Karel F

Rekommendationer

2016-06-29

Har anlitat Ryströms Måleri för målning av en träfasad. Resultat efter målningen var skrämmande: En gaveln var inte målad alls, målning på ett rutet trä förekommit på några ställen, plåtdetaljer som fönsterbleck och stuprör krökta, blåsor i färgen på hela fasaden efter några dagar.Skrapmärke på ett nedsmutsat fönsterglas, tidigare vitmålad grund var nedstänkt av färgen.M a o en katastrof.Ryström tyckte att inget fel hade begåtts.Jag måste utfärda en VARNING: Läs mer
2020-04-20 Ryströms Måleri AB svarar Karel F
Hej

Nu har Reco öppnat upp möjligheten att besvara kommentarer, det har man inte kunnat göra tidigare. Vi på Ryströms måleri AB vill nu ge ett svar på kommentaren med rätt fakta.

2016 gjorde vår målerifirma ett jobb åt Karel F. När arbetet var slutfört vägrade kunden betala, detta trots att två oberoende besiktningsmän hade godkänt arbetet utan minsta nedslag på utfört arbete. Karel F vägrade ändå betala och hotade målerifirman med stämning. Hösten 2016 inleddes rättegången i Nacka Tingsrätt. Ryströms måleri AB vann hela rättegångsmålet och Karel F fick betala en halv miljon i rättegångskostnader. Det framkom dessutom att Karel F försökt blåsa andra hantverkare genom att vägra betala för utfört arbete samt hota med stämning.

Nomineringar och utmärkelser:
Ryströms måleri AB var 2018 en av finalisterna på Hantverkargalan under kategorin Årets Små Måleriföretag. 2019 nominerades firman igen under samma kategori.

Med vänlig hälsning
Styrelsen genom kommunikationsansvarig