joel s

Rekommendationer

2018-08-02

Måste bara tipsa alla dieselförare i Sverige om detta företag! Tydligen så sätts partikelfiltret igen förr eller senare på ALLA dieselbilar. För min del skulle bara en ny del (visserligen via verkstaden) gå på 15000+ arbetskostnaden. Att istället hitta detta fantastiska alternativ för en bråkdel av priset (typ 3700) är helt otroligt. Jag fattar verkligen inte hur inte varenda seriös bilverkstad i Sverige (i världen?) känner till och använder sig av Filter Refresh i Stockholm. Tog 3 dar (en för frakten dit, en för rengöringen och ytterligare en för frakten tillbaka) och sparade mig massor med pengar! Tusen tack för att ni finns, jag är er evigt tacksam och rekommenderar er starkt till så många jag bara kan! /Joel Läs mer

2015-02-18

Väldigt bra djurklinik! Den bästa (och enda) jag varit på! Vår lilla kisse har fått bra behandling alla gånger, även om vi vid senaste tillfället fick på tok för diffusa svar från en manlig veterinär. Svaren lyckades vi dock reda ut själva. Tack Google! Läs mer

2015-02-18

Grymt hög kvalité på de bakverk jag smakat därifrån. Semlorna är awsome! Dock verkar de ha glömt bort att de för några dagar sedan hade semle-wraps i disken, för när jag idag på fettisdagen frågade efter just det såg den ena (otrevliga!) kassabiträdet ut som ett frågetecken och svarade bara kort att de inte hade det.. Annars brukar servicen vara bra. Dåliga öppettider bara. Stängt på söndagar? Vill man inte tjäna pengar? Dumt beslut. Goda bröd och bakverk! Läs mer

2015-02-18

Numera känd som "Pizzeria la Grande". Den ligger på samma adress som tidigare men har fått nya ägare, tror det är typ bröder (ja, alltså riktiga bröder och inte "bröder") eller andra släktingar. Väldigt trevliga även om de upplevs som väldigt olika smakfulla.. En är mer burdus (pizzabagarn) än den andra som är snabb i kassan (inte bagarn).

Pizzorna är sjukt stora. Sjukt goda! Och väldigt anpassningsbara. Man får ändra hur mycket man vill, och de ifrågasätter en knappt. Har varit stammis i flera år, och måste säga att de är stadsdelens i särklass bästa pizzeria. Priserna är något höga kanske, och lokalen lite tråkig. Men maten- inget att anmärka på! Tvärtom! Calzonen, kebabpizzan och aztekan är mina absoluta favoriter . Läs mer

2015-02-18

Idag (tekniskt sett igår) är det fettisdagen. Ritorno är ett klassiskt konditori som dock inte gör sina bakverk själva utan får dem levererade till sig. Idag hade de massa spännande sorters semlor, ganska billiga dessutom (jämfört med liknande ställen) som alla blev uppvisade på bästa sätt i montern. Dessvärre har alla deras semlor med mandelmassa gigantiska problem. Mandelmassa ska vara en smet, inte halva mandlar i grynig geggamoja och det är den tyvärr på Ritorno! Väldigt god bulle, grädden likaså men fy för deras mandel-chunky-massa. För andra gången i rad blev jag sjukt besviken. I övrigt är Ritorno ett stabilt ställe. Halvmysig lokal, ganska generösa öppettider. Dessutom har de ett klassiskt sortiment, som dock gärna skulle kunna vara gjort på plats. Läs mer