Anna N

Rekommendationer

2016-03-23

Kan varmt rekommendera Temperamåleriets introduktionskurs (prova-på) för att själv komma igång med att måla med äggoljetempera. Jag bokade en enskild kurs och fick ha Karolina helt för mig själv. Sann lyx!

Fick med mig en rejäl dos av båda teori och praktik, massor av inspiration och goda råd! Nu ska jag provmåla några möbler här hemma och är sedan sugen på att boka en uppföljnings-/fördjupningskurs för att prova på fler tekniker och efterbehandlingar.

Med denna kurs öppnades en hel värld! Är framför allt överväldig över hur frikostigt Karolina delar med sig av sin gedigna kunskap kring äggoljetempera. Hennes entusiasm smittar verkligen av sig! Många fler borde upptäcka äggoljetempera och allt en kan göra med denna fantasiska färg. Läs mer
2016-03-23 Karolina Temperamåleriet T svarar Anna N
Oj! He, o jag e överväldigad över responsen :-)
Men visst hade vi roligt - det är ju också enkelt att hitta linjen genom att ta sig tid till en del inledande "småprat".
Brukar ju säga att mina kurstillfällen är som utan markerad början eller slut. Genom att liksom glida in på ämnet (genom kanske lite andra ämnen) så läser jag av vad förväntningar o önskemål kan tänkas vara. O jag tänker att sinnena blir som mer påslagna av samtalsformen. Till detta finns ju sen stödet i de anteckningar jag delar ut o du/man får ta hem.

Sen är det klart att detta går att göra friare när man endast har en deltagare - men det är också anledningen till att jag aldrig tar mer än max 5 deltagare per tillfälle. Den vanligare formen av Prova på / introduktion till äggoljetempera "bekanta dig med färgen" är ju en kvällsträff mitt i veckan (ca 2,5 timme) som blir mer uppstyrd (o kanske mest teoretisk - men det finns hur mycket som helst att berätta om o visa på). Att komma enskild eller på premiumvarianterna av kurstillfällen ger nog kanske lite mer (då mer tid är avsatt), o det går att personbehovsanpassa innehållet... Så sätt du i gång! Kom ihåg att lägga på ca 30% mer äggolja till möbler o sånt som utsätts för mer slitage (o därför förmodligen också poleras). Du är så välkommen tillbaka! Vi hann mycket - men inte allt :-)

Bugar ödmjukast!