Rekommendationer

2021-06-30

Har besökt restaurangen flera gånger under några år, tvyärr var det inte en bra upplevelse när vi var där igår.
Maten var inte mer än okej och portionerna var alldeles för små. Beställer man in mellanrätter förväntar man sig att det inte är portioner som motsvarar förrätter.
Bordet vi satt vid var instabilt och det fixades inte till ordentligt när vi sa till.
Vi beställde kaffe med tryffel efter maten. Kaffet kom, men tryffeln anlände först tills vi var redo att betala.
Kan har varit en dålig dag för köket och serveringspersonalen, men kurvan för Bockholmen har dragit åt fel håll ett tag. Blir nog inga fler besök framöver. Läs mer

2021-06-07

Jag köpte skärmskydd till min Iphone där idag, de satte på den åt mig också. Blev toppen.
De ville inte ta något extra för den "installationen", vilket jag tyckte de borde gjort. Istället kan jag berätta här på Reco att de var trevliga och gjorde ett bra jobb.
Jag besökte deras butik i Hässelby (Åkermyntan). Läs mer

2011-12-01

En hamburgare som får soltorkad köttfärslimpa att framstå som saftig, dessutom riktigt lång tid innan maten serverades. Varning för deras burgare! Läs mer

2011-04-11

När jag kommer in så möts jag av en modern coffeeshop med det vanliga utbudet av mackor, kakor, bullar och diverse kaffesorter. Men Muggen sticker ut ordentligt från andra fik - tyvärr är det dock inte till Muggens fördel.

Direkt när jag ska beställa så misslyckas kafébiträdet att besvara mina frågor då han växlar mellan engelska och svenska vilket gör mig förvirrad. Min relevanta fråga var vad skillnaden mellan fudgecake och kladdkaka är, vilket han misslyckades att besvara. Nästa dråpslag kom när jag skulle betala, 83 kronor för ett glas juice i plastmugg (!) och en bit kladdkaka med sprutgrädde. Jag vet att det inte är någon billig stadsdel att fika i men det får finnas lite rim och reson i priserna.

Med ett sådant pris så förväntade jag mig en väldigt god bit kladdkaka. Tyvärr var så inte fallet med den ledsna ursäkt till kladdkaka på min tallrik, troligen är det den torraste och sämsta bit som någonsin besökt min gom. Nej, om du prompt ska fika i området, välj för guds skull då ett annat ställe.

Bonus: Efter mitt besök på Muggen blev ett besök på fikets hemsida en fest utan dess like. Speciellt gillar jag meningen: "Vi brukar säga att på Muggen bakar vi med kärlek och smör."
Om det är sanning så är det en väldigt svart kärlek och ett dåligt smör om du frågar mig. Läs mer

2011-03-31

Här är ett ölställe som jag fullkomligen älskar. Det är nästan omöjligt att ha provat allt som baren har, utbudet är verkligen enormt. Tyvärr är priserna rätt höga och det kan bli rätt bullrigt där inne och det är inte så kul om man har hörselproblem. Läs mer

2011-03-31

Bishops Arms är ett ställe man besöker för ett glas öl eller flera. Priserna är som de brukar vara i den stadsdelen men utbudet är väldigt bra. Om du aldrig besökt Bishops Arms så är pubarna en tolkning av brittiska ditos. Läs mer

2011-03-31

Det här stället fungerar bara som en nödlösning om det är fullt på andra ställen. Ett stirrigt kafé/restaurang som har mycket högre priser än vad matkvaliteten tillåter. Utbudet är olika sallader, lasagne, mackor och fika. Läs mer

2011-03-31

Den här bokhandeln har ett väldigt stort sortiment där det mesta finns. På minussidan, och det är ett väldigt stort minus, är osäkert med när varor levereras. Ibland kan man få vänta i veckor innan böckerna kommer. Helst väljer jag andra bokhandlar. Läs mer

2011-03-31

Jag gillar verkligen konceptet med webbutiker som har utlämning av varor över disk. Handlade på Webhallen så sent som häromdagen, väntetiderna är inte så långa (och tiden kan bedrivas med tv-spel) och personalen är verkligen mån om sina kunder. Läs mer

ANDREAS I skrev om Vapiano
Vapiano är en franchise som kör italiensk mat. Om du vill ha ett säkert kort som inte kostar skjortan så är det bra. På minussidan är att det är sånt liv där hela tiden som gör att man ibland har svårt att få ro. Bäst på stället är deras piazzor. Läs mer
1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 14   Nästa