Carl Jonas N

Rekommendationer

Carl Jonas N

2020-06-28

Jag har behövt reklamera batterier 2 ggr till en elscooter. Vid reklamation blir du förhörd, du ska beskriva dina batterier och vad som hänt. Konversationerna är långdragna och tar mycket av din tid. Du ska fotografera dem också. Konsekvent svar blir att det är handhavarfel dvs inte det täcks av garantin. Jag blev ombedd att inkomma mätprotokoll via elektriker för att de skulle då kunna se över reklamationen igen. Anlitade en elektriker som mätte upp laddare samt byggnadens el och inga avvikelser eller fel på laddare eller husets el. Skickar in detta utlåtande som visar att inget är fel. Då har de en s.k. innetekniker som hänvisar till handhavande fel eller att jag har för varmt inne osv. Detta är inte ett seriöst företag att handla av, de blir inte bättre än sin reklamationshantering. Det finns nu många andra företag som säljer el-scootrar. Rull.se Nordbutiker i Sverige AB rekommenderas verkligen inte. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte