Emil S

Rekommendationer

2013-04-15

Företaget är avregistrerat för moms och F-skatt och finns inte längre. Läs mer

2013-01-14

Emil S skrev om Zenato AB
Lämnade in min bil där för invändig rengöring.

Först fick jag en muntlig prisuppgift. När det var dags att lämna in bilen visade det sig att priset var exklusivt moms, trots att han tidigare frågat om det var som privatperson jag skulle ha det.

Efter några timmar var bilen rengjord. Men redan samma dag upptäckte jag att det var fläckar kvar på mittkonsolen som hade gått bort om de använt en våt trasa.
Någon dag senare tyckte jag det var immigt när jag tittade i innerbackspegeln, då visade det sig att de inte ens hade torkat av den med en torr trasa!
Så för mina 1000 kr (plus moms) har de snabbt viftat över insidan med en torr trasa och lite hastigt dammsugit golvet. Hade kunnat göra det själv med samma resultat på under 30 minuter. Där fick jag för att jag anlitade "proffs".

Hade jag gjort det själv hade det blivit billigare (även om jag tagit ledigt från jobbet för att göra det) och bättre. Hade dessutom kunnat köpa en dammsugare för de pengarna.

Kommer garanterat aldrig att anlita dem igen! Läs mer

2012-11-07

Verifierad kundrelation
Som kund till ett företag som anlitar dessa har jag blivit helt värdelöst bemött!

Men de tjänar ju pengar på att vara envisa och otrevliga. Fast de förstör för företagen som anlitar dem, jag kommer att försöka hålla mig undan från dessa företag i fortsättningen! Läs mer

2012-05-18

Sjukt god mat. Men tyvärr var servicen lika dålig som maten var bra.

En stirrig servitris utan servicekänsla.
En blev trampad på foten.
En fick servetten nedriven av servitrisen och fick den bara upplagd istället för att få en ny.
En av fyra hade beställt en färdig trerättersmeny, vilket gjorde att ingen annan blev tillfrågad om de ville ha efterrätt, utan den kom bara in.
När vi hade bett om notan tog det sån tid att var vi på väg att gå till baren för att betala. Läs mer

2012-01-11

Emil S skrev om Com Hem AB
Jag nappade på två månaders gratis XL från Com hem när jag köpte ny TV. Ingen bindningstid. Hade tänkt behålla det minsta paketet efteråt för att få bättre bild. Men när gratisperioden var över blev bildkvaliteten mycket sämre!

Så jag ringde för att säga upp det.
1. Först knappar jag in mitt personnumer i telefonen.
2. Sen kommer jag till kundtjänst som vill ha mitt personnummer och kopplar mig vidare till en kollega.
3. Då kommer jag till ytterligare en som vill ha mitt personnummer igen och igen kopplar mig vidare till en kollega.
4. Då kommer jag till tredje personen på kundtjänst som också vill ha mitt personnummer och kopplar mig vidare till en kollega. Nu får jag säga upp abonnemanget, men har tre månaders uppsägningstid.

Så nu betalar jag i flera månader för något som jag inte nyttjar, eftersom det inte är bättre än det jag har gratis... Läs mer

2011-12-16

Fick idag en faktura från företagen på 250 000 kr!
Jag har inte en kvarts miljon och jag vet inte ens vad det är för företag!

Bävar för när jag skall prata med kundtjänsten om de är så dåliga som ni andra skriver...
Är det ett blufföretag? Borde polisanmäla dem för bluffakturor! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte