Rekommendationer

2018-03-07

Historien är för lång för att återberätta här men innehåller bland annat avtalsbrott och vi kan verkligen inte rekommendera detta företag. Läs mer

2016-04-05

Annika B skrev om Rabalder
Jag handlade i februari 2016 först ett par, sedan två par byxor till, från rabalder.se (Rabalder AB). Kostnad totalt 2327 kr inklusive frakt. Efter ett par dagar av normal användning lossnade flera knappar från gylfen på samtliga byxor och föll av. Reklamerade två av byxorna direkt efter min semesterresa i USA. Jag fick sitta och sy i de knappar jag lyckades hitta och ersätta de förlorade knapparna med annorlunda knappar som jag fick köpa. Den tredje byxan kasserade jag av eget val, eftersom de var på tok för små, trots samma storleksangivelse som de andra två. Dessa byxor reklamerade jag inte ens. På företagets fråga om vad jag ansåg vara en rimlig kompensation, föreslog jag samma summa som googlade företag med sytjänster tog för att sy i en knapp, 40-50 kr styck. Föreslog t.o.m. den lägsta summan jag googlade fram. Totalt 400 kr. Rabalder återkom med ett erbjudande om en kompensation som inte ens nådde upp till hälften av den summan och då i form av ett tillgodokvitto på 179,80 kr. Som om jag skulle handla där igen, nej tack! Läs mer

2014-11-25

VARNING: Inkompetenta, lämnar dig i en utsatt situation, redogör inte för vilka garantier som gäller och håller inte avtal

Vi köpte en hel vattenpumpsinstallation av JMS i november 2010. Nyss slutade vattenpumpen att fungera, då den (enligt tillkallad behörig elektrikers konstaterande) har ett elfel som kontinuerligt utlöser jordfelsbrytaren i vårt hus, dvs det går inte att använda vattenpumpen.

Vi har alltså inte haft vatten under en hel helg och kontaktade då JMS Vattenrening i Stenungsund (eller Rent vatten i Väst AB, som de heter) på en måndag. De lovade först att komma kl 8-9 på tisdagen, vilket vi var överens om, sedan skulle de komma antingen med pump eller utan pump om de ska felsöka först (?), sedan skulle de ringa innan de kunde komma eftersom jag frågade om deras ganska otydliga garantier. Och då har jag ändå haft telefonkontakt med dem tidigare och dessutom har vi haft en mejlväxling.

Kl 7 dagen de skulle komma får jag ett SMS från deras representant med följande innehåll: "God morgon. Vi kan tyvärr inte göra felsökning/reparation av din pump då vi saknar både utrustning och kompetens för att skarva 220v kabel under vattnet. Bästa hälsningar XXX"

Vi har inte haft vatten på flera dagar och är beroende av våra grannars välvilja när det gäller vattenhämtning och att få duscha. Och ett vattenreningsföretag bör väl kunna felsöka åtminstone?

Då har vi både egna barn, familjehem för utsatta ungdomar och företag som vi driver från vårt hem. Vi är helt utlämnade och övergavs av JMS Vattenrening i Stenungsund i en totalt utsatt situation utan det allra nödvändigaste för en människa - vatten. Det här är helt oacceptabelt. VARNING för detta företag! Läs mer
Markus S gillar detta