Rekommendationer

2019-03-05

Göta Energi har tydligen satt i system att inte påminna sina kunder om att de begår avtalsbrott när de byter leverantör, och samtidigt har bindningstid kvar. Jag åkte på en straffavgift på 1700:- och enda sättet att "slippa" den var att bli kund igen. Då fick man beloppet tillgodo. Det är många kunder som råkat ut för samma sak, så jag vill verkligen uppmana alla att inte välja Göta Energi. Läs mer
2019-03-06 Göta Energi AB svarar Daniel N
Hej Daniel!

Tack för ditt betyg. Det är beklagligt att du hamnat i den här situationen. När man byter elbolag är det viktigt att man kontrollerar sina avtalsvillkor och sin bindningstid, gör man inte det kan det tyvärr leda till en brytavgift. Vi försöker ringa till alla kunder som är på väg att bryta sina avtal men bryter man med väldigt kort varsel kan det hända att vi inte hinner ringa ut.
Har ett avtal blivit brutet erbjuder vi självfallet våra kunder pengarna tillbaka om de någon gång återvänder till oss.

Vänlig Hälsning Göta Energi AB
2019-03-06 Daniel N svarar Göta Energi AB
Jag förstår er förklaring, men att "försöka ringa alla" är helt enkelt inte tillräckligt bra kundservice.

Dessutom - när jag var i kontakt med er kundtjänst så uppgav de att företaget man skulle byta TILL hade ansvaret att kolla uppsägningstiden. Inte att det var mitt ansvar som kund, eller att ni försökte kontakta alla som var på väg att bryta avtalet.

Ni far med osanning och skyller på andra (antingen på kunden eller tredje part). Men jag tänker att det straffar sig i längden. Lycka till med att skaffa nöjda kunder framöver.
2019-03-11 Göta Energi AB svarar Daniel N
Hej Daniel,

Vi beklagar din uppfattning av vår kundservice. Vi tar åt oss av din feedback och jobbar för att utvecklas i framtiden.

Är det något vidare vi kan hjälpa dig med så hänvisar vi till kundservice: 020-231500

Vänliga Hälsningar Göta Energi AB
2019-03-11 Daniel N svarar Göta Energi AB
Toppen :) Ni kan väl konkretisera på vilket sätt ni jobbar med det?
Läs mer genom att expandera tråden +

2018-11-19

Patrik är supervass. Rutinerad, kommunikativ och vänlig. Han är realistisk och driven och affären känns trygg från början till slut. Läs mer
2019-02-21 Patrik L svarar Daniel N
Supertack Daniel! Verkligen fina ord.

2018-07-26

Helt ok, men lite förvånad över det goda omdömet här. Ganska neutralt bemötande. Svårt att förstå totalkostnaden i offerten. Läs mer