Lucas C

Rekommendationer

2020-05-05

Lucas C skrev om Inkclub AB
Jag har inte handlat hos inkclub på flera år. Nu har de börjat skicka pappersbrev som jag inte vill ha. Jag kontaktar dem då för att få dem att ta bort mina personuppgifter.

De skickade mig ett långt mejl som krävde att jag bl.a. skulle kopiera mitt ID-kort och skriva under en blankett och skicka till dem. Andra bolag brukar hantera detta via kundernas inloggade "mina sidor/mina kontouppgifter" men här krävs en rejäl packe traditionella grejer för att ingen ska lura dem på möjligheten att få skicka ut reklambrev...

Så nu får de fortsätta skicka sina brev istället på sin egen bekostnad...

Här är hela svaret:

"Hej och tack för ditt mail!

Vi har mottagit ditt meddelande med begäran om radering av dina personuppgifter.

För att vi ska radera dina personuppgifter, i våra system, ber vi dig att skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Tillsammans med din begäran vill vi också få en bestyrkt kopia på ditt körkort, pass, id-kort eller annan identitetshandling. Denna kopia är nödvändig för att vi ska kunna skydda dina personuppgifter och säkerställa att vi utför denna begäran på uppdrag av dig.

iPiccolo AB är personuppgiftsansvarig för följande webbutiker; inkClub.com, inky.se, 112ink.se, Nordicink.se, Patroner.se, dammsugarpåsar.nu, dinVitamin.com, inkmann.no, Dukadebordet.se, Lysman.se och MINespresso.com. Vid en anonymisering kommer det påverka alla de webbutiker där dina personuppgifter återfinns.

Vi bifogar en blankett som du kan använda som underlag för din begäran.

OBS!
Har du beställt under de senaste 3 åren kommer dina personuppgifter endast att tas bort ur systemen för kampanjhantering och försäljningsrapportering. Vi behåller din köphistorik i vårt webb- och bokföringssystem och även eventuella registrerade kundärenden i vårt kundtjänstsystem. Det gör vi eftersom vi har krav på oss att följa den svenska Bokförings- och Konsumentköplagen.

Har du beställt under de senaste 3-7 åren kommer dina personuppgifter endast att tas bort ur systemen för: webbsida, kampanjhantering, försäljningsrapportering och kundärendehantering. Vi behåller din köphistorik i vårt bokföringssystem, eftersom det enligt svensk Bokföringslag finns krav på att vi sparar dessa uppgifter i 7 år.

Om du endast vill avsluta ditt konto kan jag ordna det utan att du behöver skicka in någon blankett. Då raderas dina uppgifter automatiskt 7 år efter din sista beställning." Läs mer

2020-04-10

Positivt:
1. Karolina var driven och engagerad i att bli mäklare för objektet (i konkurrens med andra mäklare)
2. Hon hade tillgång till fastighetsbyråns intressentregister
3. Fastighetsbyrån Haninge har en fantastiskt bra fotograf anställd som verkligen lyfte presentationen

Negativt:
1. Trots att vi diskuterat förväntat slutpris var hon mer fokuserad på att snabbt stänga affären. Hon berättade själv att det var viktigare för henne att sälja många objekt och bygga sitt nätverk av potentiella säljare bland de som kontaktade henne än att maximera säljpriset (trots provision).
2. Väldigt stressad, med sena möten och jag som säljare fick följa upp hur visningar gått osv.
3. Stressen gjorde också att det inte kändes som om detta var en prioriterad affär, med fel uppgifter i papperen, t.ex. köparens kontaktuppgifter etc. Läs mer

2019-08-22

Bojan med team är trevliga, professionella, raka och tydliga i beställning och utförande. Inga problem och har använt i flera uppdrag. Ett tryggt val. Läs mer

2019-08-22

Professionell, tydlig och noggrann med att få ett bra resultat. Adam håller tidplan, kvalitet och överenskommleser bra. Visa extrakostnader tillkommer om ni inte är tydliga med varandra. Rekommenderas varmt för stenarbeten och murar. Läs mer

Lucas C skrev om Offerta.se
Har använt Offerta.se flera ggr parallelt med deras konkurrenter. Offerta är den som konsistent ger bätre kvalitet på leverantörer och har en av de mest responsiva och enkla webbsajterna för att hantera upphandlingarna. Läs mer
2019-08-28 Offerta.se svarar Lucas C
Hej Lucas! Kul att du gillar tjänsten, det är verkligen glädjande för oss att höra. Stort tack för ditt fina omdöme! Vänligen, Offerta.se

2018-01-18

Hade en försäkringsskada som skulle fixas. Trots två försök från Hallbergs (numera Werksta) så klarade de inte av att lämna in rätt uppgifter till försäkringsbolaget, utan skickade fel uppgifter och skadefoton. När han upptäckte sitt misstag (Roger på kontoret) berättade han det varken för mig som kund eller för bolaget. Istället rättade han uppgifterna medans jag som kund fick prata med försäkringsbolaget och reda ut det. Efteråt(!) sa han "jag sa ju att det var något konstigt med papperen". TAck för den hjälpen.

Själva plåt- och lackjobbet var ok, men inte det bästa jag sett. Läs mer

2015-10-18

Bra service, rimligt pris och Tatiana Collins är kundfokuserad på ett bra sätt. rekommenderas. /Mvh Lucas Läs mer

2015-10-18

Efter att ha köpt en larmanläggning hos företaget för tre år sedan (och då fått allt förkonfigurerat av Bengt-Göran, så att Securitas larmcentral låg förprogrammerad och allt), så kunde jag i helgen konstatera IGEN vilket bra service de har. Et kort samtal en lördagförmiddag och jag fick förklarat för mig hur jag kunde uppgradera SIM-kort i GSM-modulen utan att förlora alla inställningar.

Toppenservice! /Mvh L Läs mer
Bengt-Göran B gillar detta