Anders F

Rekommendationer

2018-07-16

Valde Keramisk Ultra lackbehandling för min nyinköpta 4 år "bättre begagnade" bil (vit). Det är ju ganska mycket pengar, men jag tror att det är en god investering. Det fungerade hursomhelst utmärkt, och bilen skiner nu som ny. Behandlingen ska hålla många år (med en uppföljande mindre servicebehandling varje år) så jag får väl återkomma om 3-4 år. Men so far so god! Läs mer

2018-07-16

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer

2018-02-28

Bor i Stockholmsområdet, och vi tog hjälp av Drömtrappor i Danderyd för att renovera vår gamla trappa i ett 50-talshus. De var mycket hjälpsamma och proffsiga, och jag kan nog säga att jag är en krävande kund. En särskild eloge till installatören Mattias, som gjorde ett super-jobb! Vi fick en snygg trappa, och i stort sett allt gammalt trapp-knarr är borta. Det överträffade verkligen våra förväntningar. Tack! Läs mer

2017-07-13

Jag köpte i Carl Malmstensbutiken ett exklusivt tyg till våra två fåtöljer. Det visade sig efter ett halvårs nyttjande av fåtöljerna, att tyget började maska sig/noppa sig. Ett sådant tyg borde hålla 20-30 år, men butikschefen ville inte göra något åt problemet. Tyget kostade ca 14.000 kr (utöver det fick jag lägga ca 10.000 på tapetsering), då tycker jag att man kan ha höga anspråk på både kvalitet och service. På båda dessa punkter fallerade Carl Malmstensbutiken grovt!! Dessutom var de oförskämda och sa att vi förmodligen suttit i fåtöljerna med nitar.

Malmstensbutiken på Strandvägen får sämsta möjliga betyg av mig och jag vill inte rekommendera någon att gå dit, det var definitivt sista gången för mig. Tråkigt! Läs mer

Super service!!!

De reparerade min Tudor från 1988, på ett mycket bra sätt. Trots att Rolex fabriken vägrat befatta sig med den, utan rekommenderade att jag köpte en ny av dem istället!!! Rob Engström sa att klockan var i fint skick, men att Rolex slutat supporta quartz verket. Jag ger inte längre mycket för Rolex, men Rob Engström gjorde ett lysande jobb och de lyckades hitta reservdelar via andra återförsäljare. Detta var för ett par år sedan.

För ett par veckor sedan var jag åter på besök hos Rob Engström, för att fixa armbandet på frugans Baume&Mercier. Lämnande in den en lördag eftermiddag. Dagen efter, på söndagen, ringde Peter från verkstaden, gav ett mycket humant kostnadsförslag och frågade om jag vill att de skulle fixa klockan!! Självklart svarade jag. På måndagen kl 12 kunde frugan hämta den lagade klockan. Helt otroligt !!! Läs mer

Anders F skrev om Nymans Ur
Katastrof service

Nymans skickade min Tudor från 1988 (quartz verk) till Rolex fabriken i Schweiz för service. Som sedan återkom med besked att både boett och urverk var i uselt skick. Mycket märkligt eftersom jag senare fått omdöme från annan leverantör som tyckte att klockan var i mycket fint skick!!!

Jag försökte maila Rolex fakbriken, men de har ingen epost adress exponerad, uppenbarligen vill de inte ha någon direkt kundkontakt. Antagligen många bittra kunder som försökt klaga på produktern. Det bekräftas också av andra personers omdömen som jag i samband med detta hittade på nätet...

Nymans klarar av att byta batteri, men i övrigt verkar de alltid skicka sina reparationer/service till de olika tillverkarna.

Dåligt av Nymans och uselt av Rolex!!! Läs mer

2016-09-05

Lite plus o minus, det är en lång historia.................................................................. Läs mer

2016-07-30

Har ingen kommentar, de är värda fyra pluppar... Läs mer