Rekommendationer

2018-11-06

Varning! Grundlurad! Fick offert på en bergvärmepump 290 000 kr vilket jag accepterade och tackade sedan nej till övriga entreprenörer. Precis innan vintern och när arbetet ska genomföras får jag ett mejl - oj vi har räknat fel! Nya priset blir 580 000 kr ex moms! Och detta efter accepterat/bundet avtal!

Där satt jag med en lokal med nyinstallerat vatten på 1 000 m2, utan värme veckor innan minusgrader. Det var helt enkelt ett försök av utpressning!

Akta er för dessa skojare! De håller inte ett ord av det de säger. Skulle inte ens rekommendera min värsta fiende att handla här! Läs mer

2017-06-01

Lurar!!! Rent av lurar! Lämnade min transportbil med godtro att de är auktoriserade och seriösa. Vad händer? De säger att det är fel på någon elektronisk komponent i motorn. De byter den och felet (bilen tappat kraft) löser sig inte, sedan så kollar dom avgaser och det är ett STORT hål i den.

Fick betala 8 000 kr att byta en komponent i motorn som inte ens behövdes om dom bara spenderat 5 min att kolla snabbt på avgasröret genom att lyfta upp bilen. Totalt gick det 25 000 kr. Jag fick även betala felsökningsavgift när dom inte ens gjort en seriös sökning.

Sen var jag tillbaka till dom igen i mitten av 2017, mercans tändningslås hade gått sönder oktober 2016. Betalat ca 10 000 kr för att få det fixad. 9 månader senare var den trasig igen men jag gick till möndal istället för bäckebol där jag fixat felet.

Väl i möndal ljuger han rakt upp i ansiktet på mig att han pratat med Bäckebol och de säger att det är rattlåset dom byte och inte tändningslåset - han säger de ser nästan likadana ut, det gör dom absolut inte! Han säger att jag inte har garanti på delen och ska betala 10 000 kr igen. Jag ringer Bäckebol och de säger bestämt att vi byte tändningslåset. Ringer igen till möndal som säger du får ta bilen till dom i Bäckebol vi tänker inte byta den på garanti. Fyf*n vilka lurare. Aldrig mer mercedes igen.

Jag hade skrivit avtal med dom att dom skulle felsöka för 1780 kr, när det började visa sig bli ett garantiärrende sa dom att felsökningen blir komplicerad utan att ens ha tittat på bilen och de kommer ligga på 3600 kr istället. Dom sa även att vi inte ger någon garanti på felsökningen utan vi kommer gissa oss fram och byta delar tills vi tror rätt del är bytt och bilen är ok.

Med andra ord sa han att vi börjar byta tändningslåset, för 10 000 kr, sedan eventuellt en bit i motorn för ytterligare 25 000 kr osv.

Mest oseriösa och överprisade verkstaden som finns - Hedin bil Möndal.

Hedin bil i Bäckebol är däremot trevliga killar. Läs mer