Rekommendationer

2018-12-25

Maite L skrev om Köksentré
Bolaget har ändrat namn till Sandaköket, kan dock inte uttala mig om de tagit åt sig av den kritik som besiktiningmannen gav till dem. Vet ej om de fortsätter att rolla köksnickerier eller om de använder pensel för att slätstryka.

Anlita inte detta bolag av följande anledningar:

1) Alla snickerier och stommar i köket ROLLADES med liten roller. Ytan var helt spräcklig istället för slätstruken, och det såg helt för j-ligt ut. Vi påtalade detta, men bolaget vägrade åtgärda felet. Det var desutom färgstänk lite här och var samt att man sluntit med penseln. Tjock rinnande målarfärg på vissa snickerier.

2) Vi blev tvugna att ta in en oberoende auktoriserad besiktningsman som konstaterade att arbetet inte var fackmannamässigt utfört. Ytorna ska vara slätstrukna, enligt besiktningsmannens utlåtande.

3) Bolaget vägrade dessutom att dela på kostnaden för besiktningsman, trots att han mer än gärna skulle vara med på besiktningen.

4) Han påstod att han hade en advokat. Det enda han sade var "Ingen kommentar, prata med min advokat" när vi ville prata med honom om det dåligt utförda arbetet. En dag mailade han oss ett inklipp i ett mail som han sade kom i från advokaten med advokatens namnunderskrift. Vi kollade upp advokaten på Advokatsamfundet och mailade honom som sade att han inte hade skrivit mailet.

5) Rotavdag medges ej för målning av luckor som inte görs på fastigheten, dvs man kan inte få rotavdrag för luckor som lackeras hos en lackeringsfirma, endast rotavdrag för platsmålning i bostad. Tur var så upptäckte vi detta innan bolaget hade skickat in detta till Skatteverket.

6) Eftersom detta var en långdragen tvist var vi utan köksluckor i 6 månader.

7) När luckorna kom så var en av luckorna för lång. Återigen ett par veckors väntan utan skåplucka.

8) Eftersom förtroendet nu var helt förbrukat valde vi att anlita annat bolag som fick färdigställa målningen och annat luckbolag som satte dit luckorna.

9) Vi hade hjälp av en konsumentjurist, som hjälpte oss med skadeståndet som bolaget blev tvungen att betala till oss. Läs mer
Daniel E S gillar detta

2016-12-30

Jag har endast vart i kontakt med Härjedalskök i Stockholm i offertstadiet och har således inte fullföljt ett köp med dem.

Anledningen till att vi INTE valde detta bolag var p g a deras säljteknik " att man måste bestämma sig direkt för att åtnjuta en rabatt på 20 000.-". Två killar kom hem till oss i trekvarts shorts en solig sommardag, lite snick snack innan och sedan de körde på. Presentation av luckor som var fula och omoderna - passade inte alls in i vår stil. Sedan en tvångsmässig filmvisning för presentation av bolaget och dess historia. Efter det fick vi lämna köket och de två killarna satt i vårt kök och funderade högt vilket pris de skulle sätta. Sedan fick vi komma in i köket igen. Priset för vårt kök skulle bli ca 81 000 SEK men om vi snabbt tackade JA direkt på plats så skulle priset bli runt 60 000 kr. Alltså det här bolaget kan ju inte vara seriöst. Varför ska kunden straffas för att han/hon behöver betänketid? Jag har själv jobbat som försäljare och jag förstår att det här är enbart säljteknik och det riktiga priset är 60 000 kr. Om det här bolaget var seriöst så skulle ju bolaget se till att kunden INTE bestämde sig snabbt för annars skulle de förlora 20 000 kr.

Eftersom vi tog in offerter från flera kökslucksbolag så mötte vi på denna säljteknik flera gånger. Det verkar vara så som kökslucksbolagen jobbar. Var kritiska innan ni tackar JA till ett bolag som har denna säljteknik. Läs mer

2016-12-15

Veteranerna är inga proffs utan endast pigga pensionärer som vill jobba lite. Jag anlitade veterankraft för trädgårdjobb. Eftersom jag har en tomt på 2000 kvm, så antog jag att gubben skulle jobba hela dan. Jag hade gett tydliga instruktioner både till arbetsledaren och gubben själv. Efter två timmar sade han att han skulle till Värmdö och olja en brygga. Då hade han inte gjort nåt i trädgård. Ringde hans chef och sade att jag har mycket jobb att erbjuda men då måste han stanna hela dagen. Han kom åter men återigen bröt han upp efter två timmar med ursäkten att han skulle till Värmdö och olja ytterligare en brygga. Då hade han börjat gräva i en buske som vi skulle ta bort och lämnade jobbet halvfärdigt. Ringde chefen igen att nu får de minsann avsluta arbetet med busken, sen behöver de inte komma mer. Den här gången kom det två pensionärer. Det tog 6 timmar för två gubbar att gräva bort busken. De hade dessutom mage att börja dagen med att käka glass och glassa i min trädgård.
Inte seriöst bolag, och det kostar nästan lika mycket som att anlita riktiga fackmän. Aldrig mer veterankraft! Läs mer

2016-11-28

Helt klart det bästa finfiket i Tumba C. Snygg inredning, fräscht och luftigt. Nackdelen är att de har serveringsavgift. Jag tycker det är så trist och förlegat. Har varit där med kidsen 3-4 gånger den här veckan - men ändå tvingats betala serveringsavgift gång på gång även om man är lite VIP nu efter alla besök.

Bakverken är många och säkerligen goda. Har mest ätit av hallongrottorna och de smakade helt OK. Salladena är dock inte att rekommendera. De är hutlöst dyra och har så tråkigt innehåll. Burkmajs, trist skurna tomater, isbergssallad, blöta räkor...det krävs så lite för att göra en sallad fräsch och aptitlig, använd bra och intressanta råvaror. Jag hoppas att de kan bli bättre på det. Läs mer

2016-11-27

De gånger jag varit där så har sushin redan varit färdig. Den ligger som en korv och väntar på dig, som de sedan skär upp. Jag blir inte alls imponerad utan jag vill ha färsk sushi och samtidigt kunna se hur hantverket skapas. Smakmässigt ok, inga krusiduller. Liten lokal och omöjligt med barnvagn om fler an jag ska äta samtidigt. Läs mer

2016-11-27

Snyggt utbud av glasögon. Hjälpsam och engagerad personal som hjälper dig att hitta bågen. Stort plus att man får ta hem och testa glasögon. Läs mer

2016-11-27

Jag lade ned extremt mycket pengar och tid på den här skolan. Efter att ha bytt skola insåg jag att pedagogiken på Huddinge Trafikskola har brister. Jag körde mest runt med en passiv och oengagerad lärare som sällan gav instruktioner. När jag inte förstod eller visste hur man gjorde så kunde trafikläraren tappa tålamodet och bli arg. Eftersom läraren aldrig sade något så antog jag att jag gjorde rätt.
På min första körning på min nya skola var kritiken allvarlig. Viktiga saker som döda vinkeln, speglar och eco-drivning satt inte alls trots att jag kört över 30 lektioner på Huddinge trafikskola. Jag blev också godkänd på moment som jag aldrig hade gjort, vilket jag upptäckte sedan på min nya skola. I efterhand när jag tänker tillbaka på tiden på Huddinge Trafikskola så känns det mest som om de ville klämma ut massa pengar, för moment som eco-drivning borde läraren ha pratat om redan vid lektion 1. Kanske väntar de med att prata eco-driving först till lektion 50? Läs mer

2016-11-20

Sprang ofta förbi det här cafet när jag var på väg till bilskolan. Utan tvekan har de absolut bästa cafe-läget i Huddinge centrum. Det sämsta med cafet är att de har mage att ha kaffepriser på latte och cappuccino som hipsterställen inne i stan. Oengagerad personal som mest sitter och hänger. Har inte testat mackor och annat, det har man ju inte råd med när kaffet är så dyrt. Inte heller har jag testat comforten på toa som någon annan nämnde. Läs mer

2016-08-14

Jag har endast provat pizzan och en mixed sallad. Pizzorna är inte att rekommendera, en sk vanlig förortspizza med de billigaste ingredienserna; blöta burkräkor, riven skinka och osten är ingen mozzarella direkt. En annan gång beställde jag en mixed sallad och den innehöll endast isbergssallad ingen blandad sallad som det stod i menyn. Om restaurangen satsade på bättre råvaror så skulle jag definitivt besöka Tullinge pizzeria oftare.

Jo förresten....glömde säga att pizzabagaren ofta står utanför och röker. Inte fräscht alls med tanke på att långvarig rökning inte bara ger kassa lungor och allvarlig hosta utan även nikotinfingrar. Och dessa fingrar bakar han din pizza med.
Tänk på det nästa gång du besöker pizzerian i Tullinge C. Läs mer