Rekommendationer

2018-08-03

Thomas D skrev om Klarna AB
Hallå Klarna AB vad håller ni på med egentligen? Ni mailar fakturor som varken är specificerade med OCR.nr eller summor? Hur ska man då veta vad betalningen gäller och hur mycket som ska betalas?

Först togs pappersfakturorna bort som alltid kom för sent efter sista betalningsdag, men papper är ju ändå mer miljövänligt än alla dessa plastprylar kopplade till Internet som sen förbränns och gifterna sprids ut i atmosfären.

Klarna AB är ett företag som förfallit...... Läs mer
Mario V gillar detta

2018-03-28

Thomas D skrev om Improva
Kan inte säga annat än att Dr Magnus Hober var oseriös Läs mer

2017-04-18

Thomas D skrev om Dorunner
Anlitade ett markföretag som jag inte var nöjt med, uselt rent ut sagt. Upptäckte sen att det inte gick att få in sitt negativa omdöme, det var bara de positiva omdömena som Dorunner tog in. Försökte även att få kontakt med Dorunner angående detta med de svarade aldrig. Läs mer

2014-11-18

Ett gift par f.d. "bilburen ungdom" från 70-talet äger denna bilverkstad, onödig men kanske kul kuriosa att veta. Problem med stavning på kvitton etc är ganska roligt mitt i bedrövelsen.

Vi lämnade in vår klassiker i tron att verkstaden kunde renovera bilens automatlåda vilket de inte klarade av. Bilen fick lämnas in igen och igen, vilket ledde till ytterligare fel och cirka 100 mil (!!!) i provturer av bilmeken. Till slut så tröttnade jag och ville ta hem bilen med bärgare, men verkstadsägaren ville inte det (helt otroligt).
Istället så behöll verkstaden bilen i 3 månader till samtidigt som deras verkstad byggdes om och bilen fick ytterligare skador då bilen fick knuffas omkring inne i verkstaden.
Vi fick tillbaka bilen "färdigreparerad" samma vecka som garantin på automatlådan gick ut, perfekt timing minst sagt. När jag fick tillbaka bilen så sa ägaren : "hörru du, he he motorblocket har spruckit!"
Jag har ägt och kört med bilen i över 10 år så det är definitivt inte jag som har orsakat det utan i så fall bilverkstaden med sina "provturer". Läs mer

2014-01-26

Dessa trevliga servicesinnade killar som numera håller till i Bromstens industriområde, rättade till det som klantarna i Vällingby hade ställt till med på mina fina kromade 50-tals ekerfälgar som jag skrivit om tidigare. De plockade bort de fula balansvikterna av bly på utsidan och utan att det blev fula märken (bara det en bedrift). Sedan balanserade de om hjulen och placerade vikterna långt in på baksidan av hjulen, perfekt balans. Dessutom så fick jag kromade nipplar runt om på köpet. Jag bara frågar, kan det bli bättre service? Hur kan det skilja så i kunnande mellan olika däck/fälgfirmor är dock skrämmande. Läs mer

2013-10-09

En trevlig tobaksaffär där man kan spela också som ju namnet antyder såklart.Roliga, tillmötesgående och hjälpsamma till skillnad mot andra liknande butiker.En tobaksaffär som jag varmt rekommenderar ett eller gärna många besök i. Läs mer

2013-09-22

Jag har min 50-tals bil helförsäkrad i detta försäkringsbolag som är en del av Moderna Försäkringar. Men helförsäkringen har visat sig vara helt urvattnad. Jag lämnade in min bil för en automatlåderenovering förra hösten till en som det senare har visat sig oseriös bilverkstad i Kungsängen norr om Stockholm. Det blev problem direkt med automatlådan och bilverkstaden och jag kom överens om att jag skulle återkomma med bilen i början av juni i år. Det absurda i situationen blev att jag inte fick tillbaka min bil på 3 månader. Denna skumma bilverkstad hittade på det ena felet efter det andra och körde sönder min motor, för att automatlådegarantin skulle ticka bort. Jag kontaktade Bilsport Specialförsäkringar för råd om hur jag skulle göra, men de svarade mig inte ens. Efter 3 månader, bara några dagar efter att garantin på automatlådan gått ut och verkstaden i Kungsängen skulle byggas om, så blev bilen "färdig", perfekt timing. Summa att betala för "bilreparationen" cirka 45.000 kr. När jag åkte för att hämta bilen och även när jag kom hem med bilen, så upptäckte jag en mängd skavanker som uppstått under den 3 månader långa vistelsen i verkstaden i Kungsängen. Det var repor i kromet, repor/sprickor i lacken, buckliga lister etc, samt bristfälligt utförda mekaniska arbeten. T.ex så rann bensinen ut på gatan när jag skulle tanka därför att bilverkstaden i Kungsängen inte skruvat fast tankröret ordentligt, klart allmän vårdlöst och livsfarligt beteende. Jag påpekade detta direkt och gjorde en reklamation/skadeanmälan till verkstaden i Kungsängen och ringde sedan till Bilsport & MC Specialförsäkring i Växjö, där jag fick tala med skadeavdelningens chef som sa ok, jag skickar dig en skadeanmälningsblankett. Jag fyllde i den och skickade tillbaks den, väntade sedan på en bekräftelse och information som de själva sagt att jag skulle få. Inget hände, dagarna gick och bara tystnad. Jag kontaktade då skadeavdelningen på Bilsport & MC Specialförsäkring igen efter en vecka och frågade hur det gick med mitt skadeärende ? Jag fick då ett kortfattat skrivet brev från samma skadeavdelningschef som jag talade med veckan innan, som skrev att min helförsäkring omfattar inte skador som uppstått på en bilverkstad och jag får med andra ord inte en krona för att jag fått min bil förstörd av denna oseriösa bilverkstad i Kungsängen. Läs mer

2013-03-01

Trevliga, kul och kunniga killar med Laszlo i spetsen,som ger 100% av sitt kunnande. En verklig kontrast mot andra bilverkstäder. Jag rekommenderar verkligen ett besök på denna verkstad.
Thomas Läs mer

2012-11-11

Varning för en riktigt klantig däckverkstad. Lämnade in 5 st kromade handgjorda Kelsey-Hayes från 50-talet (replikor) för omläggning.Första varningsklockan ringde när jag mötte verkstadschefen Arne och bad honom vara försiktig med mina dyrgripar. Han svarade att ska du inte använda bilen eller ska den stå under en presenning? Jag svarade att om de ska repas så vill jag stå för det själv. Fick tillbaka dem repiga därför att de inte känt till hur ekerfälgar ska balanseras och nu har luften gått ur vänster framhjul och det är pyspunktering i de övriga efter ca 3 mil. Ekerfälgar ska antingen balanseras på bilen eller också i en speciell balanseringsmaskin utan gripfötter och som då inte utgår från fälgcentrum i balanseringen. Det är dessa hårdgummiskodda gripfötter som har repat mina fälgar.På grund av att de inte haft kunskapen om detta så har de placerat vikter överallt, även på utsidan.Nu står bilen i mitt garage med snart helt tomma hjul runtom. Läs mer

2012-07-09

Okunniga, inte bara lite okunniga utan helt otroligt okunniga Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte