Zammy C

Rekommendationer

2017-04-25

Trodde Shurgard var ett någorlunda seriöst företag men har verkligen fått äta upp det. Man saknar kunskap om sina egna avtal, hänvisar till punkter som man först inte vet något alls om men efter många om och men kan plocka fram, anger olika parametrar för sina klimatkontrollerade förråd men kan inte ange vad man egentligen anger, kör en hard sell-metod där man tvingar dig att köpa till tjänster som du inte behöver (ingår oftast i din hemförsäkring) och "glömmer" att berätta om dessa så det inte framgår förrän man är framme vid betalningsmomentet.

Man skriver under avtal om autogiro - Shurgard har inte avtal om autogiro hos vissa banker(!), man skickar ut fakturor som saknar sista betalningsdatum men är jättenoga med att ange vad det kostar om du inte betalar fakturan i tid. Ringer man till Shurgard i Malmö och undrar vad de håller på med slutar det med att den ansvarige slänger på luren för de har "inte lust" att prata med en mer när deras argument som är rent nys inte håller.

Försöker man nå någon på huvudkontoret så avslutas samtalet innan man kopplas fram. Känns som ett rent bluff-företag som det bara är en tidsfråga innan de går i konkurs (kolla deras årsredovisning). Pinsamt från A till Ö. Hade jag vetat vad jag vet idag hade jag aldrig någonsin valt Shurgard. Bered dig på det värsta. Läs mer

2016-11-09

Innan jag köper en tjänst av ett företag brukar jag kontakta företaget för ett mindre jobb för att se om de är intresserade och hur de hanterar en mindre kund. Ett företag är ju aldrig mer intresserade av dig än strax innan du blivit kund. Kontaktade därför Malmö Betong och Stenslip via deras formulär på hemsidan och gissa vad? Fullständigt ointresserade, återkommer inte ens överhuvudtaget med någon form av svar. Välj en annan leverantör som är lite mer intresserad! Läs mer

2016-11-09

Innan jag köper en tjänst av ett företag brukar jag kontakta företaget för ett mindre jobb för att se om de är intresserade och hur de hanterar en mindre kund. Ett företag är ju aldrig mer intresserade av dig än strax innan du blivit kund. Kontaktade därför Grönlunds Golvsystem via e-post och gissa vad? Fullständigt ointresserade, återkommer inte ens överhuvudtaget med någon form av svar. Välj en annan leverantör som är lite mer intresserad! Läs mer

2016-02-05

OBS, denna rekommendation gäller Garageportexperten MALMÖ, inte någon annanstans. Garageportsexperten i KRISTIANSTAD t ex ger ett mycket seriöst intryck - helt i motsatt till Malmöporten AB som jag varnar för.

Kontaktade Garageportexperten Malmö under sommaren 2015 för att jag ville byta min garageport samt göra en ombyggnad av garaget i samband med detta. Eftersom Malmöporten AB hade varit hos mig några år tidigare för att titta på samma sak och att man sa att man hade ritningar från det första besöket som kunde användas för ombyggnaden så tyckte jag det var lämpligt.

Fick offert på alltihopa efter många om och men - dock inte ritningen som man sa att man hade gjort. Efter åtskilliga påtryckningar (ritningen bejhövdes för bygglovet) och efter åtta veckors total väntetid och efter att man ljugit mig rakt upp i ansiktet och sagt att man faktiskt HADE skickat ritningarna så erkänner dem att de inte har några ritningar alls. Efter åtta veckor. Jag blir då heligt förbannad och efter det vill man inte ta uppdraget alls.

Jag vill alltså varna för den oseriösa hantering som Garageportexperten i Malmö/Malmöporten AB har vid den här typen av ärende. Att ljuga kunden rakt upp i ansiktet i åtta veckor (allt blev därmed försenat med två månader) är en mycket låg stående form av företagande.

Strax därefter pratade jag i ett helt annat ärende med en god vän till mig som när han hörde att jag hade varit i kontakt med Garagportexperten i Malmö upplyste mig om att han hade haft precis samma erfarenhet av dem när han skulle montera en garageport i Eslöv två år tidigare då det var en otroligt oseriös hantering av ärendet där också rena lögner förekommit. Han var alltså inte ett dugg förvånad över hanteringen och hade han vetat om att jag skulle byta garageport hade han varnat mig i god tid. Nu blev jag istället av med åtta veckor men lyckligtvis fick jag tag på en mycket seriös och duktig monterare istället.

Du som läser detta kan alltså spara dig allt detta besvär och söka upp någon mer seriös, t ex Garageportexperten i Kristianstad eller Stehags Port i Stehag som håller en helt annan nivå. Läs mer

2016-02-04

TV-Net i Löddeköpinge AB äger domänen lodde.se. På denna domän tillåter man att det förekommer förtal utan att på något sätt gör något åt det. Det finns en man som skriver under pseudonymen Elitaren som cyklar runt i Skåne och filmar bilister som inte gör såsom Elitaren tycker att man skall göra. Därefter förtalar han dessa bilister med namn och registreringsnummer på siten. Och detta tillåter alltså ägaren TV-Net i Löddeköpingen AB utan någon som helst åtgärd. Mycket dåligt. Läs mer

2014-12-15

Ringde från Malmö rörande lite saker som bara fanns i Stockholm och Janne på Teknikmagasinet svarar och hjälper mig på ett otroligt föredömlig sätt! Mycket glatt överraskad eftersom kundvård är det som de flesta företag helt missat i dag. Dock inte Teknikmagasinet. Och inte nog med att jag blev väl mottagen och hjälpt på ett väldigt bra sätt (långt över vad jag ens hade förväntat mig), Janne ringer och FÖLJER UPP det han sagt att han skall utföra. Och grejorna kom precis som utlovat.

Mycket trevligt att det fortfarande finns personer som tar sin uppgift på allvar och ger utmärkt kundvård - något som tyvärr är väldigt sällsynt nuförtiden!

Tack för all hjälp Janne!

Zammy Läs mer

2014-11-20

Zammy C skrev om Bisnode AB
Fullständigt oseriösa, sparar även privata adresser och VÄGRAR att radera dem (de säger i vanlig ordning att de gör det men det kommer ändå spam via deras register). Lama ursäkter om "ny leverantör" etc etc men detta sker VARJE gång och har varit så i flera år. De vägrar också att radera dig från deras register.
Mycket oseriösa och bryter alltså mot marknadsföringslagen men det bekymrar ju inte Bisnode för de står ju över lagen. Jag har hört deras ursäkter ett flertal gånger och deras VD:s "försäkringar om att de är mycket seriösa" är rent nys med den track record de har med spam. Undvik att ha med Bisnode att göra om du vill vara seriös annars får du samma seriositetsstämpel som Bisnode. Läs mer

2014-11-20

Sämsta sortens spammare. Efter att ha bett dem radera alla uppgifter om mig fortsätter de att skicka spam. År ut och år in och varje år skriver jag till dem och varje år ber de så hemskt mycket om ursäkt och NU skall jag vara morttagen. Ren bluff, de struntar i vilket och raderar INTE dina uppgifter utan fortsätter att spamma privatpersoner vilket strider mot marknadsföringslagen. Men så enkla saker som lagar bryr sig Tidningskungen naturligtvis inte om. Läs mer

2014-10-21

Zammy C skrev om Mediafy
Tidningskungen är det varumärke som Mediafy går under ut mot kund. Akta dig noga för att köpa en prenumeration via Tidningskungen, när de väl har fått tag på din e-postadress så kommer de att spamma dig trots att du kontaktar dem och säger att de inte får lov att göra det. De bryter också mot god marknadsföringssed genom att inte ha en enkel avregistreringslänk och de vägrar att ta bort dig från deras register vilket också strider mot detta. Tidningskungen är alltså verkligen ett oseriöst företag vad gäller din personliga integritet och deras förhållning till spam. Trots upprepade kontakter med dem så sker alltså ingen radering från registret respektive borttagning från deras spamlista och heller ingen förbättring av spamutskicken så att de har en avregistreringslänk i sig. Trist. Man förstår inte att de stora förlagen vill ha med ett företag med denna inriktning att göra. Men det är väl som vanligt - Money Talks. Läs mer

2013-12-11

Man blir väldigt glad över att det faktiskt finns bilverkstäder som förstår att det är kunden som står i centrum. Lomma bilverkstad är ett sådant exempel och är ett föredöme för hela branschen! Man känner sig oerhört väl emottagen, verkstaden håller överenskomna tider, priser och liknande, man utför jobbet på ett föredömligt sätt och man tänker själv och föreslår lämpliga åtgärder när man ändå har monterat ner något (och detta med kundens bästa i åtanke, inte att sälja mer tid eller delar). Priserna är rimliga och man kör därifrån med ett leende. Detta är väldigt glädjande och jag hoppas Lomma Bilverkstad fortsätter på detta sätt i många år till! Förtroendet är på topp! Läs mer
1 2   Nästa