Rekommendationer

2020-08-06

Jag är uppriktigt förvånad över de många goda recensioner som denna usla "klinik" fått, och jag misstänker att en del av dessa är fejk. Det finns så mycket jag vill berätta om denna klinik att jag inte vet var jag ska börja, men vi tar det från början.

För det första så köpte jag en lets deal hos dem, jag bokade in en dag och tid, men en kvinna messade mig samma dag för min behandling och sa att min tid var inställd pga personal var sjuk. Jag messade och sa att jag skulle resa bort och att jag i så fall ville ha mina pengar åter. Då messade hon snabbt tillbaka och gav mig en senare tid samma dag. Jag undrade lite varför om ju personal var sjuk?

Hur som helst, när jag kom till kliniken så fick jag först vänta. Det slog mig under tiden jag väntade i den sterila omgivningen som var kaosartad, och att jag med facit i hand, borde ha vänt i dörren. När jag sedan efter 15 minuters väntan visas in i ett rum så slår det mig att rummet ser både ostädad, smutsigt och inte "mysigt" alls. Jag blir ombedd att lägga mig ner på britsen, samtidigt som hon ber mig lägga mig ned b e r hon mig att ge mig dem goda omdömen! Något som jag fann mycket märkligt då jag ännu inte påbörjats behandlingen och inte vet vad som väntar mig. Efter ett tag kommer kvinnan som sitter i receptionen och börjar rengöra mitt ansikte - utan att tillföra någon rengöringskräm eller liknande - hon använder endast fuktiga svampar, på ett klumpigt, fumligt och oproffsigt sätt, dvs hon har inte det "rätta" handlaget för att utföra dessa behandlingar. Nästa steg är att hon lägger på en av totalt 3 masker, under h e l a behandlingen, informerar ingen a l l s om vilka moment som ingår etc etc. Nada.

Efter tio minuter med masken, kommer så en ny person in, en tonåring!, som inte kan svenska. Hon agerar mycket osäkert och får fråga receptionisten som hade mig först f l e r a gånger om vad hon ska göra. Det som sedan slår mig är att i n g e n bär ansiktsmask, "tonåringen" hostar vidare flera gånger under behandlingen plus att jag upplever situationen obekväm och ohygienisk. När jag sedan under nästa mask ska verka tittar på vilka preparat de använder sig av blir jag chockad! Deras produkter är billiga produkter från arabvärlden med innehåll man inte vet vad det är.

När sedan nästa moment kommer så är det ångan/vapouren!. När jag kommenterar att varför ångan kommer först ju - då det är kutym att den a l l t i d kommer efter rengöringen på riktiga salonger, så fräste receptionisten att olika behandlingar har olika rutiner, när jag i själva verket förstod att INGEN. var utbildad eller förstod vad som verkligen SKA göras. Det finns vidare inga som helst diplom på att personalen har genomgått utbildning, a l l a är outbildade. När jag efter behandlingen påpekar på tonåringen och att hon inte kan vara utbildad, så får jag snabbt ett inövat svar från receptionisten att hon är "lärling". Det finns säkert vidare ingen försäkring om något skulle gå fel i behandlingen.

Efter ångan och klämning så kommer sålunda mask nr 3! Efter den tvättats av - påbörjas den s.k massagen, som bestod av två skumapplikatorer som fördes över fejset några gånger utan olja eller krämer, dvs i n g e n djupgående massage.

Sedan, var min behandling klar? UTAN att mitt fejs tvättats av, ansiktsvatten tillförts för att sluta porerna och kräm tillförts som avslutning, inget av det som är kutym i riktiga facials. Denna s.k behandling var ett SKÄMT! När sedan receptionisten/ägaren kommenterar mitt fejs så är det massa plastiga utrop som oh! så glansigt (glansigt i sig är i n g e t positivt) och fräsch jag såg ut. När jag sa att jag i n t e var nöjd så kom hon med en massa förklaringar.

När jag sedan varit i kontakt med henne i efterhand, så kommer hon med ursäkt efter ursäkt, det är väl det enda hon är bra på (tror hon), den ena mer genomskinlig än den andra. Men summa summarum - så vill hon inte ge mig pengarna åter trots att jag inte är nöjd och trots att behandlingen inte skötts professionellt av utbildade personer på ett hygiensikt sätt.

Jag har därför anmält "kliniken" till hälsovårdsmyndigheten och bett dem göra ett house call. Skulle det finnas minusstjärnor hade jag gett en. Detta är ett skräckexempel på personer som inte är seriösa och vars enda mål är att tjäna pengar, det är skrämmande. Att de sedan vägrar och betala pengar åter är i n t e seriöst och bekräftat det jag skrivit om oseriöst. Som några har skrivit redan - UNDVIK! Läs mer
Sara Margareta A gillar detta

2020-03-08

Mycket god mat och dryck, dock lite trist miljö samt att servicen var långsam, vi fick vänta 20 minuter på att beställa tex. Men jag värderar maten när vi fick den på bordet som mycket god. Läs mer
Bockholmengruppen gillar detta

2018-11-01

Jag har gjort ansiktsbehandlingar i många år på många olika kliniker, men aldrig träffat på så otroligt professionella och duktiga hudterapeuter som Sandra och Christian på Operkliniken. De har alltid mycket bra bemötande och fokus på att kunden ska få ett så bra resultat som möjligt vilket jag tycker är mycket positivt, de genomför vidare behandlingarna med hög precision och kvalitet vilket ger fantastiska resultat. Jag kan idag inte tänka mig att byta utan kommer att fortsätta vara kund hos dem. Det jag speciellt vill lyfta fram är deras kombinationsbehandlingar av Derma pen och Exuviances Retinol peel, så otroligt fina o c h hållbara resultat. Kliniken ligger också tycker jag i framkant med nya metoder och tekniker s a m t att de inte försöker sälja på mig som kund en behandling eller produkt om de inte tror att den skulle hjälpa mig specifikt vilket jag tycker är både ärligt och trovärdigt. Läs mer
Operakliniken gillar detta

2018-03-28

MIKAEL B skrev om Le Rouge
Fantastisk miljö. service och utsökt mat. Mina förväntningar överträffades stort. Hit vill jag snart igen och igen. Läs mer

2018-02-05

Varning utfärdas för Pretty Center 1 - gå INTE dit!

Jag klippte mig hos Pretty Center 1 (bara namnet borde ha fått mig att ana ugglor i mossen) och frisören Sonya via en Let's deal och jag ångrar mig idag att jag inte först kollade upp salongen via reco.se, för min erfarenhet av Let's deal efter ha försökt att få tillbaka mina pengar från dem för denna deal, är totalt värdelöst, Let's deal har totalt tappat greppet och är heller ingen seriös aktör, de kommer inte vara kvar länge. De försöker avsäga sitt ansvar för oseriösa aktörer och likafullt så låter de dessa oseriösa aktörer annonsera vecka efter vecka och lura allt fler människor. Men jag har lärt mig min läxa. Salongen skriver om sitt fina läge på Östermalm - men har totalt missat att det är folk från förorterna som mig själv och som inte har pengarna östermalmarna har - som besöker salongen via lets deal, östermalmarna väljer istället de seriösa salongerna då de har råd att frekventera dessa.

Jag kan meddela att jag gjort anmälan till ARN för felbehandling och även anmält salongen till varumärket Olaplex för falsk marknadsföring i deras Let's deal annons då det inte alls är Olaplex de erbjuder utan ett märke jag aldrig hört talas om, försökte även få pengar åter av salongen, men som övriga stackare som vart där, så blev jag nonchalant bemött och blev vägrad ersättning. Kan ni förstå att ägaren Sam erbjöd mig att komma tillbaka till salongen och få det jag var missnöjd med åtgärdat - men - nu kommer det - få b e t a l a för deras misstag, visserligen till ett specialpris. Det är så att man dånar. Dessutom så har det kommit till min kännedom att företaget i n t e är medlem av Frisörföretagarna och jag är tveksam till att frisörerna som jobbar i salongen har en godkänd utbildning. Ägaren försökte i otaliga mess förhala situationen och skrev tom en gång om Let's deal hade återbetalt mig ? Let's deal å sin sida påstår att det jag som kund sagt om mina trista upplevelser, i n t e (jo, ni läste rätt) överensstämmer med vad Sonya sagt till dem när de ringde upp salongen, har de glömt bort att det ändå är kunden som avgör om något gått fel och att kunden har på fötter som tagit bilder till ARN anmälan osv. INGEN tar något som helst ansvar, och ni som går dit och blir missnöjda, det kommer att sluta likadant för er. En annan sak som jag ångar, är att jag inte vägrade att betala de slingor jag hade valt som tillägg, att jag inte då bara sa nej.

Jag tycker även att ni som läser salongens rekommendationer ska ta de superlativer då de fått 5 av 5 med en STOR nypa salt, använd ert sunda förnuft ni som läser detta, gå inte på detta, utan en salong kan inte enbart ha 1:or och 5:or eller hur? det är något som är allvarligt fel här och ni som läser salongens sämsta recensioner kan vara säkra på att dessa stämmer till skillnad av de övriga som helt klart är fabricerade av salongen själva och deras vänner.

Vad var det då som gick så fel för mig?

Om vi börjar med bemötandet jag fick när jag kom dit så var det svalt och likgiltigt. Jag hade med mig en kamera med bilder på hur jag e x a k t ville ha mitt hår klippt, från bak, fram och från sidorna, hon sa att hon skulle fixa detta. Resultatet blev som ni kanske har gissat, inte alls som det jag visade upp och som hon lovade att fixa till. Jag var t o m tvungen att säga till henne att använda speciella saxar för att jag skulle få någon volym på håret, totalt okunnig och har verkligen inte alls det där " handlaget som en proffsig frisör ska ha. Håret blev slarvigt och fult klippt. Jag betalde sedan för slingor som tillval - vilket jag inte skulle ha gjort. Jag sa visserligen att jag ville ha diskreta slingor men att de gärna kunde få vara många, gick med på att inte ha på sidorna men fick kanske 16 små slingor på mitten av håret, inte alls tillräckligt. Dessutom, så skulle den sk Olaplexbehandligen få verka i h e l a håret och inte bara i slingorna. När jag påtalade detta så sa hon att mitt hår skulle bli risigt ifall jag hade det i hela håret, vem tror hon att hon är som kan stå och blåljuga till mig som om jag inte fattar något om produkter - att en inpackning i själva fallet gör precis t v ä r t o m - dvs ger näring och fukt - inte tar bort detta. Självklart var detta ett svepskäl för henne för att kunna förkorta den totala behandlingstiden.

Ni som köpt deals via Lets deal - och vart missnöjda - jag vill ärligt veta ifall Lets deal har återbetalat er - trots att salongen löst in koden. Vore toppen ifall ni som även skrivit tidigare kan skriva en kommentar och bekräfta eller dementera detta. Lets deal vägrar nämligen återbetala dealen till mig - men om de har återbetalt till andra - så måste de återbetala mig med.

Jag är visserligen förbannad för egen del - men vill med detta inlägg varna kunder från att gå i samma fälla som jag och andra gjort, de är inte värda att vara kvar i branschen och ger den ett dåligt namn. Jag fick heller inget kvitto av Sonya på mina slingor. Läs mer
ANGELA N, Anna gillar detta

2018-01-15

Har alltid blivit väl emottagen och personalen är flexibel och bra. De har vidare bra behandlingar och produkter. Läs mer
Care of skin gillar detta

2018-01-15

Man känner sig väl omhändertagen och man får en grundlig genomgång av fötterna. Kommer gå dit igen och har rek andra dit. Läs mer
2018-01-15 Djamila S svarar MIKAEL B
Tack så mycket för fin recension. Värmer i hjärtat!

2016-11-26

Alltid serviceinriktade och trevliga. Läs mer

2016-09-13

Proffsiga och tillmötesgående. Läs mer
Renew Skin Clinic gillar detta

2016-05-23

MIKAEL B skrev om Matkomfort
Hej!

Jag har vart kund hos Matkomfort under flera år och jag är alltid mycket nöjd med deras ypperliga service. För det första så är de supersnabba på och svara på mejl och - det är viktigt - alltid trevliga i sin ton både via mejl och när man ringer dem. En extra eloge till underbara Marie-Fe som alltid tar sig tid att besvara mina mejl:)

Jag tycker att Matkomforts kvalitet bara har höjts sedan jag började och det gäller framförallt de superba smakerna på såser, buljonger och liknande.

Jag tycker att detta koncept är ett smart koncept inte bara för människor som behöver avlastning utan även för personer som uppskattar god mat och som vill bli inspirerad och hitta nya idéer. Ibland händer det att jag inte följer receptet till punkt och pricka - men det funkar det med. Jag brukar vara en kund som beställer fyra veckor i taget, och sedan så gör jag ett uppehåll, inspirerad och fokuserad på att ta mig an nya recept och liknande. En stor fördel med Matkomfort, som jag vill att de inte tar bort, är möjligheten att flexibelt välja vilka veckor man vill ta, en stor fördel, vore då om Matkomfort kunde publicera sina menyer två veckor i förväg istället för en vecka idag. Det ger en bättre framförhållning.

Det som jag kan tipsa Matkomfort att bli bättre på är:

Att bli mer observant på att inte ta betalt om man nappat på ett erbjudande om att köp 4 veckor betala för 3. Det har tyvärr hänt nu nästan varje gång att de inte uppfattat detta, men, det har alltid ordnat sig när man ringt upp dem eller mejlat dem.

Ha två veckors menyer att beskåda framåt på deras hemsida

Mindre fläsk och svamp. Detta och många med mig här på sidan, är något som många efterlyser. Ett tips för Matkomfort kan då vara att alltid ha svampen färsk separat och aldrig ha den färdig i grytbaser och liknande. Den är då lättare att ta bort. Jag förstår vidare att fläsk är en billig råvara och att de kan tvingas höja priset ifall de tar bort den eller minskar denna. Men, jag är övertygad om att om de försöker fasa bort den, eller varför inte minimera fläsket till 1 - 2 gånger/månad, istället för varje vecka, så skulle det iaf få mig att köpa fler leveranser och många andra kunder skulle säkert följa med. Det finns säkert annat som man kan skära bort för att de ska kompensera sig för fördyringen.

Vill också att de tänker på att inte ha torskfilé två gånger på raken på premiumlådan. Jag gillar torsk, det är inte det, men för att variera sig tror jag att det är bra att man tänker på detta.

/Mikael Läs mer
2016-06-22 Matkomfort svarar MIKAEL B
Tack för ditt härliga omdöme och ditt toppbetyg Mikael!
Perfekt att du använder lådan och ingredienserna så som det passar dig, som en stor härlig varukorg med förberedda komponenter.

Vi beklagar verkligen att vi missat ditt erbjudande – flera gånger! Det händer ibland då det tyvärr fortfarande skönts manuellt men det ska ju funka, nu får vi verkligen skärpa till oss 

Det är toppen att höra vad du önskar och fler önskar mindre fläsk, det var då Sthlmslådan kom till, helt utan fläsk och rött kött. Det blir ”bara” tre middagar men även det var ett önskemål för många. Får vi utrymme för fler menyer kanske det kan bli något åt det håll du önskar. Utan fläsk och då till en högre prislapp. När vi vill hålla oss till svenskt och färskt är utbudet så begränsat. Vilt är svårt av andra anledningar. Utmaning med att få leverantörer att packa 1-6 portioner och oftast är det råvaror som kräver en längre tillagningstid, något vi vill komma ifrån. När vi kommer till miljön är också fläsket något bättre än nöt.

Svamp är det många som gillar och den kommer oftast vid sidan av, hoppas det funkar för dig även i fortsättningen!

Just nu har vi och våra leverantörer stora utmaningar med fisken. Det kan vara svårt att få upp vissa sorter i önskad mängd, vilket påverkar utbud och pris. Ibland har vi alltså inte styra själva över vilken fisk som hamnar på menyn. Att vi ibland planerar att ha samma fisk två veckor i streck är för att även de som har varannan vecka ska få tex. torsken. Visst kan vi planera in att ha två veckor emellan, så att en hamnar på udda veckor och en på jämna, men det är många delar som också påverkar och ibland får vi lägga två liknande huvudråvaror veckorna efter varandra.

Tack igen Mikael, vi hörs!
1 2   Nästa