Hagbard

Rekommendationer

2010-11-30

UNDVIK DETTA FÖRETAG!

De gör visserligen jobben ok men när fakturan kommer så blir det ofta en chock. Har man missat att vara ytterst precis med vad man beställer så installerar de vad de vill. Betala eller så driver de snabbt till inkasso och kronofogde.

Ett exempel. En dam beställde ett larm till ett större hus i Täby. Hon visste bara att hon ville ha ett larm. Enligt uppgift kostade ett standardlarm ca 4.500. Hon beställde ett larm, men sa inte standardlarm.

Räkningen kom några veckor senare, företaget hade helt sonika installerat en omfattande larmanläggning och fakturan var på över 24.000 kr.

Företaget påstår att de hade fått i uppdrag att installera larm och tyckte att det var ett lämligt larm för villan!

Nästa gång jag kontaktar en firma för lås och larm ska jag kolla att det är en seriös firma och inte rena bondfångare! Läs mer

2010-11-30

Hagbard skrev om Ica Kvantum
jag kan verkligen inte rekommendera ICA i Åkersberga centrum. Sedan flytten från gamla centrum har man bytt sortiment och höjt priserna kraftigt
Prishöjningarna är rätt kraftiga ofta mellan 10-25%!
Inte på mjölk och ost utan på de varor man ofta inte tittar så noga på eller inte vet vad de kostat tidigare.
Exempel Glass SIA 0,5l kostar nu 11,50 tidigare 9,50 prishöjning 23%
kattmat tidigare pris 79 4kg nu 97 4 kg prishöjning 23%

Är det vi konsumenter som ska betala den flotta nya centrumanläggningen med kraftigt höjda priser? Jag kommer i alla fall sluta att handla där och satsa på Willys i fortsättningen. Läs mer