Leonard K

Rekommendationer

2020-12-02

Leonard K skrev om Hallon
Trasigt bolag med trasiga system, processer och organisation. Avslutade mitt abonnemang efter tre veckor pga oerhört mycket strul och en disfunktionell organisation som inte är kapabel att bemöta sina kunder. Läs mer

2020-06-03

Leonard K skrev om myNanny
2020-09-30
Update from my last review. After experiencing issues (primarily communication related ones) for about a year, someone from the company mgmt contacted me to listen to what hasn't been working and informed me on how they plan to make concrete improvements.
Hence, I'm raising their grade from 1 to 3 for their effort to make things right.

2020-06-03
I have been in contact with eight different nanny agencies in the Stockholm area throughout the years to source nannys for my two daughters.

I've used three of them actively (used a nanny they provided) where mynanny is one. Unfortunately, mynanny has also been the worse of them when it comes to being proactive and most of all, in communication when I need to get hold of them.

They always manage to send their invoices in time but when we need to talk to them, either they don't answer for weeks on end or don't call up on scheduled slots.

There are a bunch of different contact persons you will be tossed around between but very apparently no CRM / logs so none of them has any background of previous communications.

After being a client for over a year it's obvious that this is a non-functional company which is extremely badly managed.

They are much better options out there. Läs mer

2019-05-28

Undvik till varje pris!!!!!!!!!
Ingen ordning och reda, skickat ut felaktiga fakturor och sen svarar dom varken på epost, telefon eller via sin faktureringsstjänst billogram för att ta ansvar för sin felaktiga faktura (för en tjänst som är utförd hos någon annan människa men av någon anledning är skickad till mig). Läs mer

2019-02-08

Jag sökte hjälp med nedpackning, flyttstäd och flytt från lägenhet i Sthlm innerstad till villa i Täby så tog kontakt med sex olika bolag och tog in offerter från tre stycken. Blå Expressen var den dyraste av dessa tre (på inget sätt skamlöst dyra men ändå dyrast). I ljuset av att Glenn, som äger firman, var den enda som besökte lägenheten för att ta in offertsunderlag så fick jag dels lite mer av en personlig relation till honom och dels ett väldigt positivt intryck av firman i överlag. Fick t ex veta att han jobbat på firman sen unga år och tagit över den från sin far - inte många flyttbolag som funnits så länge att de gått över generationsskiften. Bara en sån sak gav mig en bild av att de vet vad de sysslar med efter alla dessa år.

Jag har använt andra firmor tidigare och så här i efterhand så kan jag bara konstatera att det är som med det mesta; man får det man betalar för och de 2-3 extra tusenlapparna var absolut värda varje krona!

Förutom rena hygienfaktorer som att alla tider hölls, flyttstädningen godkändes av köparna utan anmärkning och att allt kom fram utan att något gick sönder så vill jag lyfta en sak framför allt. Gängets sjukt grymma attityd från start till slut. Det är ytterst få människor som kan utföra ett så slitsamt jobb i det höga tempot med ett leende på läpparna och med humor längst vägen. Riktigt sköna killar som var grymt trevliga och professionella på samma gång.

Arbetsledaren Krister som var med både under packing och flytt var superbra att ha att göra med och ska ha en extra eloge. Trots relativt ung ålder har han sysslat med detta i 10 år. Hög personalomsättning är inget firman verkar ha större problem med och det säger ju något om bolaget vs andra flyttfirmor. Bravo till Glenn som fått ihop ett starkt och stabilt gäng i denna tuffa branch.

Avslutningsvis så vill jag varmt rekommendera Blå Expressen till alla som söker kvalité till vettigt pris för flytthjälp! Läs mer
2019-02-08 Blå Expressen svarar Leonard K
Hej Leonard

Tack för de fina orden ni skriver här om oss på Flyttfirman Blå Expressen

Vi kunde inte avsluta vår vecka på ett bättre sätt än att få läsa er reco.
Vi är så glad och stolt för att ni uppfattar oss på detta viss.

Vi hoppas att ni skall få många fina år i ert nya hus !

Hälsningar
Glenn & Christer & Grabbarna på Blå

2018-07-25

Upplevde i överlag service av personalen i butiken på Karlbergsvägen. Produkterna i sig var det inget fel på även om det kostade mycket mer än jag förväntade mig. Läs mer

2017-12-08

(Detta är en recension av webbbutiken, ej den fysiska butiken) David.se är ett ypperligt exempel på när en mindre aktör briljerar över sina större konkurrenter. Utan att gå in i detalj så visade Davids.se bevis på grym kundvård och flexibilitet rörande en produkt där tillverkaren Harman Kardon vägrade ta sitt ansvar. Stort tack till Ulf på Davids och även till butiken Lars Bengtsson i Stockholm (som ingår i samma nätverk som Davids) för all hjälp. Läs mer

2016-04-04

Påläst, professionell och pålitlig. Rekommenderar honom varmt. Läs mer
2016-04-05 Christopher M svarar Leonard K
Hej Leo, alltid härligt att ha med dig att göra. Hälsa Linnea så gott! Tack för din rekommendation, dina ord uppskattas! Vi hörs och ses