Rekommendationer

2021-05-06

CAROLA H skrev om Ocab
TL;DR
Företaget överfakturerar en pensionerad änka med en prisökning som innebär offerten x 3 som slutpris. Detta för att utföra det jobb de skulle ha gjort från början.
Företaget misslyckas med att ta bort mögel på vind enligt offert, och anser att det är rimligt att mögel kommer tillbaka efter 3 månader.
Företaget är mycket otrevliga i sin kontakt med kunder.
Jag måste starkt avråda alla potentiella kunder till att anlita detta bolag.

-----

Vi kom i kontakt med Ocab med anledning av att vi köpte ett hus där tidigare ägare precis fått en åtgärd av mögelpåväxt gjord på vinden. När vårt försäkringsbolag skickade ut en besiktningsman fick vinden nedslag på grund av att de inte hade skrapat bort möglet som låg där, utan bara sprutat på ett medel. Vi kontaktade då Ocab som först inte svarade på mail eller samtal, men när det väl begav sig hänvisade de till att vår säljare var ansvarig för kontakten. Vår säljare mailade bolaget och uppgav att vi tilläts ha kontakt å hennes vägar, men de vägrade att ha en dialog med oss. De skickade inte ut något att titta på jobbet, svarade återigen inte på mail eller samtal, och de få kontakter vi fick var direkt otrevliga. När sedan säljaren valde att anmäla dom till ARN, avslutade de allt kontakt med hänvisning till detta. Det sjuka i det hela är att de dessutom har mer än trippel-fakturerat en kvinna på 74 år för ett jobb som de hade offerterat till en tredjedel, men sedan inte gjort ordentligt. När isoleringsfirman var på plats vägrade de köra på isolering för att Ocab inte hade rensat bort möglet tillräckligt. SÅ vad gör Ocab då? Jo, de tar betalt igen för ett riktigt dåligt utfört jobb. En varning till alla är att Ocab inte tvekar att överfakturera eller att ta hundratals tusen betalt för ett jobb där de tycker att det är rimligt att problemet återkommer efter 3 (!) månader. Nu sitter vi här och ett antal månader till har passerat. Möglet på vinden? Jodå, det frodas och mår bra. Tacka fan för det, det blev ju aldrig borttaget.
Tro inte att de åtgärdar problem eller är försiktiga med sina kunder. Läs mer

2020-12-15

Från allra första kontakt till allra sista, kan jag inte säga annat än att jag är extremt nöjd.
Det fanns från första stund ett öppen och snabb kommunikation, och även installation av vald produkt flöt på som på räls.
Alla var mycket trevliga och tydliga med vad som låg framför oss både i tidsplan och förväntningar.

Detta är garanterat en firma som jag kommer att anlita igen om behov uppstår. Läs mer
2020-12-15 Jörgen J svarar CAROLA H
Tack själv för ett trevligt bemötande

2020-10-05

Vi skulle flytta från två adresser till en tredje och hittade företaget här på Reco. Den inledande kontakten med företaget var mycket positiv och tillmötesgående. Det fanns en tydlighet i offerten och det var raka priser med tydlig kostnadsbild. Det var inga problem med lån av flyttkartonger, utan det gick snabbt och smidigt vid upphämtning.

Själv flytten i sig gick riktigt bra. Två lastbilar och fyra personer stod redo att flytta bohaget. Vid minsta frågetecken kring om saker skulle med eller ej, så frågade de. De var försiktiga med kartonger och möbler, trevliga och lättsamma, men samtidigt grymt fokuserade.

De jobbade på i högt tempo, hittade lösningar på problem och måste dessutom ha spelat en hel del Tetris med tanke på deras förmåga att packa lastbilarna...
Alla saker är hela, rena och så gott som allt hamnade på rätt plats på den nya adressen. Detta gjorde att jag kunde vinka av gänget med ett leende på läpparna och att jag nu varmt rekommenderar detta företag till alla som letar efter en flyttfirma. Läs mer
2020-10-10 Transport cars stockholm ab svarar CAROLA H
Hej Carola !
Efter att du tagit din tid för att skriva denna väl detaljerade och varma rekommendationen om oss , har vi läst igenom den ett antal gånger och tagit den vidare för hela TRANSPORT CARS:TEAMET , det är otrolig motiverande att läsa såna rekommendationer och extra glädjande var det för teamet som hjälpte dig med ditt uppdrag kan vi meddela dig, tack !
Ni är alltid varmt välkomma åter till oss när ni eller någon anhörig till er behöver våra tjänster igen, hojta bara till då så är vi där på plats redo för att dra fram nya leende från er.

Med vänliga hälsningar
Transport Cars Stockholm AB
Transport cars stockholm ab gillar detta

2017-10-29

Jag köpte en bil via Stockholms bilgrupp och som en del av dealen skulle jag få nya vintersulor på befintliga fälgar. Detta pga att tidigare dubbdäck var på tok för slitna för min smak. Sagt och gjort, det fixades och bilen köptes av mig. Frid och fröjd tills dess att jag skall sätta på vintersulorna nu i år och alla bilfirmor vägrar att göra det då de anser att däcken är för gamla. Tillverkade 2010 enligt märkningen...

Trist nog har det visat sig att sommarsulorna är av låg kvalité också.

Jäkla klantigt av mig att inte kontrollera detta ordentligt och krasst nog står det i kontraktet endast att det är "omläggning av vinterhjul", men det känns som ett riktigt svinigt agerande. Firman kanske sparade in ett par spänn, men förlorade en ny kund som garanterat inte kan rekommendera denna firma. Läs mer

2011-10-31

Kom till Min Bil Haninge för att de samarbetade med det företag jag beställde nya däck genom.
Bokar tid, kommer dit och får reda på att det kommer att ta 1-1.5 timme max och att de ringer mig när det är klart. När det har gått 2.5 timmar utan att jag har hört något börjar jag bege mig tillbaka. När jag är framme, får jag beskedet om att det är kaos inne på verkstaden denna dag, att kundansvarige inte är på plats och sedan får jag även beskedet att en kille precis kom dit som hade punka och att han skulle hjälpa honom. Allvarligt. Jag har inte hört något på 3 timmar (det tog tid att ta sig dit) och en kille med punka prioriteras före mig.

Jag blir erbjuden en lånebil, men avböjer och sätter mig på ett fik i närheten. Sammanlagt tog det närmare 4 timmar för mig att få mina däck bytta och jag fick sammanlagt tre "ursäkta" och ett erbjudande om lånebil och om jag skall vara helt ärlig så räcker inte det för mig som konsument.

Jag kommer aldrig mer att använda mig av Min bil Haninge och jag kommer inte bara aldrig att rekommendera denna verkstad, utan jag kommer även aktivt säga till personer att de inte skall anlita dem. Läs mer