta ägda av Vietnameser, Kineser, Indonesier eller Araber (!). Det finns det faktiskt några få som ägs och drivs av Thailändare, detta är en av de sistnämnda.
Menyn är koncis och saknar egentligen inte något, men snuddar aningen mycket till att se ut som en "dagens-lunch" meny. Atmosfären är ... Ja, den finns inte!
Maten i asiatiska restauranger har (enligt min mening) en tendens att smaka likadant var man än äter. Dessutom lämnar maten en underlig eftersmak, men inte på Phaya Thai!
Har man besökt Thailand så vet man att maten smakar annorlunda. Ber man artigt att de ska laga thaimat för att hjälpa minnas sista underbara Thailands resan, så fixar dom det med glädje!
Rejäla portioner och glatt bemötande av personalen.
Våningen i källaren skulle mycket väl kunna vara ett perfekt karaoke rum. Läs mer

2010-08-07

Bra och effektiv internettjänst. Sökning genom avisering via epost är suverän. Den aktuella iPhone applikationen kunde dock vara mer användarvänligt. Väljer den före BOLIGA:SE, men med liten marginal... Läs mer

2010-08-04

Valter C skrev om Café 60
Absolut förträffligt ställe att besöka efter 2 eller fler flaskor vin och med ett sinnestillstånd a la' "pang i bygget". massor med mat överallt, toaster, lasagne, pizzor, mackor, bakelser, tårtbitar, croissanter och biscotter. Killen i kassan kunde ta betalt och... ja, ge tillbaka växel. Jag beställde en Latte med mjölk och en canolo siciliano. Skummet var fint hjärtformat och canolon stor som en rullad kebabpizza fylld med torkade frukter i en basäng av grädde. Degen utgjordes av en sågspånsliknande choklad-doppat skal = supergott! en 6kg tegelsten som befäste sin existens i mitt tarmsystem till slutet av semestern.
Efter 3 bett (av totalt 60, för att få i sej hela canolon...) tog det 34 graderna på övervåningen hand om mej och matsmältningspocessen. Jag däste bort i en dimma med tunnelseende och skelögdhet, för att sedan somna med öppna korslagd blick.
Min fru beställde en kaka... men råkade tappa den på golvet. Den föll diagonalt ca 1,5 meter och lade sej tillrätta på övervåningens högsta trappavsatts... och gick inte sönder (ett mirakel!) ja, ett mirakel... fast oätbar!
Totalt ointressant information förresten.

Min bedömning... Bra tror jag , men minns egentligen inte så mycket.
Cafe 60 får 3 toarullar och en canolo siciliano. Läs mer
Nikke L gillar detta

2010-08-04

Superbra mat. Genomtänkta rätter, ordentligt tilltagna portioner och bra service.
Med salladerna får man en hög med mörkt färskt mjukt fullkornsbröd som redan är en garanti på att man blir mätt.
Trevlig personal som tar hand om kunderna även när det är stressigt. Bra priser och utsökt espresso. I like a lot!
Dessutom ligger det bra till i slutet av gallerian med en rad möjligheter att sitta och stå.
Uppskattat om detta hade varit en kedja av bar/restauranger. Läs mer

2010-08-01

Besökte stället med vänner och blev kalasfint bemötta. De förvarnade oss om att de hade 2 timmars sittningar, som visade sej vara en alldeles utmärkt längd för 2 omgångar tapas och 2 flaskor vin. Personalen sprang som myror och fixade effektivt med servering. Kunniga, proffsiga, snabba men inte stressade. Man får beakta att den spanska stilen på uppförande är stolt och på gränsen till arrogant (men ändå inte otrevliga), vilket tillhör och ska tillhöra miljön i en spansk restaurang!
Maten var bra. Samtliga tapas var serverade på små asietter med lagom portioner för att 4 ska få en munsbit eller mer. Stenungsbakat surdegsbröd kommer färskt skuret i brödkord i sällskap med bestick och sevetter, du får själv distribuera och duka. Såserna är fantastiska. Varma tapas serveras i varma ungsfasta keramikformar som håller värmen.
Vinet kommer med rätt temperatur och urvalet är ok.
Lokalen är liten och ger en skön atmosfär. Dock är den lite väl mörk.

Mamas & Tapas får 3 Pack-man (eller vad det är Reco vill symbolen ska föreställa).
Helt ok, ganska bra "faktiskt"... vad är detta för slutsatts i en betygsättning? Vadå "faktiskt"?... typ, trotts att det regnade så var det "ganska bra faktiskt", så slutsattsen är att det är bra? Ska inte medelbetyget i en 5 gradig betygskala representera ett medel?.
2 Pack-man är kass.
1 Pack-man är föremål för häktning och förundersökning... underligt...
4-5... Pack-man. Vad kan man mer än rekomendera ett ställe varmt? Det gör man väl med extremt bra, exceptionella ställen/företag? Läs mer

2010-07-31

Prova räkmackan på Tysta Mari! Helst med ett glas vitt vin till. Servicen är enastående! När man ätit klart poppar det upp en servitör från ingenstans, som frågar artigt om han får duka av, rena magin, men en service man saknar på vissa restauranger.
Hela Saluhallen är en kulinarisk inspirations promenad. Allt är fräscht och snyggt upplagt i vitrin montrarna och frysdiskarna. Betjäningen är professionell och artig. Applåder för allt detta, men... smakar det så kostar det. Inte vansinnigt dyrt, men ändå dyrt. Färska råvaror, kompetent personal, lokalhyror och lager kostar... Läs mer

2010-07-27

Skön atmosfär. Knappast ett ställe jag går till för maten.

Personalen är härligt internationell, hipp, trevlig och med en massa julgransdingel i skjortan där engelskan är en bra hävstång i beställningsförfarandet.
Underbart bemötande och stresståliga servitörer/servitriser.

Dyrt, nja, inte med bukfyllan och atmosfären.
Men en 3 rätters gourmet middag för två, där smakupplevelsen är prioritet, ja då känns det nog dyrt och fel ställe! Läs mer

2010-07-27

Mickelsen, Valrona, Michel Cluizel, Domori... ja det kan ju knappast bli fel!
Priserna är ok och personalen kompetent Läs mer

2010-07-26

Här är beviset! man kan idka vilken typ av verksamhet som helst hur undermåligt som helst och få det att gå bra, bara man ligger på rätt ställe!
Om du vill förstöra en kväll (kan ju faktiskt finnas ett sånt sjukt behov...) så är Jensens Böfhus AB rätta stället.
Kan inte sluta tänka tillbaka på denna urusla upplevelse. Som tur var besökte vi med vänner som vi känner sedan många år, annars hade de undrat vad för idioter vi är som föreslår denna miserabla upplevelse under deras Stockholms vistelse.

26 Juli:
Vilken KATASTROF!!!!!!

...men dyrt! Läs mer

2010-07-26

Vinnande! Budapest tårtan är enastående.
Gammaldags miljö och en stark känsla av kunnighet och erfarenhet.
Glöm inte att det är ett shweiseri (spriträttigheter) Läs mer
1 2   Nästa