Rekommendationer

2019-02-25

En dagisägare som inte går att prata med/som inte bryr sig om hundars bästa eller ifall hunden blivit skadad hos dem, de har vid vissa tillfällen en dålig attityd. Tex när vi såg att han plötsligt saknade ett par tänder så var ägaren mycket sur för att man undrade vad som hade hänt och enligt henne har det inte hänt något. Veterinär konstaterade sen att det inte var fråga om tandlossning utan någon form av skada pga olycka. Sedan fick man ta bort tandrötterna också vid ett dyrt besök.
För hård hantering av ens hund. Sedan har vovven fått kloklippning regelbundet hos dem och hans rädsla har utvecklats till panik när man ska klippa klorna.
Hög omsättning på hundar/kunder.
Min pälskling har knäproblem, personalen slog ofta grinden (inne på dagiset) mot hans stackars knän. Det blev inte bättre när jag bad dem att vara försiktiga med grinden. Läs mer

2019-02-18

En svag fyra då portot var för dyrt på den produkten jag beställde. Den borde ha packats mindre och kommit ner i brevlådan, nu blev det problematiskt för mig att hämta ut det på utlämningsstället. Snabb leverans. Läs mer
2019-02-18 Grön Gåva svarar Daniela C
Man har nyligen ökat på måtten för varubrev vilket ger oss möjlighet att skicka
små/lätta försändelser med spårbarhet som levereras ut i brev/post lådan
till bättre priser, något vi på Grön Gåva efterfrågat länge. Att kunna erbjuda våra
kunder så kvalitativa och billiga frakter som möjligt är viktigt för oss.

2018-11-29

Ett extremt dyrt ställe som suger ut dina sista kronor. 5029 kr för att kräka min hund akut. PLUS att de var så pass inkompetenta att de väntade hur länge som helst med kräksprutan så att föremålet min hund hade svalt var inte längre kvar i magsäcken. Hade de gett honom sprutan när vi kom in (inom 2 timmar) så hade han kräkts upp det. Han åt föremålet framför mina ögon och det påtalade jag till veterinären, ändå så skrev hon i journalen att inget främmande föremål fanns i honom. Vilket ledde till att Agria inte ersatte besöket, pengar som jag verkligen behövde få tillbaka. Rekommenderas inte pga de hutlösa priserna och deras inkompetens!
Sedan har de också mage att ta 20 kr/min (om inte mer) för att ringa till receptionen på obekväma tider inför ett aktubesök. Det går heller inte att ringa dem från ett telefonkontantkort, bara om man har ett telefonabonnemang. Läs mer

2018-08-10

Usch säger jag bara. Sedan jag fått vägglöss i lägenheten har jag endast negativa erfarenheter av Anticimex. Skulle ALDRIG välja er om jag fick välja saneringsfirma. Ni kan knappt svara på frågor kring sanering av vägglöss, ni hade missat att boka in min tid, och jag väntade den dagen i onödan på att ni skulle komma. Mejl får man svar på efter 1,5 vecka. Lite väl segt när man måste ha svar gällande förberedelser inför sin sanering. Det mesta jag kan om vägglöss har jag fått läsa mig till på nätet för ni vet ju ingenting, eller så struntar ni i att informera. Och det bästa av allt, idag kom en kille för att behandla hela lägenheten för vägglöss. Tror ni han gjorde det? Vissa rum/väggar var obehandlade, och han ljög mig rakt upp i ansiktet.Jag fick strö kiselpulver efteråt själv efter bästa förmåga. Ett är då säkert, ni skiter i kunderna. Dagens fuskjobb kommer att rapporteras till min hyresvärd. Läs mer

2018-04-26

De lurar dig som konsument. Beställde för över ett år sedan deras UC skydd, ville bara ha den för ett par månader men de hade endast att man kunde välja för ett helt år, okej då. Fick bli nästan tusen kr för detta då. (I efterhand ångrade jag även köpet då man inte får något för pengarna).
Så när ett år hade gått tänkte jag inte mer på den här tjänsten tills de börjar fakturera mig för tjänsten hade plötsligt blivit tillsvidare. Vilka skojare. Jag ber dem säga upp tjänsten men de tvingar en betala för hela TVÅ månader efter att man sagt upp den. Sådana lurendrejare klarar jag mig utan. Läs mer

2017-06-16

Snälla låt inte ditt djur somna in på det här jävla stället. Idag skulle jag ta bort min älskade Macgyver. När jag hade ringt i förväg och ställt frågor så fick jag inte veta att det skulle ske med narkos och att man inte fick närvara vid avlivningen. Okej tänkte jag, även fast jag ville vara med när han somnade in. Förutom att jag inte fick närvara så tände veterinären inget ljus, det brukar man alltid göra på andra ställen, hon bar iväg honom kom inte tillbaka på över en halvtimme. Jag satt och väntade och undrade om något gått snett, Istället för att komma tillbaka med honom så såg jag henne ta emot andra patienter. Emedans jag fick tillbaka en bur med många lösa fjädrar. Jag får aldrig veta exakt vad de gjorde mot honom men våldsamt och ovärdigt slut fick min Macgyver det råder inga tvivel om. Efter påtryckningar på förbigående personal där jag undrade vad som hänt och var min gamla undulat är så kom till slut veterinären som hade hand om avlivningen. De hade inga färdiga lådor för avlivning (helt sjukt) istället knölade hon in honom i en liten förpackning efter något medicinskt tillbehör. Och när jag öppnar upp den lådan så har han en jättestor kal fläck, det krävs rent övervåld för att man ska kunna dra ut fjädrar så att det blir en stor kal fläck. Det är helt sjukt vad lillkillen fick gå igenom och så rädd han måste ha varit. När jag ifrågasatte det här så var veterinären, Julia, uppkäftig. Hade jag vetat att det skulle bli ett så omänskligt och ovärdigt avslut för min familjemedlem hade jag gått till en annan klinik som jag vet är human på avlivning. Har aldrig varit med om sånt övervåld vid avlivning.
Så förutom sorgen och förlusten känner jag enorma skuldkänslor för hur han fick avsluta livet på det här jävla stället. Han var dessutom världens snällaste och skulle aldrig bitas eller försöka komma loss när man fångar in honom i handen. Kommer aldrig sätta min fot där igen. Vila i frid min vän, jag är sååå ledsen att du fick ett sånt slut. :( Både jag och hans husse misstänker starkt att de inte lyckades med narkosen och PLOCKADE HONOM PÅ FJÄDRAR ISTÄLLET MEDAN HAN LEVDE SÅ ATT DE/HON KUNDE STICKA HONOM PÅ RÄTT STÄLLE MED EN AVLIVNINGSSPRUTA. Hon nämnde innan hon tog honom till narkos att om det inte gick (mao att hon är så inkompetent att hon inte kan avliva korrekt med narkos) så skulle hon sticka honom istället. De plockade vår älskade vän medan han fortfarande levde. Vi är så förbannade. Gå aldrig hit, de behandlar djur som skräp. Läs mer