Rekommendationer

2020-03-17

Jag avråder och varnar er för att besöka denna veterinär. Jag bokade tid för att de skulle ta bort tandsten på en av våra tikar och fick tid kl 15.00 igår. Först fick jag inte vänta i Receptionens del med soffor och stolar pga corona. Det fick inte vara för många där enligt hon i kassan. Det var ingen mer än jag och det fanns bara en skitig trädgårdsbänk utanför stt sitta på. Då det var min tur tittade veterinären på tiken och sen sa hon att jag skulle boka en tid. Det är det jag gjort i telefon sa jag och jag har fem mil enkel väg hit från gården. Ja hon i receptionen har gjort fel sa hon. Ingen ursäkt utan bara det. Det var inte förrän jag sa att det här får ni kompensera mig för ekonomiskt som hon sa att jag inte behövde betala undersökningen. Självklart inte sa jag och jag ska ha mer jompensation sedan också. Jag gick ut till bilen med tiken och in igen till kassan och sa att jag skulle inte betala något men ska ha en tid. Då skulle den unga blondinen blrja diskutera det och jag tappade humöret och sa ge mig en tid nu. Jag har redan slösat tre timmar på er pga er inkompetens. Då sprang hon iväg till rummet bakom dör jag såg vererinären jag prstst med. Sen kommer en tredje kvinna ut och jsg säger boka en tid... Då ljög hon mig rakt upp i ansiktet och sa att vi har ingen tid förrän om fyra mån. Tror du jag är lika dum i huvudet som ni är här sa jag ? Då flinade hon och jag bad henne dra åt helvete och gick. Nu ska jag boka tid hos Min Veterinär i Skövde istället. De har alltid varit bra och trevliga. Dessa vill bsra bli av med kunder så hjälp dem med det. Det här ska skrivas om på nätet och alla mina bekanta vet det. Läs mer

2015-05-09

fdgsdfgsdfgsadfgsdfgsfgsdf sdfsdfsdfsdf Läs mer

2013-01-14

MATS C skrev om Murar
Vi har haft dem där vi bor och en anställd reparerade vår rörspis med eldfast tegel. Det blev bra även om vi fick vänta länge på jobbet. Nu har de varit här och installerat ett galvanisterat rör i vår skorsten i den rökgång som går ner till kaminen. Det jobbet blev felaktigt utfört.

Läs nedanstående e-mail som jag nyss skickade till dem och som beskriver det hela.

-------------------------------------

20120108 Var två stycken anställda här och installerade ett galvaniserat rör i rökgången till vardagsrummet. Jobbet tog fem timmar.

De hade inte med sig rör så de kunde montera den stos jag sagt att jag ville ha monterad ca 120 cm upp på väggen då vi ska ha en spiskamin i vardagsrummet sedan. Jag hade bett er att de skulle sätta in en stos så det blev ordentligt anslutet och samtidigt förberett för spiskamin. Men det blev inte gjort.

De som var här och jobbade sa att material, en rördel samt två böjar skulle ha kostat 2000 kronor. De sa att det var därför bättre att de kom en gång till, tog upp hålet och satte in stos längre upp. De murade fast det rör som kaminen var anslutet med i murstocken.

20120111

Jag reklamerade via telefon till Ove på firman att det är sämre nu än innan de kom hit och drog in ett flexirör i rökgången. Pasi var i Thailand. Det glödde bara svagt, brann ingenting alls. Ove sa att han skulle be de anställda kontakta mig. Idag 20120114 har de ännu inte hört av sig. Senare under dagen började det puffa så pass mycket ur kaminen då luckan var stängd att vi beslutade att inte elda mer i den.

20120114

Vi tyckte att det luktade rök i huset men förstod inte var det kom ifrån. Idag upptäckte jag att det runnit rätt mycket tjära ut ur kaminen ner på plåten under den. Två stycken hundkorgar för 800-1000 kr stycket är förstörda eftersom de låg nära kaminen och det runnit tjära på dem. Det kräver vi ersättning för.

Jag ringde idag och pratade med sotarmästaren i Skövde. Han ska komma hit och inspektera ert arbete på fredag 18/1. Det är stor risk för sotbränd om det kommit mycket så mycket tjära i röret att det runnit ut ur kaminen och ner på plåten under den samt ut på golvet. Ger sotarmästaren oss eldningsförbud med det röret som era anställda monterat så kräver vi att ni omedelbart åtgärdar felet. Måste röret bytas, som det är stor risk för enligt sotarmästaren, så ska vi ha det åtgärdat omedelbart. Vi fick vänta flera veckor på att få hit er och då ni kommer så kan era anställda inte göra jobbet rätt. Det är kallaste tiden på året och kaminen i vardagsrummet är vår huvudsakliga värmekälla.

Vi kommer att kräva ersättning för ökad elförbrukning då vi måste ha två byggfläktar på 1200w gående dygnet runt då det är som kallast.

Vi kommer även att kräva ersättning för att ta bort tjäran från golv och kamin samt det besvär det innebär för oss att era anställda måste komma hit igen för att göra jobbet ordentligt.

Nu avvaktar jag fredagen och ser vad sotarmästaren säger vid besiktningen.

Fortsättning och uppdatering.

Han som äger firman, var som sagt på semester då vi reklamerade att det inte gick att elda i kaminen. Pasi som han heter som äger Murarn i Mariestad har en gammal pensionerad gubbe som står i butiken och denne sa till mig i telefon att han "inte kan någonting". Jag bad honom be anställda ringa upp mig så att de fick komma och titta och åtgärda felet och det skulle gubben göra. Då ingen kom på flera dagar så ringde jag sotarmästaren för min erfarenhet av byggskojare samt att det är så viktigt att det är rätt installerat då det handlar om eldstäder gjorde att jag ville ha en kontroll så att inte huset skulle brinna ner och arbetet gjorts felaktigt. Jag anade oråd också då ingen hörde av sig på flera dagar.

Sotarmästaren hade inte tid att komma på en veckan så resultatet var att vi var utan värme i två veckor i kallaste vintern.

Pasi kom hit samtidigt som sotaren och det visade sig att det inte var något fel på installationen utan att det hade blivit ett sot/tjärlock som de enkelt hade kunnat rensa bort åt oss bara de hört av sig och kommit hit. Jag fick ingen ursäkt för att det inte kommit någon och ingen kompensation över huvud taget. Pasi var istället bara sur då han var hos oss. Han skrattade och hade roligt åt att vi hade dåligt isolerat också eftersom vi renoverar. Så toligt var det inte att vara utan värme två veckor i kallaste vintern kan jag tala om för er som läser detta.

Tretusen mer än det skulle kostat kostade oss det där jobbet genom att jag var tvungen att ta hit sotare för en inspektion.. Tusenlappen var lön för att hans två anställda skulle ta sig hit och tillbaka.

Dessutom bör nämnas att det ramlade ut en tegelsten ur den murning som en av hans anställda gjort då han reparerade vår rörspis en kort tid efter det att det var gjort.

VARNING: Oseriös ägare av firman med inkompetent parsonal. Läs mer

2012-12-08

Ett totalt oseriöst företag. Vi var tvungna att dra företaget till Allmänna Reklamationsnämnden. De har två anställda som jobbar ute med byggjobb. Akta er för dem, kompetensen är noll.

Det är inkompetens och byggfusk samt att de även försökte debitera oss för en hel dag med två anställda utan att de varit på vår fastighet och jobbat. Jag ska inte gå in på det i detalj här men som sagt, akta er..

En av ägarna (det är ett gift par som äger Myrhults Snickeri) springer omkring och kallar sig för snickarmästare från Tyskland också då han är Tysk. Han har ingen sådan utbildning och han har antagligen ingen utbildning alls inom branchen. Det är tur att han gör det i Sverige och att han inte har det skriftligt på hemsidan för det är ett rätt grovt brott att göra så i Tyskland.

Kompetens har ägaren definitivt inte det har han visat. Han har sagt att han jobbat som chef på ett möbelsnickeri i Tyskland med 34 anställda och skulle komma in med bevis till ARN med det och det har han inte gjort på nio månader. Han har inte heller styrkt någon kompetens på något annat sätt.

Han lovar garantier men kan inte ge någon då han inte har utbildad personal. Han låter dem göra betongjobb trots att de inte kan, han låter dem göra jobb i bärande konstruktioner trots att de inte kan. Det kan vara farligt.

Han ljuger och fifflar och har även lurat oss på 12 000 SEK på material. Jag har begärt att få ut kopior på originalfakturor men inte fått det. Det har jag försökt med snart ett år. Totalt är företaget skyldiga oss nästan 90 000 SEK. Det är det vi tvistar om i ARN.
2012-12-08 Läs mer

2012-12-08

Haga Limo är ett bra företag. Håkan som äger företaget är en duktig och seriös företagare. Jag tycker det är synd att vissa människor går så i taket över ett e-mail med reklam. Det är vad jag kallar i-landproblem. Det är väl bara att be honom att ta bort från e-maillista?

Han har grävmaskiner också och dränerade runt vårt bostadshus på gården. Jobbet gick snabbt och det blev bra. Jag kan verkligen rekommendera Håkan. Läs mer

2012-12-08

Nedan mitt e-mail till företaget som jag skickade nyss. Läs det så ser ni hur man blir behandlad på det företaget som kund.

Hej

Bra att ni hade så dålig service. Först fick jag vänta i en kvart på att få göra in som ni vet. Sedan då jag kom in fick jag veta att bilen skulle bli en tum lägre med de däck ni hade hemma och att de inte skulle passa på alufälgarna.

Jag åkte och frågade sambon om hur vi skulle göra. Hon tyckte vi skulle lägga på de 185 mm ni föreslog. Jag åkte tillbaka och skulle då inte få hjälp för att det var en gubbe som skulle ha däcken bytta på sin bil. Det var en plats ledig av de två ni hade i verkstan. Klockan tre skulle det komma två till sa ni, klockan var tjugo i tre.

En av personalen sa att jag skulle vara tvungen att komma tillbaka halv fyra trots att det tar bara tio min att byta på min bil. Jag frågade om det var bara jag som skulle vänta eftersom jag fått vänta en kvart innan utan att få någon ursäkt och att ni varit småsura då jag kom fem minuter sent gången före det då jag var hos er.

Det gick inte att prata med er anställde. Han menade att jag skulle driva omkring i samhället mitt i vintern eller åka ut till gården och sen in igen istället för att de hjälpe mig med däcken. Ska jag åka någon annanstans? sa jag då till den anställde. Ja det kan du göra sa han. Bra, då gör jag så sa jag. Hej då.

Jag åkte till Mariestad istället och fick 4 st däck en tusenlapp billigare än jag skulle betalt hos er. De la på däcken direkt åt mig. Jag fick 195 mm breda däck också som passade på de aluminiumfälgar jag har.

Jag ska verkligen inte besvära er mer och om folk frågar mig om er verkstad ska jag säga till dem som de är att ni hellre skickar iväg en kund till en konkurrent än att ni tjänar pengar, plus att ni inte kan skaffa fram däck till den bil de har. Uruselt helt enkelt.

Slutligen måste jag tacka er för att jag sparade 900 kr genom att åka till Mariestad och fick bredare och bättre däck MED dubb på de fälgar jag ville ha dem på.

Tack för er skitdåliga service.

Mats Carlsson Läs mer