Bo S

Rekommendationer

Bo S

2017-10-09

Hösten 2016 beslutade vi att sälja vår sommarstuga på fastigheten Västra torp 111 i Stenungsund. Vi kontaktade Helén Roth på Svensk Fastighetsförmedling i Stenungsund på rekommendation av en bekant. Vi träffade Helén på fastigheten hösten 2016 och hon berättade då hur hon skulle gå till väga om hon fick vårt uppdrag att sälja huset. Hennes presentation av Fastighetsförmedlingens försäljningsrutin var mycket övertygande och hon gav ett alltigenom kompetent intryck. Vi önskade emellertid vänta med försäljningen för att kunna njuta av fritidshuset en sista sommar.
Våren 2017 tog vi på nytt kontakt med Helén och gick igenom försäljningsproceduren mera i detalj. Vi önskade sälja fastigheten med tillträde i oktober 2017 och fick då indikationer av Helén på när huset skulle ”stylas”, fotograferas, utannonseras och visas. Vi fick se prov på tryckta broschyrer för hus som sålts av Fastighetsförmedlingen och uppgift om vilket pris vi kunde förvänta oss få när huset såldes. Vi fick stort förtroende för Helén och gav henne uppdraget att sälja fastigheten.
Vi enades om att fastigheten skulle fotograferas den 1 september och dagen före kom Helén med en medarbetare och ”stylade” huset genom att ta bort överflödiga möbler. Resultatet blev mycket bra, vilket framgår av de utomordentligt fina fotografierna som den av Helén anlitade fotografen tog och som fördes in i den fylliga broschyr som Helén använde i sin marknadsföring.
På visningen den 17 september kom Helén med en medarbetare till fastigheten och tog hand om spekulanterna. Hon visade dessutom fastigheten för två eller tre enskilda spekulanter någon eller några dagar före visningen.
Under hela försäljningsprocessen och särskilt när budgivningen kommit igång var Helén ständigt tillgänglig på telefon och vi kunde dessutom följa buden på Fastighetsförmedlingens webbsida. Budgivningen tog slut den 20 september och den 21 september undertecknades köpekontraktet. Vi fick ett pris som låg drygt 10 procent över utropspriset och det var vi nöjda med. Köparna tillträder fastigheten den 20 oktober.
Sammanfattningsvis är vi utomordentligt nöjda med Helén Rooth. Hon genomförde försäljningen på ett alltigenom professionellt sätt och var dessutom alltid glad och trevlig mot alla som hon kom i kontakt med. Läs mer
2017-10-10 Helen R svarar Bo S
Tack Bo för alla fina ord! Det har varit roligt att samarbeta med Er. Nu önskar jag er lycka till med ert andra fritidshus.