Rekommendationer

2016-11-24

Vi gav QiCon i uppdrag att inreda vår kallvind (isolering, takfönster, el & VVS samt ytskikt med takpanel, golvläggning, målning/tapetsering). Vi fick en genomarbetad och detaljerad offert från QiCon och som stod ut i jämförelse med de andra företagen vi var i kontakt med. Alla moment var specade med kostnad för material och arbete. Vi hade inga inplanerade byggmöten på plats utan skötte all löpande dialog via mail och telefon med projektledaren. Med facit i hand kanske vi ångrar detta lite, då det blev en del missar i kommunikationen mellan oss, projektledaren och byggarna. Själva byggprocessen flöt på enligt plan utan större ändringar eller förseningar. Möjligen lite utdraget i slutfasen av projektet, då alla lösa trådar skulle sys ihop. Man hade nog kunnat kapa en vecka eller så av den totala byggtiden. Byggarna var väldigt trevliga och bra att ha att göra med, höll rent och snyggt på arbetsplatsen och kom och gick alltid som utlovat. Rätt och slätt duktiga och pålitliga hantverkare. Bra dialog och uppföljning kring ÄTOR. Upplevde att slutbesiktningen blev aningen forcerad då QiCon ville ha den innan bygget var helt klart. Dock tydlig dokumentation på kvarstående arbete och alla moment har slutförts inom rimlig tid. Vårt projekt var lite speciellt i den meningen att QiCon parallellt även inredde vår grannes vind, motsvarande omfattning som på vår vind. Det blev en del stordriftsfördelar i detta, som både vi och QiCon kunde dra nytta av, och över lag skötte QiCon detta bra. Enda "problemet" var väl att jag och grannen kunde jämföra utförande och kvalitet hos varandra, vilket medförde en ibland aningens infekterad dialog med QiCon, då byggarna på ena vinden utförde vissa moment snyggare än vad byggarna gjorde på den andra vinden... Vi kommer att rekommendera QiCon till våra grannar i området som planerar att inreda sina vindar! Läs mer

2014-05-13

Svensk Fadtighetsförmedling är seriösa och inger ett proffsigt intryck, såväl i bemötandet av säljare som köpare. Läs mer