Emil

Rekommendationer

2016-06-15

Emil skrev om Byggmax AB
Drabbades av en allvarlig hjärnskakning när jag fick en vägbom i huvudet på Byggmax Sisjön. Platschefen menade att jag bara hade mig själv att skylla och att Byggmax inte hade något ansvar. Någon ursäkt för det inträffade fick jag inte. Några säkerhetsåtgärder skulle inte vidtas trots att en liknande olycka nyligen hade hänt med samma bom. Vidare hette det att jag inte skulle bete mig som om jag var i USA.

Jag drev saken vidare till Byggmax huvudkontor där jag fick ett professionellt bemötande och ett löfte om att man skulle ta itu med tidigare bemötande. Var därefter i kontakt med samme platschef och då skulle det bes om ursäkt och det var en självklarhet att säkerhetsåtgärder skulle vidtas med bommen. Bra, men beklagligt att man som olycksdrabbad kund ska behöva kämpa och gå omvägen via huvudkontoret för att få ett vettigt bemötande från platschefen. Avråder starkt från detta företag. Läs mer

2016-06-15

Emil skrev om Byggmax AB
Fick i november en hjärnskakning till följd av att jag fick en vägbom i huvudet vid ett besök på Byggmax Sisjön. Skrev dagen efter ett mail till kundtjänst för att tala om vad som hänt. Eftersom jag inte fick något svar skrev jag ett nytt mail i januari. Först då vidarebefordrade kundtjänst mailet till Sisjön. Under tiden hade ännu en olycka hänt med samma bom. Hade kundtjänst vidarebefordrat mitt första mail är det möjligt att den olyckan hade kunnat undvikas.

När jag frågade kundtjänst varför de inte hade vidarebefordrat mitt första e-mail till Sisjön, fick jag till svar att de hade vidarebefordrat detta mail. Detta stämmer dock inte med uppgifterna jag fick av platschefen på Sisjön. Han hade inte hört något om min olycka förrän i januari. Jag påpekade detta i ett mail för kundtjänst, men de har dessvärre inte behagat svara. Man får intrycket att kundtjänst ljugit i ett försök att skyla över sin egen inkompetens. Jag kommer aldrig mer att handla på Byggmax. Läs mer