Rekommendationer

2011-07-25

Kanske Hornstulls mest överskattade café. Goda bullar och mysig liten lokal men personal med oerhört trist attityd. Min mamma frågade om de hade något vegetariskt alternativ på menyn och fick "Ja, vi har fiskgryta" till svar. När mamma förklarade att hon är "riktig" vegetarian, d v s inte äter fisk fick hon en axelryckning till svar och stressade blickar. Istället för t ex: "Då har vi en god macka med mozzarella och tomat". Vi kände oss besvärliga och beställde te och bullar för att inte besvära personalen mer. Tid för frågor och funderingar fanns tydligt inte.

Personalen har (mig veterligen) nyss börjat ta kontokort (över 50 kr). De visar dock tydligt att de tycker att kort är besvärligt. Fick höra småtrista kommentarer som "Vi får se om det här verkligen går på över 50 kr" och "Ja, det här kommer ju ta sin lilla tid..".

Suck. Läs mer

2011-07-25

Vad ni än gör - vaxa er inte här. Jag var i desperat behov av att vaxa benen så jag valde Siam Beauty Center eftersom de hade sommaröppet och ligger nära mitt jobb. Jag blev vänligt mottagen, fick en kopp te men redan när jag såg platsen jag skulle vaxas på - ett "rum i rummet" med små draperier som enda insynsskydd - började jag ångra mitt val. Strax utanför satt andra kunder och fick diverse behandlingar. Var plötsligt extra glad över att jag "bara" skulle vaxa benen. Jag berättade för värdinnan att jag ville vaxa hela ben. Hon nickade och sa att det skulle ta ungefär 30 minuter. Sedan började cirka 75 min (!) av nästan outhärdlig smärta (jag är annars typen som brukar somna när jag vaxar benen). Vaxet som användes måste ha varit kallvax eller illa uppvärmt varmvax för det kändes som att kvinnan som genomförde vaxningen skulle riva av mig huden varje gång hon drog med vaxrollern över mina håriga ben. Det kändes ungefär som att någon drar stelnat bivax över huden. Det är första gången jag upplevt att själva applikationen av vax gör betydligt mer ont än när håret dras bort. Värst var knäna och bikinilinjen. Hudterapeuten drog nonstop i säkert 20 minuter längs med knäna och jag blev inte förvånad att se att jag efteråt hade stora blåmärken runt knäna och stora röda märken längs hela bikinilinjen (som nu har blivit död hud som flagar bort...). När den manlige ägaren efter behandligen skulle ta betalt lade de helt sonika till 50 kr eftersom de även tagit lite av just bikinilinjen. Trots att jag inte bett om det. Jag borde ha sagt nej, men orkade inte tjafsa. Ville bara gå och aldrig komma tillbaka. Håret är visserligen borta men det var inte värt smärtan. Aldrig mer. Läs mer

2011-07-19

Paulina M skrev om La Neta
Underbart gott. Har inte varit här på några månader då jag bytt jobb men min man och mina vänner återkommer ständigt eftersom de älskar La Neta lika mycket som jag. En av få "äkta" mexare (läs: inte svennebanantexmex) i Stockholm. Läs mer

Paulina M skrev om Slaj AB
Sunkigt, rörigt och dåligt utbud på filmer. Jag kommer oftare ut tomhänt än med film. Känner mig inte alls inspirerad. Den enda hylla jag gillar är "Personalen rekommenderar". Personalen är nonchalant och långsam. Ser ibland inte att man står vid kassan. Läs mer

2011-05-20

Ett traditionellt och berömt konditori. Inte riktigt min kopp te. Stelt och dyrt och ganska snoffsig personal. Litet utbud av mackor etc. Dock fantastiskt när det gäller beställda tårtor och bakelser. Väldigt fräscha och goda. Bra ställe för externa morgonmöten (små sällskap) då det är relativt tyst och ligger väldigt centralt. Läs mer

2011-05-20

Mysigt alternativt och HBT-vänligt café nära Hornstulls strand. God frukost och goda mackor. Pressar egen juice. Vackert beläget vid vattnet, intill lika fina Bio Rio. Personalen är varken otrevlig eller trevlig. De gör det de ska och inte mer. De är inte särskilt snabba heller. Räkna med att det kan ta tid att få det du vill ha. På helgerna kan det dessutom vara väldigt fullt och lång kö. Kommer du med barnvagn - fråga om det är okej att ni sitter i foajén till Bio Rio där det finns mer utrymme och är lugnare. Oftast går det bra. Läs mer

2011-05-20

Ganska dyr men ändå fantastisk och stor matbutik i två plan. Har bra barnsmatsutbud och härlig bröd- och köttdisk. Butikens layout är dock aningen förvirrande. Jag lyckas alltid gå vilse på övervåningen. Läs mer

2011-05-20

Helt OK skönhetssalong som har relativt låga priser och är duktiga på brasiliansk vaxning (de använder varmvax som gör det hela mindre smärtsamt). Trevlig personal och bra läge nära Slussen. Boka 2-3 veckor i förväg om du vill vara säker på att få en bra tid. Läs mer
mikael k gillar detta

2011-05-04

Ett av få ställen som jag ofta återkommer till. Beställer alltid samma sak: ost- och skinksallad. Jum! Dessutom har de flera olika färskpressade juicer som de gör på beställning. Det går snabbt att få maten. Det enda negativa är att salladerna görs på löpande band och ser ut därefter (men de är som tur var goda ändå) och att lokalen är väldigt trång. Människor med rullstol/barnvagn göra sig icke besvär. Läs mer

2011-05-03

Bättre utrymme nu när butiken flyttat till nya lokaler men utbudet är fortfarande dåligt. Ofta urplockat. Dålig frukt/grönsaksdisk (dyrt och torrt). Helt okej kött- och ostdisk. Dåligt med alternativ såsom havre/sojamjölk. Dessutom verkar de helt plötsligt ha slutat sälja "vår" mjölkersättning (Nan) och blöjor (Huggies). Butiken är dessutom dyr. Läs mer
1 2   Nästa