Björn J

Rekommendationer

2014-11-25

Björn J skrev om Apertura
Vi anlitade Apertura för att rita tillbyggnad till vårat 20-tals hus och är mycket nöjda. Jan gjorde ett mycket bra jobb och var hjälpsam även vid våra kontakter med Stadsbyggnadskontoret. Tack! Läs mer

2010-09-25

Verifierad kundrelation
Stor varning för Allmänna Rörjouren. Allmänna Rörjouren arbetar med hot, trakasserier och stämningar. Vi tog hem dom för att få en offert. Efter ett 10-minuters besök där vi fick en (värdelös) offert skickade de en faktura på 1700:-. Denna bestred vi enligt Konsumenttjänstelagen §37. Allmänna rörjouren hotade sedan min höggravida fru via telefon, skickade ett hotbrev till mig och drev ärendet ända till Tingsrätten.

I Tingsrätten gick vi med på en förlikning där de fick 500:- av oss. Detta enbart för att få ett snabbt slut och bli av med de här bondfångarna. Jag hade hoppats att Tingsrätten skulle förklara lagen för Rörjouren, men de var mest intresserade av att få ett så här litet mål snabbt avklarat. Vi fick dock stor hjälp av Konsumentvägledaren i Bromma som vi vill tacka för mycket bra stöd! Skojaren från Rörjouren skyndade vidare till nästa rättegång som han hade samma dag med någon annan lurad person.

För dig som letar efter en rörmokare. Vad du än har för problem kan det aldrig bli värre än att hamna i klorna på Allmänna rörjouren.

För dig som redan har råkat ut för dem. Ta hjälp av din Konsumentvägledare. Man kan även ofta få bra juristhjälp från sin bank.

Till Allmänna Rörjouren. Ni kan spara på porto och telefonkostnader för nya hot. Nästa kontakt ni tar med oss kommer ovillkorligen att polisanmälas. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte