Hanna B

Rekommendationer

2019-03-17

Anlitade BF Flytt och Städ för både flytt och flyttstädning. Betyget för själva flytten är en klockren femma, men städningen var undermålig.

Flytten var en fröjd, där personalen var hjälpsam, trevlig och mycket serviceinriktade på alla sätt. Det enda vi tyckte var besvärande var att de inte tog några pauser.

De som vi sålde till noterade framförallt att ugnen inte var rengjord och bad oss åtgärda det. När vi hörde av oss till BF Flytt och städ var beskedet att de skulle fixa det med hänvisning till nöjdhetsgarantin. De kunde dock inte göra det direkt då de var drabbade av influensa. Sedan har vi, trots flera påstötningar på telefon och mejl under ett par månaders tid, inte fått någon hjälp att åtgärda städningen. Läs mer

2015-08-27

Jag avråder starkt från att köpa något från Gränsbygden! Företaget är oseriöst, oprofessionellt och opålitligt.

För ett år sedan beställde vi tvättmaskin och torktumlare inklusive uppbäring och installation. Vi sålde våra gamla vitvaror inför att leveransen från Gränsbygden skulle komma. Vi fick inga som helst besked och fick mejla och ringa flera gånger i veckan för att jaga besked. I bland var tvättmaskinen borttappad, andra gånger blev vi bortkopplade efter lång telefonkö. På mejl kunde vi skicka med kundnummer och beställningsnummer och ändå få till svar efter tre veckor med frågor om vad det var vi har beställt.

Först 4 månader senare var varorna vi hade betalat för identiferade och på väg (!). Då ringde en person från Gränsbygden som tänkte ställa vitvarorna på trottoaren, då han inte själv kunde bära upp dem till lägenheten - en service vi alltså redan hade betalat dyrt för. Någon installation ville han inte heller kännas vid, då han bara är "en gammal slöjdlärare" - även det en service vi hade betalat för. Vi fick också samtal från DHL som undrade när vi skulle komma och hämta varor som det stod våra namn på. Efter diverse samtal även med DHL och diverse underleverantörer kom till slut våra vitvaror.

Både tvättmaskinen och torktumlaren hade då paneler på tyska och saknade bruksanvisningar. På posten fick vi sedan bruksanvisningar, men svenska paneler har vi ännu inte fått, 8 månader senare. Installationen blev inte heller ordentligt gjord, utan första tvätten resulterade i att vatten rann ut på golvet. Gränsbygden ville inte ta något ansvar för kvaliteten på installationen, som vi alltså hade köpt av dem, utan skyllde på underleverantören och bad i stället oss kontakta dem.

Inte nog med detta, gick torktumlaren sönder efter bara ett par veckor. Mieles reparatörer skakade på huvudet åt det gråimporterade måndagsexemplaret och gav oss en ny. Gränsbygden har ännu inte, efter ett år, försökt möta vår kritik eller komma med en rimlig kompensation för förseningarna, felleveranserna och all tid vi har fått lägga på dessa köp. Läs mer
Steve M gillar detta