Birgitta Karin K

Rekommendationer

2020-02-18

Bromma Lås (som hör till Great Security) kom hem för att fixa ett strulande lås i källardörren till vår villa. De kom efter ett par dagar och bytte låshuset som var trasigt. Det gick snabbt och blev bra.
Snart visade det sig att man tagit en kreditupplysning på mig! Det tycker jag var egendomligt och stötande. Enligt datainspektionen på https://www.datainspektionen.se/vagledningar/kreditupplysningar/ ska det finnas ett legitimt behov för att begära kreditupplysning på privatpersoner. Jag har aldrig haft betalningsanmärkningar eller liknande och i mitt fall finns det ingen anledning att misstänka något sådant. Fakturan gick på 2718 kronor – knappast ett belopp som berättigar till begäran om kreditupplysning.
Dessutom fick jag inget rotavdrag. De hade direktiv att inte lämna något sådant om arbetstiden understeg 4 timmar (vilket den gjorde). Arbetskostnaden specificerades på fakturan och uppgick till 795 kr. En slant hade det kunnat ge mig ändå! Läs mer
Thomas R gillar detta

2015-09-11

Vi har nyligen anlitat Dåderman för att lägga nya klinkergolv i kök och hall. Det blev mycket bra. Tidigare har de mycket fint renoverat badrum och tvättstuga i vårt hus. Vi är mycket nöjda! De jobbar koncentrerat tills allt är klart och resultatet blir jättebra. Rekommenderas varmt! Läs mer