Rekommendationer

2012-08-26

Sedan de åter började servera espresso eller macciato efter lunchen är de värda ett snäpp högre betyg. Mycket god italiensk mat, trevlig bemötande. Det vitlöksrostade brödet är oftast stenhårt, och lunchportionerna aningen små.

Mycket gott kaffe, de kan hantera en espressomaskin. Läs mer

2012-08-26

Mycket trevligt bemötande och allt är väldigt enkelt. Rekommenderas varmt! Läs mer

Marcus A skrev om Nespresso
Insåg plötsligt att Nespresso ägs av Nestlé, vars produkter jag aktivt anstränger mig för att aldrig handla. De har väldigt smutsiga samveten där man historiskt sett har gått över lik för att tjäna pengar, även i u-länder.

Nu gjorde jag precis samma misstag som Fredrik Strage (läs: http://korta.nu/nestle ) och känner mig väldigt dum.

Lyckligtvis har jag hittat fair trade-kapslar på Webhallen, och även alternativa (hälften så dyra) kapslar på kaffekrokodilen.se.

Snälla Nestlé, om ni nu har en sådan sanslös vinstmarginal på de små kapslarna (de kostar från 3,80 kr st), kan ni då åtminstone inte fylla dem med rättvisemärkt kaffe?

Upptäckte för övrigt att maskinen jag köpte kostar två tredjedelar så mycket på Webhallen. Läs mer

Marcus A skrev om Kontor
Vismas program är långt ifrån så enkla som de själva påstår. Du kommer tvingas betala för support, alternativt tvingas ha en revisor som förstår sig på detta, trots att du redan betalar dyra pengar för Vismas system.

Opedagogiska system och obegripliga begrepp, heltrötta videor som "förklarar steg för steg hur du gör".

Nej, lägg pengarna på en revisor istället, och skippa detta dyra och väldigt krångliga system. Läs mer

Marcus A skrev om Visma Spcs

2012-07-20

Verkar vara duktiga och ärliga. Det faktum att jag efter fem veckor fortfarande inte har fått tillbaka Vespan som är på reparation drar dock ner betyget ett snäpp. Läs mer

2012-02-20

Flygplatsen är bättre än Ryanair, men tyvärr solkas helhetsupplevelsen av detta otrevliga företag. En gång i timmen skriks något obegripligt ut i högtalarna på planen, bara för att alla som sover (bebisar, barn och vuxna) ska hoppa till och bli livrädda. Lotteriet ombord har den lägsta återbetalningen i världen, bara idioter köper en lott här. Men Nyköpings miniatyrflygplats är helt okej. Att den har "Stockholm" i namnet är bara löjligt, det är skitlångt från Stockholm. Läs mer

2012-02-20

Marcus A skrev om Eniro AB
Kan ni komma och hämta traven med telefonkataloger nu? Den har legat där i snart en månad, och jag har räknat dem och konstaterat att inte en människa har tagit någon katalog. Otroligt omiljövänligt och förlegat sätt att arbeta på. Kom och städa efter er, marodörer! Läs mer
1 2 3 4   Nästa