Annika D

Rekommendationer

2011-05-24

Jag är mycket nöjd med Elsa. Hon tar den tid hon behöver för att göra ett bra jobb och lyssnar på kunden. Hon är väldigt bra på det hon gör och jag skulle varmt rekommendera henne.

Jag bokade en tid där efter att jag blev besviken med massproduktion platser som Klippoteket (vem är inte det?) och hennes avslappnade attityd och professionalism var precis vad jag ville. Kvaliteten är mycket bra och priserna är genomsnittliga. Läs mer
L2 Lockar & Lack gillar detta

2011-05-24

Slösa inte din tid på Klippoteket!

Om du letar efter en bra frisör, bör du gå någon annanstans. Detta är en plats för massproduktion med brist på respekt för kunder, låg kvalitet och höga priser.

Jag hade bokat tid på internet med Linda K, som är ett slags verkställande direktör. När jag kom dit var hon inte där. När hon äntligen kom in sa hon att hon inte har tid att klippa mitt hår, eftersom jag ville ha en ny frisyr och det skulle ta en timme. Hon sa att hon hade bara 45 minuter till hennes nästa klient och sa att jag måste boka en annan tid. Och jag hade även organiserat barnvakt åt mitt barn att komma i tid! Hon sa att hon ville boka en ny tid, eftersom hon var professionell och inte vill spendera bara 45 minuter på mitt hår! Varför kunde hon inte skjuta upp andra mötet? Jag är säker på att det inte skulle ha kostat henne något. Det var en sådan fars att jag gick ut väldigt arg. Hon slösat bort min tid och pengar, men hon vill bli betalt när kunden inte komma! Hon måste betala samma pengar när hon inte kommer.

Jag bestämde mig för att gå till en plats där jag kommer att få ett personligt bemötande och gick till en salong som heter Locker & Lack i närheten av där jag bor och flickan som jobbar där gjorde exakt frisyr jag ville och till mycket lägre pris. Läs mer

2011-04-14

Om du vill ha en bra mäklare bör du anlita någon annan. Vi upplevde dem som oprofessionella och opersonliga. Deras säljare är inte välutbildad, tillämpar samma stil på varje lägenhet. De försökte sälja vår, gjorde fina broschyrer, satte upp ljus och bara stod där och väntade att lägenheten ska sälja sig själv. Det gjorde det inte. även om det var bredvid Tessinparken med vacker utsikt. Det kan hända. När vi ville ta en paus i processen, blev de arga på oss (det var vårt fel att de inte kunde sälja den). I slutet, när 3 månader exklusivitet hade löpt ut och vi hade blivit av dem och anlitade en mycket mer erfaren mäklare, skickade de oss istället för en lista med de 20-30 intresserade besökare de hade varit i kontakt med, ca. 450 namn som är "blockerade" av dem (förmodligen hela kundbasen) och krävde kommission om en av dem köpte lägenheten. Läs mer

2011-04-13

Jag gick till Mama Mia, men blev besviken. Först kunde jag inte ens tala med dem på telefon oavsett hur många gånger jag försökte. När jag äntligen lyckades och kom in i receptionen för mötet med barnmorskan, hälsade ingen mig, ingen frågade mig vad jag behövde. Jag var tvungen att söka och fråga efter barnmorskan och väntade i ett stort rum med så många andra mammor. Jag kunde inte sluta tänka på Ford och vad han menade med standardisering och förenkling att bearbeta högst input per tidsenhet att maximera vinsten. Då barnmorskan brydde sig inte om mig som person, men höll ett föredrag om vad det var att vara mamma (för henne och hennes tre barn). Då hennes IT-system inte fungerade (eller hon kunde inte använda den, jag vet inte), så hon sa att hon kommer att ringa mig senare. Om på en fri marknad kvalitet vinner, måste det här stället gå ner. Läs mer

2011-04-13

Jag träffade Birgitta och hon tog verkligen en bra hand om mig. Hon är mycket erfaren, snäll och tar hand om både den fysiska och den psykiska processen att bli mamma. Hon tar sig tid hon behöver för att behandla varje mor som en unik människa och tar extra hand för speciella behov och önskemål. Jag kan bara önska att andra mödrar hade en så bra barnmorska. Läs mer

2011-04-12

Vi beställde några möbler och den levererades som förväntat. De bar även en 130 kilo garderobe till vår dörr, även om vi inte hade betalat för leverans (vi kunde inte bära det själva). Så länge ingen klagar. Vi kommer att få huvuddelen av våra möbler slutet av april och då ska jag se om det positiva intrycket bekräftas. Läs mer

2011-04-12

Vi flyttade inom Gärdet och Stadsbuds var det bästa valet vi kunde ha gjort. Professionell, effektiv, noggrann och roligt! De kom för att se lägenheten och gjorde en kostnadsberäkning. De var punktliga och var mycket snabbt och välorganiserat. Mycket professionell även med packning. Jag rekommenderar detta företag om du vill ha bästa kvalitet för rimligt pris. Läs mer

2011-04-12

Jag åkte dit för att prova manikyr eftersom jag bor i närheten. Det var så dålig att det enda jag kunde göra var att ta bort det när jag kom hem. Slarvig och ovårdad plats. Jag rekommenderar dig att gå på något av de andra salonger på Östermalm om du vill ha bra kvalitet. Jag har inte provat andra behandlingar men är glad jag aldrig behöver gå dit igen. Läs mer