Patrik Esbjörn S

Rekommendationer

2021-11-24

Jag vill varna alla för det här rekryteringsföretaget. Det här är ett oseriöst företag som inte kommer ge Er den person ni söker och som de sköter rekryteringsprocesser så bidrar de inte med mycket så man undrar ju vad köparen av tjänsterna betalar för. Det första de gör är att skicka iväg en länk med tester som kandidaten skall göra. Tid för detta är c:a 1 timma för kandidaten och jag frågade vad testerna mäter och vad som är viktigt för tjänsten som testet mäter så kunde de ej svara på det. Sedan så får man en länk till en intervju som också är helt digitaliserad där man filmar sig själv. Om det är så att man har skyddad-ID eller jobbar eller har jobbat med skyddsklassade saker och ej har tillåtelse att finnas på sociala medier/tv etc. så finns det inget sätt för företaget att hantera det utan du kan inte söka tjänster på marinkraft då de har bestämt hur processen ser ut utan att ta hänsyn till sekretesslagar säger. Helt enkelt här skall det gå fort och jakt på nya uppdrag och kvalitet på rekryteringarna är låg och om du är missnöjd som kund så kommer de bara säga, men testet visade ju.... Vänd er både som sökande och som arbetsgivare till någon annan seriös på marknaden. Läs mer

2021-09-20

Cleeven Sc AB är ett oseriöst företag som många andra i branschen. När du söker ett jobb hos dem och ska få gå på en intervju så vill de att du skall fylla i några dokument 24tim innan intervjun. Det de egentligen vill är att du flyttar över informationen som finns i ditt CV så de kan överlämna till deras kund. Tänk er själva..... De väljer ut 40 personer som avsätter 1 timma var för att göra deras jobb som de tar betalt av kunden för. Fyll inte i dokumenten utan de har fått all info i CVn och de får sköta sin egen administration som de får betalt ifrån kunden för att göra. Upplägget känns girigt och oseriöst så vill de ha tillgången i deras verksamhet som är det arbetssökanden så får de börja jobba lite själva också för den ersättningen de lurar av sina kunder på. Läs mer

2021-01-21

Jag vill varna alla för Jur.kand! Hon är kriminell och sprider sekretesshandlingar som hennes klient har kommit över på olagligt sätt. Hon ägnar sig åt förtal och ärekränkningar och saknar totalt moral och etik. Hennes arbetsgivare tycker tydligen inte att det är ett problem att ha en sådan människa anställd på familjens jurist. Man bör också tilläga att tidigare var hon advokat men hon vart väl tvungen att avsäga sig titeln och bara vara jurist då det inte är förenligt med god advokatsed att bete sig som hon gör. Läs mer

2020-04-08

Upplevde intervjun och intervjuaren som otroligt oprofessionell. Jag mottog ett negativt besked att jag inte gick vidare i processen och det kan jag ta. Men det jag inte kan ta är den dåliga motiveringen där "Rickard" svamlade om sina känslor. Människor som börjar sin meningsuppbyggnad med jag känner är människor som inte tar ansvar eller inte har något på fötterna. En person som har yrkesstolthet och är professionell använder sig av uttrycken jag tycker, jag anser eller min erfarenhet säger och kan motivera sina beslut. Det kunde inte "Rickard". Om jag vore beställare av en tjänst/produkt från Fasticon så skulle jag dra öronen åt mig och fundera på om de ger något mervärde att nyttja deras tjänster då jag uppfattade det som en spåtant utan verklighetsförankring. Ett stort minus är att när "Rickard" Gjorde företagspresentationen så läste han rakt upp och ned från företagets hemsida, Jag hade sidan uppslagen och låg två ord för honom i mitt huvud... Om man inte lägger ner mer tid på att fördjupa sig i företaget som man skall företräda i rekryteringen så åter igen vad betalade kunden för? Inte var det för en seriös rekrytering där rätt personer går vidare och en professionellt ansikte utåt då Fasticon i den situationen företräder kunden och sedermera företaget som man skall arbeta/anställas på. Trovärdigheten faller ju ganska snabbt för Fasticon om de som är experter på rekryteringar har rekryterat "Rickard" till att utföra viktiga och seriösa rekryteringar.

Går endast att sammanfattas som pinsamt! Läs mer

2020-02-26

Ett katastrofföretag som jag avråder arbetstagare att ha kontakt med. Jag sökte en tjänst som de hade utannonserad och de ringde upp mig för en telefonintervju. Den som intervjuade mig såg min CV och såg tydligt att jag hade en liknande befattning idag. Hon beskrev att hon hade lång erfarenhet inom sitt yrke och hade läst många CV,n i sina dagar. Ändå så ringer människan och presenterar ett lönespann på mellan 25000-28000:- och påstår att löneläget ligger där. Jag har i dag 49300:- Hon prata sig varm om konsultverksamhet med hade ingen aning om vad ABK09 var... Läs mer

2019-04-22

Besök inte denna resturang! Jag gick förbi på torget och såg en vän som satt på restaurangens uteservering. Jag stannade till på en meters avstånd till uteserveringen och efter c:a 30 sec kommer personalen ut och säger att jag inte får vistas på torget som är allmän plats och kastar öl på mig helt oprovocerat. Sedan gick han in och hämtade läsk och kastade över mig. Vid tillfälle två filmade jag händelsen. Jag har polisanmält händelsen och anmält restaurangen till tillståndsenheten för utskänkning och fastighetsägaren. Se video nedan!

https ://youtu.be/A7J_pVkXHHg Läs mer

2019-01-31

De uppger att det har varorna på lager på sin hemsida och på prisjakt men efter att jag har lagt min beställning så uppger de att jag ska få produkten om 2-5 arbetsdagar. Sedan får jag ett mail att varan är slut på lagret och kommer om c:a 14 dagar.... Jag är övertygad om att jag inte har min produkt om 14 dagar.

känns väldigt oseriösa när det gäller orderbekräftelser och leveranstider. Läs mer

Hej,
Jag rekommenderar ingen att köpa eller serva din hoj här. De ljuger folk rakt upp i ansiktet när det gäller leveranstider på reservdelar. De sköter heller inte garantiåtaganden heller. De byter ägare och skyller på den andra ägaren och hävdar kort o gott att det får jag ta med den gamla ägaren och att de inte har tid etc. Jag har pratat med generalagenten och jag hoppas att de blir av med agenturen för det här spiller över på produkten, då det är enkelt att fixa den så är det ju bara beställa och byta ut den. Riktigt oseriösa skojare så vänd Er alltid till seriösa handlare.... Ett bra tecken är att de svarar i telefonen. Det har inte den här skojaren gjort på över ett år. Man kan även tillägga att de vill ha 200:- per dygn hojen står hos dem medans det tar löjligt lång tid att få hem reservdelar. Mycket troligt är att de inte får köpa reservdelar mot faktura utan att de måste betala kontant. Läs mer

2019-01-01

Jag avråder alla att köpa produkter som kommer ifrån Jofrab, Själv så har jag köpt en moped av märket Peugeot Django som det har varit ständiga problem med. Nu har den stått på verkstad i flera månader och allt pga. av att försörjningen av reservdelar och lagerhållningen på Jofrab är kass. När jag pratade med återförsäljaren så sa han att Peugeot har den sämsta kvaliteten han har varit med om och det ständigt är problem. I mitt tycke borde generalagenten Jofrab bygga upp ett gediget lager för att klara garantiåtagandena som de skall enligt konsumentköplagen. Tänk er bara att Jofrab bara beställer reservdelar en gång i veckan, då förstår man att allt tar tid för det skapas ju än mer ledtid när reservdelen ska mellanlanda hos tröttmössorna i Tranås innan de når verkstäderna. i fyra månader har min Django stått på verkstaden och någon kompensation har det inte varit talan om.... Giriga och oärliga är de! Läs mer

2019-01-01

Hon vann inte ett enda yrkande och smalnade bara av sitt uppdrag under processen gång. Hon var endast intresserad av att tjäna pengar utan intresse av resultat. Medans motparten ägnade sig åt processförstörande och rent olagliga aktiviteter så agerade hon inte utan satt lugnt i en båt som sjönk. När det till o med skedde rena oegentligheter i processen uppmanade mig att göra JO anmälan, IVO anmälan och polis anmälan men hon vägrade att skriva det i inlagor till tingsrätt eller hovrätt, eller hjälpa till med dessa utan smalnade av sitt uppdrag. Resultatet vart att kidnappningen av min son har pågått i 2,5 år där jag inte har fått träffa honom helt utan anledning. Jag avråder Er att företrädas av henne då hon ej är intresserad av att vinna yrkanden och slåss för barnens rätt till båda föräldrarna. Taktiskt sätt så var hon en katastrof kan man väl tycka om man inte har lyckats med ett enda yrkande men inte hon. Hon känns som Bagdad Bob som ej är mottaglig att föra dialog och analys. Läs mer
1 2   Nästa