Rekommendationer

2011-12-12

Maten på Imperiet är bra. Servicen usel. Oengagerad, märklig och trög eller trippel. När vi anlände fick jag frågan om jag ville ha något att dricka. Letade febrilt efter en dryckesmeny men det fanns inget, så jag frågade vad de hade och fick en suck till svar samt ett "öl, vin, drinkar och alkoholfritt" till svar. Det menar du inte? Här, på en bar och restaurang? I började hade vårt sällskap på åtta tre personer som med jämna mellanrum kom och frågade exakt samma fråga. När vi hade ätit upp vår mat försvann de. När någon i sällskapet ville ha mer att dricka fick vi haffa någon som flängde förbi i farten, personen tog upp beställningen från den i sällskapet som ropat, men försvann direkt utan att fråga övriga sällskapet om de ville ha något mer att dricka. När de skulle stänga köket fick vi veta att de måste komma med notan. Helt ok. Om de nu hade kommit med notan. Efter en halvtimme när all kökspersonal plötsligt gått hem gick vi över till baren för att kunna få beställa något mer att dricka innan vi gick och satte oss vid bordet igen. Då kom en sur person som jobbade på stället förbi och frågade om vi kanske kunde tänka oss att betala. Självklart, om de nu kunde ge oss notan. Fick en kort ursäkt och notan. Därefter dröjde det ytterligare en halvtimme innan de kom för att låta oss faktiskt betala. Läs mer

2011-10-03

Går mer än gärna på bio i Vällingby - så länge jag kan undvika stora salongen. De små, nya, salongerna är bra och fräscha. Dessutom är det aldrig fullt här, vilket kanske är oroväckande men ganska skönt när man ser film. Trist bara att utbudet är sisådär. Läs mer

2011-10-03

Aldrig blivit så bra behandlad som patient som här. Visst att det kostar lite mer än annars, men jag betalar gärna lite extra för en timmes grundlig undersökning där tandläkaren tar sig tid, förklarar och verkligen undersöker än fem minuter på en stressad folktandvård. Läs mer

Evelina A skrev om Ho's
Gott, prisvärt, bra läge på restaurangen. Att inredningen inte är någon höjdare har man verkligen överseende med - återkommer mer än gärna hit! Läs mer

Evelina A skrev om Wagamama
Jag gillar konceptet. Bra mat till schyssta priser, samtidigt som man har en approach av att det ska gå snabbt och enkelt. Och det är precis vad man får. Inget ställe jag går till för en fin middag, utan för att det är god och prisvärd mat för en lunch eller en kväll med vänner. Läs mer

2011-08-05

Systembolaget är ombyggt till självservice. Bra utbud och inte farligare kötider mitt under högsäsong än att gå på systembolaget en fredagseftermiddag i Stockholm. Läs mer

2011-07-30

Tyvärr riktigt dåligt. Var där på midsommardagen då hela Öregrund är översvämmat av folk och fullt överallt. Därför hade vi även överseende med att det skulle ta tid med mat, men servicen var skrattretande. En kvart efter att vi beställt maten får vi veta att det tar en timme tills vi får maten - trots att restaurangen faktiskt inte ens var fullsatt. Fortsatt märklig service under hela tiden toppades med att en i sällskapet fick ha både sin förrätt och huvudrätt på bordet samtidigt eftersom de lagat allt samtidigt och "inte hade plats för tallriken i köket" när personen skulle äta förrätten. Maten då? Som i vilken halvkass korvkiosk som helst. Läs mer

2011-07-26

Tyvärr riktigt usel service. 4 pers i sällskapet beställer mat samtidigt, vi får den serverad utspritt över en timmes (!) tid. Påpekar det fyra gånger med rätt otrevliga svar. Dessutom fick jag fel mat två ggr. Trist eftersom maten ändå var okej, men middagen blev fördtrd. Läs mer

2011-07-18

Jaktens pizzor är goda, kebaben fantastisk. Klassisk pizzeria med allt vad som ingår, t ex förvirrad personal. Men man har ändå överseende eftersom maten är god, okej priser osv. Även ett att få ställen i Öregrund som har öppet året runt. Läs mer

2011-07-18

Perfekt för färsk fisk och godsaker som knappt går att få tag på på Ica/Coop i Öregrund (vilket i sig är märkligt...). Inte billigt, men gott och väl värt pengarna ändå. Dessutom ligger det fint till, man kan äta där eller ta med sig ut på klipporna för att äta. Läs mer
1 2   Nästa